Możliwości analizy wysyłanych wiadomości w systemie SALESmanago cały czas rosną. Ostatnia aktualizacja przyniosła kilka nowości, które dostarczają nowych informacji na temat realizowanych wysyłek e-Mail Marketingowych. Obok klasycznych wskaźników OR i CTR, pojawiło się wiele nowych – wartych analizy.
Jedną z podstaw Marketing Automation jest możliwość dokładnego mierzenia, analizowania i optymalizowania prowadzonych działań. SALESmanago Marketing Automation, podobnie jak inne systemy do automatyzacji marketingu i sprzedaży odróżniają się od klasycznych rozwiązań e-Mail Marketingowych m.in. dostarczanie dużo ciekawszych i bardziej wartościowych danych na temat realizowanych statystyk. Możliwości analizy zachowania użytkowników w e-Mail Marketingu ograniczają się tylko do kontaktów zapisanych w bazie adresowej i tylko do samej wiadomości. W takiej sytuacji kliknięcie w link w wiadomości e-mail to koniec analityki w klasycznym e-mail marketingu, w Marketing Automation to tylko kolejny z punktów analizy, która otwiera się na całe zachowanie danej osoby na stronie WWW i w innych punktach styku klient-firma. Z Marketing Automation dokładnie wiemy kiedy konkretna osoba otworzyła wiadomość, kliknęła link i co potem robiła na stronie WWW w trakcie wizyty po kliknięciu jak i przy okazji każdej następnej z dowolnego źródła. Całe zachowanie kontaktu dużo dokładniej oddaje jego potrzeby zakupowe i pozwala automatycznie dopasować dalszą komunikację.
Możliwości analityczne SALESmanago w ramach samego e-Mail Marketing zostały rozwinięte o:
- godzinowe statystyki otwarć i kliknięć;
- dobowe statystyki otwarć i kliknięć;
- statystyki domen:
- wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena;
- procentowany stosunek wiadomości wysłanych do otwartych;
- procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych.
Godzinowe statystyki otwarć i kliknięć
Prosta analiza wyświetlająca nam ilość otwarć i kliknięć dla konkretnej wysyłki per godzina. Dzięki niej zobaczymy, o której godzinie masowe wysyłki e-Mail Marketingowe są najczęściej otwierane, a o której klikane. Analizując dokładniej te dane możemy określić po ilu godzinach od wysyłki notujemy najlepsze statystyki i jaki czas potrzebny jest na kliknięcie po otwarciu wiadomości.
Dobowe statystyki otwarć i kliknięć
Ta sama informacja co wyżej, tym razem grupowana per doba. Pokazuje nam jak „żyje” wysłany mailing.
Statystyki domen
Wiadomości wysłane, otwarte i kliknięte per domena
Fajna informacja mówiąca nam nie tylko z jakich dostawców poczty elektronicznej korzystają nasi odbiorcy ale także, którzy są najpopularniejsi i gdzie notujemy najwięcej otwarć i kliknięć.
Procentowany stosunek wiadomości wysłanych do otwartych
Opierając się na ilości wiadomości wysłanych i otwartych SALESmanago wskazuje na dostawców poczty, wśród których otrzymujemy najwięcej otwarć w stosunku do wysłanych wiadomości.
Procentowy stosunek wiadomości wysłanych do klikniętych
Podobnie jak wypadku powyższego wskaźnika. Jednak ten skupia się na kliknięciach i pozwala określić gdzie otrzymujemy najwięcej kliknięć w stosunku do ilości wysłanych wiadomości wysłanych.