Wspomnienie Kongresu Marketing Automation 2015

olek01.12.2015r. po raz trzeci spotkaliśmy się z okazji organizowanego przez nas Kongresu Marketing Automation. W jednym miejscu zgromadziliśmy ponad 1000 najlepszych marketerów, specjalistów i ludzi biznesu. Pojawiło się mnóstwo inspirujących idei. Większość z nich zachowała aktualność aż do dzisiaj Z perspektywy czasu cztery z nich wydają się kluczowe:

–    Customer Value: sam zakup przestał być oddzielnym zdarzeniem. W związku z tym rodzi się potrzeba budowania długotrwałych relacji. Szczególnym zainteresowaniem powinniśmy obdarzyć młodszą część odbiorców, gdyż wykazują oni mniejszą skłonność do przywiązywania się do marki, niż powiedzmy czterdziesto-, czy pięćdziesięciolatkowie.

–    Kanał Mobile i Aplikacje: digital marketerzy muszą znaleźć odpowiedź na zmieniające się zwyczaje konsumentów – wszechobecne smartfony i smart-gadżety zatarły granicę pomiędzy zachowaniami online i offline. W tym świetle kanał mobilny jest zarówno przyczyną jak i rozwiązaniem tego problemu. Ponieważ wszystkim nam zależy na dostarczaniu naszym odbiorcom treści o najwyższej jakości, potrzebujemy odpowiednich narzędzi.

–    Big Data Marketing: Dziś pod słowem marketing coraz częściej kryje się precyzyjna personalizacja przekazu. Zgromadzonych danych używamy w celu dopasowania treści do przyzwyczajeń i oczekiwań użytkownika. W celu utrzymania porządku baz danych staramy się integrować dane z różnych źródeł.

–    Słuchanie: jeżeli skupiasz się tylko na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań, ale pomijasz wsłuchiwanie się w feedback, nie masz szans na stworzenie długoterminowej relacji. Kluczem do sukcesu jest uważne słuchanie.

 

Prelegenci dzielili się także swoimi przemyśleniami na temat innowacji w ebiznesie, komunikacji, mobilnej rewolucji i ecommerce. Oto kilka cytatów, które szczególnie zapadły nam w pamięć:

o innowacji: Polska nauka ma gigantyczny potencjał – nie tylko czysto poznawczy, ale i biznesowy. Warunkiem jest oferowanie produktu, który jest realnie potrzebny, wczesny kontakt z klientami, ciągłe ulepszanie prototypu oraz skupienie na innowacji – nie może być ona projektem pobocznym. (Paweł Przewięźlikowski)

o komunikacji: Zmień perspektywę. Nie myśl o pozyskiwaniu jednej transakcji, ale o Customer Lifetime Value. To pojęcie znamy od 15 lat, ale wciąż jest rzadko wykorzystywane. Aby je aplikować, zintegruj dane z wielu źródeł (uwzględniając też feedback z działu obsługi klienta). Celem jest tu możliwość przewidywania: lepsze mechanizmy rekomendacyjne, dynamiczne kształtowanie ceny, zwiększanie lojalności. (Michal Kreczmar i Łukasz Dziekan)

o rewolucji mobilnej: W Polsce marketerzy wciąż stosunkowo niewielką część swoich budżetów (18%) przeznaczają na mobile. Dla porównania, w Wielk iej Brytanii ten odsetek wynosił w 2014 roku 40%. Przyswaja się tam model programatyczny, z tym, że staramy się budować coraz pełniejsze profile użytkowników mobilnych. 46% budżetów na reklamę w kanale mobile stanowi content marketing i reklama natywna. (Artur Banach)

o ecommerce: Wykorzystaj wiedzę o kliencie! Zbierana za pomocą komunikacji bezpośredniej i analityki, pozwoli segmentować, budować model CLV, testowanie opłacalności innych modelów (Audioteka testowała model subskrypcyjny), na bieżąco monitorować sprzedaż, skuteczność promocji, a także usuwanie nierentownych produktów z oferty. (Jarosław Trybuchowicz)

 

Dla wszystkich tych, którzy przegapili kongres w zeszłym roku, i dla tych, którym spodobał się tak, że chcą powtórzyć to doświadczenie mamy świetną wiadomość! 9. stycznia 2017r. zapraszamy was do pięknego Krakowa, gdzie będziemy mieli przyjemność po raz czwarty organizować dla was najważniejsze europejskie wydarzenie związane z marketing automation. Tym razem zaprosiliśmy najbardziej wpływowych ekspertów i influencerów, aby byli naszymi głównymi prelegentami. I wiecie co? Zgodzili się!

Z dumą ogłaszamy, ze podczas MAC2017 będziecie mieli niepowtarzalną okazję zobaczyć w jednym miejscu tych oto mówców:

 

– Jeff Bullas [CEO w Jeffbullas.com], #1 Global Digital Marketing Influencer

Światowej klasy wykładowca, konsultant i blogger marketingowy, gwiazda paneli eksperckich dotyczących marketingu cyfrowego i mediów społecznościowych. Wśród jego osiągnięć znajdziemy tytuł #1 Global “Digital Marketing Influencer” z 2016 roku, czy  #1 Content Marketing Influencer przyznany w 2015 r. przez Onalytica. Jeff skupia się przede wszystkim na budowaniu marek zarówno osobistych, jak i firmowych. Stara się zrozumieć jak współuczestniczyć i angażować w ich obecność na rynku cyfrowym.

 

– Michael Brenner [CEO w Marketing Insider Group] #1 B2B Marketer

Znany na całym świecie, Michael Brenner jest CEO Marketing Insider Group, współautorem The Content Formula, ex-szefem strategii w NewsCred, oraz byłym VP działu Content Marketingu w SAP. Nazywany jest topowym biznes, content i social media marketerem. Pan Brenner jest zagorzałym ewangelistą skoncentrowanego na odbiorcy marketingu; marketingu, który przynosi wymierne rezultaty. Ponadto jest też znakomitym mówcą i współautorem licznych publikacji wiodących wydawców, takich jak Forbes, The Economist, The Guardian, czy Entrepreneur.

 

– Mathew Sweezey [Dyrektor Marketing Insights, Salesforce] Top Marketing Thought Leader

Mathew jest uznawany za jeden z największych umysłów jeśli chodzi o przyszłość marketingu oraz za utalentowanego researchera i myśliciela. Jego prace są często cytowane przez wiodące portale, jak na przykład Mashable, VentureBeat, PCWorld, CMO.com, Information Week, Forbes, Huffington Post, a także przez autorów licznych publikacji książkowych dotyczących współczesnego marketingu. Możecie go kojarzyć z największych konferencji, takich jak: Content Marketing World, Dreamforce, Argyle CMO Summit, Connections, IMW, DX3 oraz jego współpracy z wielkimi, światowymi markami pokroju UPS, HomeDepot, AT&T, NASCAR, Verizon, czy Dell. Dodatkowo jest autorem Marketing Automation for Dummies, pierwszego praktycznego poradnika po automatyzacji marketingu

 

– Tara Hunt [Naczelna Digital Marketingu, Truly Social Inc] Najbardziej Wpływowa Kobieta w Świecie Technologii

Tara Hunt została określona mianem Najbardziej Wpływowej Kobiety w Świecie Technologii (Fast Company) oraz Osobą Wartą Uwagi (Woman to Watch) przez Entrepreneur Magazine. W dziedzinie researchu, strategii i digital marketingu pracuje już ponad 16 lat, a w tematach okołobranżowych “siedzi” już 21 lat. Tara jest autorką wydanej w 7 językach książki, która była cytowana w niezliczonych artykułach i publikacjach, a także wspominana na ponad 150 konferencjach.  Nie ogranicza się jedynie do suchej teorii, ale jest również świetnym praktykiem. Należy do grona LinkedIn-owych Influencerów. Jej konto obserwowane jest przez ponad 141000 osób. Jej prezentacje na Slideshare były wyświetlane ponad 1,8 mln razy. Na Twitterze znajduje się w 5% najpopularniejszych użytkowników. “Podąża” za nią 52,000 followersów.

Możecie ją znaleźć na Tarahunt.com a także na jej kanale YouTube – Truly Social with Tara.

 

Marketing Automation Congress 2017 to światowej klasy, prestiżowe wydarzenie w świecie digital marketingu.

Tworzymy je specjalnie po to, by was zainspirować i uzbroić w niezbędną branżową wiedzę, tak abyście mogli aktualizować i poszerzać spektrum swoich marketingowych działań.

Celem MAC 2017 jest przedstawienie najnowszych trendów, prezentacja najnowocześniejszych narzędzi i połączenie ich w kompletną, skuteczną strategię marketingową!

 

Zapisy

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]