W Walentynki zakochani obdarowują się bukietami i bombonierkami. My natomiast chcemy podarować naszym drogim czytelnikom gotowe recepty na proste i skuteczne automatyzacje. Zobacz jak ułatwić sobie życie z platformą Marketing Automation. Bez zbędnych wstępów zapraszamy do czytania!
Odzyskaj dawną sympatię
Nie dzwoni? Nie pisze? Może zapomniał? Za pomocą tej reguły możesz wysłać zaczepną wiadomość do wszystkich osób które przestały odwiedzać Twoją stronę jakiś czas temu, lub robili zakupy, ale przestali. Ustawienia reguły:
Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)
Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL przez 60 dni)
Akcje: Wyślij wiadomość (przygotuj wcześniej wiadomość z ofertą, która zachęciłaby nawet Sknerusa McKwacza)
Wersja alternatywna – klient nie dokonał zakupu od 2 miesięcy:
Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawienia: Sprawdzaj warunki za 2 miesiące)
Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło przez 60 dni)
Akcje: Wyślij wiadomość (kuszący email z rabatem na kolejne zakupy)
Uratuj porzucony koszyk pełen czekoladek
Ktoś wszedł do Twojego sklepu zaczął przeglądać produkty i wrzucać je do koszyka. A potem nagle zniknął nie kończąc transakcji. Przypomnij mu wszystkie te fajne rzeczy, które chciał kupić za pomocą jednej z opisanych reguł:
Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL (URL koszyka)
Warunki: Kontakt odwiedził adres URL (ustawione jako: NIE odwiedził URL i adres Thank You Page po dokonaniu zakupu)
Akcje: Wyślij wiadomość (przypomnij klientowi, o tych wszystkich fajnych rzeczach, które czekają na sfinalizowanie transakcji wraz zachętą do kontynuowania zakupów)
Metoda alternatywna
Zdarzenia: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “CART”
Warunki: Wystąpiło nowe zdarzenie zewnętrzne “PURCHASE” (ustawione jako: NIE wystąpiło)
Akcje: Wyślij wiadomość (kuszący email z rabatem na dokończenie zakupów)
Wygeneruj i wyślij kupon na upojny wieczór dla dwojga
Walentynki z reguły kosztują, i to niemało. Każda okazja do zaoszczędzenia (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku) będzie mile widziana!
Zdarzenia: Przypisano TAG do kontaktu (np. ZAKUPY-W-SEKCJI-MESKIEJ)
Warunki: Status kontaktu (klient)
Akcje: 1. Generuj kupon dla kontaktu 2. Wyślij email z kuponem (i zdjęciem fantastycznej kolacji dla dwojga)
Rozdaj prezenty… znaczy leady
Zrób prezent swoim handlowcom i zamiast kwiatków i czekoladek sprezentuj im leady!
Zdarzenia: Kontakt odwiedził URL / Przypisano TAG do kontaktu (zależy jakie masz kryterium rozdzielania leadów)
Warunki: Kontakt posiada detal / Kontakt jest na etapie kampanii
Akcje: Losuj nowego właściciela z grupy
Wyślij cykl listów miłosnych
Albo cykl lead nurturingu, albo kampanię drip. Ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia!
Zdarzenia: Kontakt został dodany na etap kampanii (na przykład edukacja)
Warunki: Kontakt posiada TAG, lub szczegół (język, w którym masz przygotowaną kampanię). Do dalszych wiadomości: Kontakt otworzył e-mail
Akcje: 1. Wyślij wiadomość do użytkownika 2. Wyślij e-mail do kontaktu (wysyłaj dalsze wiadomości i informuj na bieżąco opiekuna, na jakim etapie znajduje się kontakt)
A ponieważ dzięki automatyzacji będziesz miał więcej czasu dla siebie, wymyśl dobry sposób na spożytkowanie go! Udanych Walentynek!