Marketing Automation doskonale pasuje do małych i średnich firm. Sprawdza się w nich tak samo dobrze, jak w korporacjach i dużych firmach. Wbrew panującym przekonaniom największy, bo niemal 80% udział wśród wdrożeń Marketing Automation w USA przypadł małym i średnim biznesom. Podpowiadamy, jak użyć Marketing Automation w małej lub średniej firmie. Sprawdź, jak to działa u Ciebie!
Systemy z prostym interfejsem i cennikiem dostosowanym do możliwości małych i średnich przedsiębiorstw to platformy, których obsługa nie wymaga specjalistycznej wiedzy, zasobów IT ani dużej ilości czasu. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać narzędzia dostępne wcześniej wyłącznie firmom z listy Fortune 2000. Amerykańska firma konsultingowa Raab Associates Inc. podała, że aż 95 % spośród 29 tys. wdrożeń Marketing Automation w USA należy do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.
Zerowy moment prawdy: jak go wykorzystać w Twoim biznesie? Dowiedz się z darmowego ebooka
Jak użyć mocy Marketing Automation?
Zbuduj relacje!
Każdy dodany do bazy kontakt, to dla Twojej firmy potencjalny klient. Jednak by z potencjalnego stał się prawdziwym klientem, musisz zbudować relację. Najlepszy moment na kontakt ze świeżo pozyskanym leadem to pierwsze 48h od rejestracji w bazie. Wiadomość powitalną warto zatem wysłać tego samego dnia. Przypomnij mu o firmie i Twojej ofercie, która go zainteresowała. Druga wiadomość przesłana do kontaktu kolejnego dnia wzmocni przekaz i pomoże lepiej Cię zapamiętać. Ważne, by w tych pierwszych chwilach użyć najlepszych dostępnych treści. Walczysz o to, by skutecznie i trwale dotrzeć do świadomości odbiorców.
Wyedukuj leady!
Wysłane wiadomości odniosły skutek, relacja z potencjalnym klientem została nawiązana. Kolejny etap to przygotowanie gruntu pod działania sprzedawców. Pora na odkrycie szczegółów oferty. Wiedząc, czego szukał potencjalny klient online, łatwo stworzysz cykl wiadomości, w których kolejno, krok po kroku przekażesz istotne dla odbiorców konkrety.
Posegmentuj bazę!
Każda firma obsługuje wiele grup klientów. Różne segmenty oferty zaspokajają odmienne potrzeby i adresowane są do konsumentów różnych produktów czy usług. Im bardziej precyzyjnie określisz, do której z grup należy każdy z Twoich leadów, tym łatwiej dasz mu to, czego potrzebuje. Wiedza płynąca z segmentacji pozwoli na dopasowanie rozmów i działań do indywidualnych oczekiwań odbiorców. Zwiększysz efektywność wszystkich swoich działań. W oparciu o ich zachowanie online moduł segmentacji automatycznie podzieli Twoje leady na właściwe grupy stworzy także ich profile behawioralne. Teraz termin realizacji wysyłek oraz przekazywane w nich treści łatwo dopasujesz do każdego z adresatów.
Bądź w kontakcie. Na bieżąco!
Wszystkie organizowane przez Twoją firmę wydarzenia anonsuj z wyprzedzeniem. Zapraszaj wszystkich potencjalnch i aktualnych klientów. Możesz zaprogramować automatyczny cykl wiadomości informujących o wydarzeniu. W wiadomościach możesz zawrzeć przekierowanie na specjalnie utworzoną stronę www wydarzenia. Pełny zestaw e-maili powinien obejmować zarówno wiadomości zachęcające do udziału i przypominające o zbliżającym się terminie wydarzenia oraz takie, które dostarczą odbiorcom materiały podsumowujące bezpośrednio po jego zakończeniu.
———————–
Powyższy zestaw prostych działań to jedynie inspiracja i wstęp do praktycznego stosowania Marketing Automation. W rzeczywistości to Ty wiesz najlepiej, do waparcia jakich procesów używać Marketing Automation w Twojej firmie. Użyj wskazówek na początek swej drogi, a wkrótce procesy automatyzacji marketingu sprawią, że indywidualne atuty Twojej firmy wykorzystasz do jeszcze lepszej obsługi klientów.