W zeszłym tygodniu pisaliśmy o nowym panelu Twój Marketing, który w prosty, graficzny sposób wizualizuje stopień wykorzystania możliwości platformy Marketing Automation. Dzisiaj pragniemy przedstawić kolejną nowość – SALESmanago Kalendarz.
Pierwszym co widzi użytkownik po kliknięciu w pozycję Kalendarz w menu bocznym (dolna sekcja) jest widok całego miesiąca. Trzy przyciski w lewym górnym rogu (Miesiąc, Tydzień, Dzień) pozwalają łatwo przeskakiwać pomiędzy wybranymi okresami czasowymi.
Żeby wyświetlić podgląd zaplanowanych i wykonanych akcji, należy kliknąć w ikonę z zębatką w prawym górnym rogu. W rozwiniętym panelu należy zaznaczyć typy zdarzeń, które są w danym momencie interesujące (Wiadomość email, Import, Eksport), wybrać ich właściciela i zapisać zmiany.
Po wybraniu dowolnej z wymienionych akcji użytkownik widzi ogólne informacje, a klikając w ikonkę z okiem zyskuje dostęp do bardziej szczegółowego widoku.
Dodatkowo akcje zaplanowane można anulować z poziomu kalendarza – wystarczy w podglądzie ogólnym kliknąć w ikonkę “x”.
Korzystając z rozwijanego bocznego menu można przez Kalendarz zaplanować wysyłkę emaili. Po rozwinięciu menu należy przeciągnąć element Wyślij Email na odpowiednie miejsce w kalendarzu. Po rozwinięciu się okna trzeba wypełnić następujące pola:
- data – dzień i godziny wysyłki wiadomości
- grupa email – wybierana z listy grupa wiadomości, w której znajduje się dany email
- email – konkretna, przygotowana w systemie wiadomość (np. newsletter, press release, oferta tygodniowa)
- temat – tu należy wpisać temat, który zobaczy odbiorca wiadomości
- konto wysyłkowe – wybierane z rozwijanej listy konto wysyłkowe (np. noreply@nazwa-domeny.pl)
- dopasowanie czasu wysyłki – możliwość dostosowania dnia i godziny wysyłki do aktywności kontaktów
- adresaci – określani za pomocą tagów, etapów w lejku sprzedażowym, zdefiniowanych grup, bądź wpisywani jako osobne adresy
- wykluczenia – grupy odbiorców, do których wiadomość nie zostanie wysłana, wybierane na podobnych zasadach co adresaci
- zaawansowane filtrowanie – możliwość bardziej szczegółowego sprecyzowania grup odbiorców
Podobnie jak panel Twój Marketing, Kalendarz jest narzędziem niezwykle prostym, a przy okazji bardzo ułatwiającym życie. Pozwala na szybką ocenę ilości wysyłek poszczególnych typów wiadomości w skali miesiąca, czy tygodnia, porządkuje chronologicznie kolejność wysyłek, importów i eksportów kontaktów i daje możliwość podglądu i modyfikacji zaplanowanych akcji.