Zostań liderem Visual Search w trzech prostych krokach

 
 

Wyszukiwanie wizualne (z ang. Visual search) szturmem zdobywa eCommerce. Młodsi odbiorcy wolą wyszukiwać za pomocą zdjęć, niż tradycyjnie wpisywać odpowiednie frazy. I nawet jeśli może się to wydawać pieśnią przyszłości, wyszukiwarki wizualne są łatwe do wdrożenia. Co więcej, dzięki trzem prostym krokom pomogą ci przenieść CX w sklepie internetowym na zupełnie nowy poziom. Dowiedz się jak!

 

Krótkie przypomnienie: Czym jest Visual Search?

 

Visual Search to funkcja opracowana niedawno przez wiele firm tworzących silniki wyszukiwania. Funkcja ta pozwala twoim klientom (szczególnie tym korzystającym z telefonów komórkowych) na przesłanie zdjęcia z produktami, które im się podobają. Następnie AI Visual Search Engine automatycznie wyświetli produkty podobne lub pasujące do pożądanego wyglądu i stylu.

 

Dlaczego Visual Search jest ważny?

 

Wyszukiwanie wizualne to poważna sprawa. Po wydaniu Google Lens, Google ujawniło, że ta aplikacja do wyszukiwania wizualnego miała ponad 50 milionów pobrań w ciągu zaledwie 16 miesięcy. To działa niesamowicie dobrze również w eCommerce. Invespcro twierdzi, że ponad 36% kupujących online korzystało z wyszukiwania wizualnego, a ponad połowa z nich uważa, że informacje wizualne są dla nich bardziej przydatne niż informacje tekstowe. Przewiduje się, że przychody stron eCommerce, które wcześnie wprowadziły wyszukiwanie wizualne, wzrosną o 30%. eCommerce z funkcjami wyszukiwania wizualnego, takimi jak „shop that look”, zwiększyły średnią wielkość zamówienia o 20%. Jest to rozwiązanie skierowane głównie do młodszych pokoleń. 62% Millennialsów zależy na możliwości wyszukiwania wizualnego bardziej niż na innych technologiach, a to dopiero początek.

 

Jak wykorzystać wyszukiwanie wizualne w trzech prostych krokach?

 

Istnieje kilka poziomów zaawansowania w zakresie wyszukiwania wizualnego w eCommerce. Ta funkcja przynosi wymierne rezultaty nawet na podstawowym poziomie, ale dobrze jest wiedzieć, że na tym jej możliwości się nie kończą. W trzech prostych krokach możesz łatwo ulepszyć swoje wyszukiwanie wizualne z doskonałego na wybitne.

 

Krok pierwszy: Pozwól ludziom korzystać z wyszukiwania wizualnego

 

W swojej podstawowej wersji Visual Search w eCommerce pozwala klientom na wyszukiwanie produktów podobnych do tych, które podają jako zapytanie wyszukiwania – w formie obrazu. Wyszukiwanie ma dwa tryby. Mogą oni użyć obrazu zapisanego w telefonie lub zrobić zdjęcie bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki wizualnej.

 

Sprawdza się to rewelacyjnie w każdym sklepie, w którym kupuje się „oczami”, np. w sklepach odzieżowych czy obuwniczych. Klienci mogą szybko znaleźć ubrania, które podobają im się na kimś. Mogą też łatwo odtworzyć wymarzony look, który znaleźli na przykład na Instagramie lub Facebooku i zapisali jako zrzut ekranu. Już ten podstawowy poziom funkcji jest wystarczająco dobry, aby zmienić twoje przychody w bardzo krótkim czasie.

 

Jest jeden haczyk. Czasami AI znajduje zbyt wiele rekomendacji przedmiotów…

 

Krok 2: Wyszukiwanie według zdjęć i filtrowanie wyników

 

Nadmiar opcji może być przytłaczających, zwłaszcza że wyniki wyszukiwania oparte na sztucznej inteligencji nie zawsze w pełni odpowiadają na zapytanie. Dzieje się tak z powodu sposobu działania algorytmów. Zazwyczaj wyszukują one charakterystyczne cechy produktu na obrazie i wyświetlają wyniki na podstawie wbudowanej punktacji. Jest to zupełnie normalne, ale czasami nieco uciążliwe. Na szczęście wyszukiwarce można nieco pomóc.

 

Oprogramowanie takie jak Cinderella AI Visual Products Search and Recommendations można wzbogacić o dodatkowe możliwości filtrowania. Aby to zrobić, musisz połączyć algorytm SALESmanago z twoim feedem produktowym (spokojnie, twój opiekun będzie wiedział jak to zrobić!).

 

Feed produktowy to plik XML zawierający metadane wszystkich produktów w twoim sklepie internetowym. Warto dobrze się przyłożyć do opracowania tego pliku, ponieważ pomaga on w wielu aspektach marketingu. Google używa go do wyświetlania dokładniejszych informacji w wynikach wyszukiwania. Facebook i Instagram używają ich, aby poprawić wyniki marketingowe i dać ci nowe opcje marketingowe. CDP SALESmanago używa go, aby dodać zaawansowane opcje filtrowania do Visual Search. Dzięki temu połączeniu, produkty wyszukiwane na podstawie obrazu mogą być dalej filtrowane według koloru, kroju, rozmiaru, materiału itp.

 

Brzmi o wiele lepiej, prawda? Ale możesz pójść jeszcze dalej!

Krok trzeci: Pójdź o krok dalej i wykorzystaj wyniki wyszukiwania wizualnego jako rekomendacje

 

Jest jeszcze jeden krok, który pomoże ci wykorzystać potencjał Visual Search. Dane wizualne to wciąż dane. SALESmanago może je wykorzystać do dopasowania rekomendacji produktowych do preferencji klienta. Od teraz możesz wysyłać maile z rekomendacjami opartymi nie tylko na produktach przeglądanych w sklepie, ale nawet wysłać maila „Get your dream look!” i dobrać produkty, które pasują do zdjęcia klienta.

Nie jest to standardowa funkcja systemu. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, abyśmy dostosowali ją specjalnie dla ciebie. Zapytaj swojego opiekuna o możliwość dedykowanej usługi dla rekomendacji opartych na Visual Search lub skontaktuj się bezpośrednio z lukasz.winnicki@salesmanago.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]