Wpływ Business Intelligence na e-commerce jest coraz większy – 46% firm uważa, że narzędzia BI są kluczowe w ich strategii

 
 

Business Intelligence (BI) to proces wykorzystujący różnorodne narzędzia, które pomagają firmom zbierać, analizować, prezentować i integrować dane w celu uzyskania użytecznych informacji. Aż 46% firm używa narzędzi BI jako kluczowej części swojej strategii biznesowej. Dowiedz się, jak ważne jest BI dla rozwoju twojej firmy.

 

Czy nie posiadając żadnych wskazówek, wybrałbyś się w nieznane miejsce?

 

Czy kiedykolwiek rozważałeś udanie się w nowe miejsce bez nawigacji lub jakichkolwiek wskazówek? Mimo że brzmi kusząco, nie jest to zbyt mądrym pomysłem. Tak więc, czy spróbujesz poprowadzić swój biznes bez jasno określonej ścieżki?

 

Definiując Business Intelligence

 

Chcąc prawidłowo zdefiniować Business Intelligence, często określane jako BI, można wyobrazić je sobie jako mózg operacji dodany do oprogramowania. Jest to metoda wykorzystująca wiele narzędzi usprawniających proces zbierania i analizowania bieżących i zintegrowanych danych w celu zapewnienia użytecznych, dla rozwoju biznesu, wskazówek.

 

Dlaczego firmy e-commerce stosują Business Intelligence

 

Dzięki dostępowi do zaawansowanej, a przede wszystkim zautomatyzowanej analityki biznesowej, sprzedawcy mają możliwość znacznie szybszego podejmowania strategicznych decyzji, które mogą mieć wpływ na zwiększenie wartości sprzedaży w sklepie internetowym.

 

Na poparcie tego stwierdzenia Forbes przeprowadził badanie, z którego wynika, że w ubiegłym roku 54% przedsiębiorstw stwierdziło, że cloud BI jest niezbędny zarówno dla ich obecnego, jak i przyszłego biznesu. Przewiduje się, że do 2023 roku jedna trzecia dużych organizacji wdroży inteligencję decyzyjną.

 

Korzyści płynące z zastosowania BI w e-commerce

 

Decyzje oparte na faktach i statystykach – Business Intelligence wykorzystywany w e-commerce pozwala na podejmowanie strategicznych decyzji w oparciu o statystyki. Decyzje te mogą wyznaczać kierunek, rozwój i cel firmy.

 

Wykrycie trendów sprzedażowych – Wykorzystując BI, firmy e-commerce mogą łatwo wykryć trendy sprzedażowe wśród swoich użytkowników poprzez analizę ich zachowań (reakcje na promocje, wzorce zakupowe, doświadczenia online), co ostatecznie przełoży się na wzrost przychodów.

 

Kontrola błędów – Business Intelligence zostało stworzone do analizowania wszystkich rodzajów danych. W firmach e-commerce pomaga to określić, gdzie pojawił się problem z błędami lub jakością, a następnie wprowadzić usprawnienia. Problemy te obejmują niższą wydajność sprzedaży, rezygnację klientów spowodowaną słabą obsługą call center lub błędną analizę rynku i konkurencji. Dane te mogą być następnie przetwarzane przez różne moduły, aby ocenić, gdzie występują błędy i problemy z jakością, wraz z informacjami, jak je naprawić i zapobiec im w przyszłości.

 

360-stopniowe spojrzenie na klienta – BI pomaga zrozumieć potrzeby i zachowania klientów oraz analizować te dane w celu uzyskania 360-stopniowego spojrzenia na ich działania. Pomaga to utrzymać wartościowych klientów i wykorzystać niewykorzystane dotąd szanse sprzedaży.

 

Zarządzanie zasobami i stanami magazynowymi – Business Intelligence dostarcza danych, dzięki którym można przewidzieć stan magazynowy poprzez pełną analizę zasobów z wykorzystaniem dedykowanych danych dotyczących uzupełniania zapasów, sprzedaży i prognozowania.

 

Analiza danych z wielu źródeł – dzięki Business Intelligence możliwa staje się ocena danych z wielu źródeł (np. systemy marketing automation, Google Analytics, systemy informatyczne) i przedstawienie ich w postaci kompleksowych raportów. Pozwala to m.in. na analizowanie:

 
  • skuteczności działań marketingowych,
  • trendów zakupowych,
  • popularności poszczególnych produktów,
  • zmian cen produktów,
  • wielkości sprzedaży.
 

W jaki sposób narzędzia BI zwiększają sprzedaż w sklepach internetowych?

 

Dzięki dostępowi do zaawansowanej i zautomatyzowanej analityki biznesowej można przyspieszać podejmowanie decyzji, które bezpośrednio wpływają na sprzedaż.

 

Wiedząc, jakie produkty sprzedają się najlepiej, dzięki BI firmy mogą budować swoje zaplecze, utrzymywać ciągłość oferty, a w efekcie realizować więcej zamówień w tym samym czasie. Analiza działań marketingowych pokazuje, które z nich przyniosą najwyższy ROI, a które nie. Narzędzia Business Intelligence są przystosowane do tworzenia użytecznych sprawozdań, a dzięki zastosowaniu technologii AI, analizują te dane, co prowadzi do podejmowania korzystnych decyzji dla firm internetowych.

 

Wnioski

 

Dzisiejszy świat jest przepełniony danymi, bez których prowadzenie biznesu byłoby niemożliwe. Jednak kluczowym czynnikiem nie jest po prostu ich zebranie, ale zrozumienie i wykorzystanie. Z pomocą Business Intelligence każda firma e-commerce ma możliwość szybkiego rozwoju, wchodząc na nowy rynek lub identyfikując i konwertując potencjalnych klientów.

Angelika Filipczyk
Rsearch & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]