Zaawansowana analityka wysyłek e-mail w SALESmanago Marketing Automation

Możliwości analizy wysyłanych wiadomości w systemie SALESmanago cały czas rosną. Ostatnia aktualizacja przyniosła kilka nowości, które dostarczają nowych informacji na temat realizowanych wysyłek e-Mail Marketingowych. Obok klasycznych wskaźników OR i CTR, pojawiło się wiele nowych – wartych analizy.

Jedną z podstaw Marketing Automation jest możliwość dokładnego mierzenia, analizowania i optymalizowania prowadzonych działań. SALESmanago Marketing Automation, podobnie jak inne systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży odróżniają się od klasycznych rozwiązań e-Mail Marketingowych m.in. dostarczanie dużo ciekawszych i bardziej wartościowych danych na temat realizowanych statystyk. Możliwości analizy zachowania użytkowników w e-Mail Marketingu ograniczają się tylko do kontaktów zapisanych w bazie adresowej i tylko do samej wiadomości. W takiej sytuacji kliknięcie w link w wiadomości e-mail to koniec analityki w klasycznym e-mail marketingu, w Marketing Automation to tylko kolejny z punktów analizy, która otwiera się na całe zachowanie danej osoby na stronie WWW i w innych punktach styku klient-firma. Z Marketing Automation dokładnie wiemy kiedy konkretna osoba otworzyła wiadomość, kliknęła link i co potem robiła na stronie WWW w trakcie wizyty po kliknięciu jak i przy okazji każdej następnej z dowolnego źródła. Całe zachowanie kontaktu dużo dokładniej oddaje jego potrzeby zakupowe i pozwala automatycznie dopasować dalszą komunikację.

Możliwości analityczne SALESmanago w ramach samego e-Mail Marketing zostały rozwinięte o:

  • godzinowe statystyki otwarć i kliknięć;
  • dobowe statystyki otwarć i kliknięć;
  • statystyki domen:
    • wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena;
    • procentowany stosunek wiadomości wysłanych do otwartych;
    • procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych.

Godzinowe statystyki otwarć i kliknięć

Prosta analiza wyświetlająca nam ilość otwarć i kliknięć dla konkretnej wysyłki per godzina. Dzięki niej zobaczymy, o której godzinie masowe wysyłki e-Mail Marketingowe są najczęściej otwierane, a o której klikane. Analizując dokładniej te dane możemy określić po ilu godzinach od wysyłki notujemy najlepsze statystyki i jaki czas potrzebny jest na kliknięcie po otwarciu wiadomości.

Dobowe statystyki otwarć i kliknięć

Ta sama informacja co wyżej, tym razem grupowana per doba. Pokazuje nam jak „żyje” wysłany mailing.

Statystyki domen

Wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena

Fajna informacja mówiąca nam nie tylko z jakich dostawców poczty elektronicznej korzystają nasi odbiorcy ale także, którzy są najpopularniejsi i gdzie notujemy najwięcej otwarć i kliknięć.

Procentowany stosunek wiadomości wysłanych do otwartych

Opierając się na ilości wiadomości wysłanych i otwartych SALESmanago wskazuje na dostawców poczty, wśród których otrzymujemy najwięcej otwarć w stosunku do wysłanych wiadomości.

Procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych

Podobnie jak wypadku powyższego wskaźnika. Jednak ten skupia się na kliknięciach i pozwala określić gdzie otrzymujemy najwięcej kliknięć w stosunku do ilości wysłanych wiadomości wysłanych.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]