Z czego wynika sukces start-up’ów i jakich rozwiązań mogą się od nich uczyć współcześni marketerzy?

Vector business start up conceptStart-upem nazywamy najczęściej niewielkie przedsiębiorstwo lub czasową organizację, będącą przeważnie dopiero w fazie rozwoju, która prężnie poszukuje nowych rozwiązań, głównie w sektorze IT i nowych technologii. Start-up to także sam pomysł na biznes, pewna idea, która, jeśli jest oczywiście wystarczająco dobra i obiecująca ma szansę na realizację – chociażby dzięki wsparciu aniołów biznesu. Start-up nierzadko przekształca się w firmę prowadzoną przez młodych, pełnych zapału ludzi, którzy zdają się wyznawać zasadę wprost z Poranku kojota „Jeżeli czegoś nie da się zrobić, potrzebny jest ktoś, kto o tym nie wie – przyjdzie i to zrobi.”

XXI wiek jest wymagający także a może nawet przede wszystkim dla przedsiębiorców. Potrzeby konsumentów ciągle się zmieniają, już od dawna nie wystarczy tradycyjna reklama w „starych” mediach. W zasadzie na każdym kroku spotykamy się z rosnącymi wymaganiami przy jednocześnie dużej konkurencyjności. Start-up często pełni funkcję pewnego eksperymentu, ponieważ tak naprawdę nigdy nie można jasno i bezsprzecznie przyjąć, że wszystkie pierwotne założenia biznes planu sprawdzą się w stu procentach i osiągniemy spektakularny sukces. Istnieje jednak kilka elementów, które przynajmniej w pewnym stopniu wyjaśniają ich sukces i dobrze wróżą na przyszłość. O czym mowa?

Okres próbny dostępny na wyciągnięcie ręki

Takie podejście powoli staje się już standardem. Podstawą funkcjonowania nadal musi być wysokiej jakości produkt. O ile ciekawa i dobrze przemyślana reklama faktycznie może się przydać, to jednak nic nie zastąpi dobrej jakości oferowanych usług. Powszechne stały się już 30 dniowe okresy testowe, gdzie użytkownik zupełnie za darmo może przetestować podstawowe funkcjonalności danej usługi. Nic tak nie przekonuje do zakupu jak pozytywne własne doświadczenia. Jeśli produkt się sprawdzi, klient sam do nas wróci.

Elastyczność? Żaden problem!

Indywidualne podejście. Każdy marketer już o nim słyszał. Jednak jak w praktyce miałoby ono wyglądać? Elastyczność rozumiana jest tutaj jako brak z góry narzuconych ograniczeń. Zarówno w bezpośrednim kontakcie z potencjalnym klientem, jak i w późniejszym etapie, chociażby po fazie testowania, kiedy chcielibyśmy zatrzymać go dla siebie. Elastyczność równie często będzie oznaczać wychodzenie na przeciw specyficznym oczekiwaniom. Przykładowo – przyjmijmy, że potencjalny kontrahent wykorzystał swój 30-dniowy darmowy trial, a po upływie tego czasu nalega na przedłużenie okresu testowego. To właśnie odpowiedni moment na zastosowanie w praktyce owego indywidualnego podejścia. Jasne, że moglibyśmy odmówić, w końcu takie były zasady. Jednakże należy wziąć poprawkę na tzw. czynnik ludzki. Powodów tutaj może być multum – choroba, natłok innych obowiązków, brak przełożonego albo nieoczekiwane urlopy. Dobrą praktyką będzie właśnie wspomniane elastyczne podejście do tematu, kontakt z potencjalnym klientem, rzeczowa rozmowa i przedłużenie okresu testowego.

Wspólna idea + rozwiązanie problemu

Nadrzędną ideą chyba każdego start-up’u jest ogół działań zmierzających do rozwiązania jakiegoś problemu. Problemu działu marketingu, działu IT, a może działu handlowego. Ten wspólny problem jest w pewnym sensie motorem napędowym do działania. Jeśli choćby niewielki odsetek osób ma kłopot z jakimś elementem swojej pracy, brakuje mu na rynku rozwiązania ułatwiającego lub niwelującego problem, to jest to sygnał, że istnieje potrzeba do stworzenie czegoś nowego. Czegoś, co w znaczący sposób ułatwi pracę, odciąży lub po prostu umili daną czynność. W ten naturalny sposób powstaje też grono osób skupionych wokół pewnej idei, są to entuzjaści danego tematu i osoby nastawione proaktywnie. A stąd już niedaleka droga do wdrożenia pomysłu w życie.

 

Więcej na temat start-upów i tego, kiedy potrzebują one systemu klasy Marketing Automation pisaliśmy także tutaj.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]