Kolejną platformą sklepową zintegrowaną z naszym systemem automatyzacji marketingu SALESmanago jest ShopGold. ShopGold to nowoczesny system dla sklepów internetowych, który dzięki licznym, świetnie zaprojektowanym funkcjonalnościom, solidności i elastyczności zyskał opinię jednego z topowych rozwiązań wśród wielu firm z branży ecommerce. Integracja ShopGold z SALESmanago jest bardzo prosta do przeprowadzenia i daje mnóstwo możliwości.
ShopGold zyskał specjalny skrypt, który w prosty sposób pozwala zintegrować go z SALESmanago. Integracja pozwala na uzyskiwanie informacji o klientach, które umożliwiają bardziej efektywną i skuteczniejszą komunikację. Dane uzyskane ze sklepu przesyłane są automatycznie do systemu SALESmanago, dzięki czemu możliwe jest ich gromadzenie i przetwarzanie.
Aby zintegrować ShopGold z SALESmanago wystarczy włączyć moduł SALESmanago w menu Integracje –> Systemy śledzące –> SALESmanago i uzupełnić dane:
Po uzupełnieniu i zapisaniu danych, integracja jest zakończona.
Jaki jest zakres integracji?
- Automatyczne dodawanie kodu monitorującego na stronę WWW
Kod monitorujący jest dodawany automatycznie i nie ma konieczności ręcznego wklejania go na stronę. Dodanie kodu monitorującego pozwala na identyfikacje osób odwiedzających stronę oraz na monitorowanie ich aktywności i dokonanych transakcji.
- Automatyczne uaktualnianie danych o kontaktach w obu systemach
- Integracja wszystkich formularzy dostępnych na platformie sklepowej
- Przekazywanie danych podanych przy rejestracji i logowaniu
WAŻNE: do przesyłanych kontaktów podczas logowania, rejestracji, czy wypełnienia formularzy należy dodawać parametr monitorujący.
- Przesyłanie następujących informacji o kontaktach w czasie rzeczywistym:
- imię i nazwisko
- adres email
- numer telefonu
- adres
- dodatkowe szczegóły kontaktu (np. data urodzenia – jeżeli informacja ta jest zbierana)
- status zapisu na wysyłki newslettera (opt-in / opt-out)
- informacje o porzuconym koszyku – zdarzenie zewnętrzne CART
- informacje o dokonanym zakupie – zdarzenie zewnętrzne PURCHASE
Przekazywanie informacji o dokonanym zakupie odbywa się automatycznie w czasie rzeczywistym.
Proces przesyłania informacji o zakupie i porzuconym koszyku powinien odbywać się w następujący sposób:
Gdy produkt zostanie dodany do koszyka tworzy się external ID, które po dokonaniu zakupu modyfikuje się na PURCHASE. W zdarzeniu ID produktu przekazane zostaje ID produktu po przecinku np. 123, 3245, 8445 – w tym polu nie może znajdować się nic innego.
Poniżej przykład jak wygląda zapytanie o dodanie do koszyka i aktualizacja koszyka.
Tworzenie zdarzenia zewnętrznego CART:
‚contactEvent’ => array(‚date’ => $dt->format(‚c’),
‚description’ => $opis,
‚products’ => ’12’,
‚location’: ‚salesmanago.pl‚,
‚value’ => ‚123.33’,
‚detail1’: ‚Sony’,
‚contactExtEventType’ => ‚CART’)
Aktualizacja zdarzenia zewnętrznego CART:
‚contactEvent’ => array(‚date’ => $dt->format(‚c’),
‚eventId’: ‚bd2fd558-29da-49b7-be31-6ee551cd5e13’
‚description’ => $opis,
‚products’ => ‚12,32’,
‚location’: ‚salesmanago.pl‚,
‚value’ => ‚213.33’,
‚detail1’: ‚Sony, Lenovo’,
‚contactExtEventType’ => ‚CART’)
WAŻNE: kontakty przesyłane z platformy do SALESmanago, powinny być przekazywane wraz z tagiem, który jest nazwą sklepu.
W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z nami. Chętnie udzielimy wszelkich informacji.