[Wpis gościnny] Jak wzbogacić marketing automation leadami generowanymi z interaktywnych treści?

salesmanago-4screens-logoIntegracja SALESmanago z Engageform – kreatorem interaktywnych treści (quizów, ankiet, sond) pozwala generować leady w zupełnie nowy sposób. Po wykonaniu prostego procesu połączenia narzędzi, kontakty zdobyte w interaktywnych treściach będą automatycznie transferowane do konta SALESmanago. Odpowiedzi z quizów mogą zostać wykorzystane do tagowania lub rozbudowywania profilu klienta.

Quizy i ankiety to według AdWeeka najchętniej udostępniane treści na Facebooku w 2015 roku i najważniejsze trendy w 2016. Popularność interaktywnych treści wynika zarówno z nadmiaru treści pasywnych, potrzeby interakcji pomiędzy nadawcami i odbiorcami, jak i z przyjaznej i łatwej to dzielenia się formy. Oprócz angażowania odbiorców i dostarczania rozrywki, interaktywne treści to nowy sposób na pozyskiwanie leadów i deklaratywnych danych.

Interaktywne treści mogą być łatwo dystrybuowane poprzez wbudowanie ich kodu embed w kod strony. Możesz dodawać quizy, ankiety i sondy do Twojej strony, bloga czy na landing page. Jak już wcześniej wspominaliśmy, interaktywne treści cieszą się dużą popularnością w mediach społecznościowych. Warto skorzystać z możliwości umieszczenia ich na firmowym fanpage’u lub wbudować je w Facebook Instant Articles – ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku.

Jak tworzyć interaktywne treści

Poprzez Engageform możesz szybko i intuicyjnie stworzyć treść w jednej z podanych, interaktywnych form: quiz, ankietę, sondę czy głosowanie. Nie potrzebujesz do tego ani programistycznych, ani designerskich umiejętności. Wybierz nazwę, która przyciągnie uwagę. Stwórz kilka pytań. Możesz dowolnie żonglować formami – pytania zamknięte, skale ocen, wybór obrazów i pytania otwarte. Dostosuj formę do grupy docelowej, tematyki i planowanych celów. Zadbaj o odpowiedni design.

salesmanago-4screens-integracja

Generowanie leadów

Generuj leady poprzez dodanie pytania o adres email lub inne dane kontaktowe. Pamiętaj o obietnicy dodatkowej wartości. Zaproponuj odbiorcom coś na tyle cennego, że uznają podzielenie się swoim adresem email za naturalne. Może to być obietnica rabatu, dedykowanej oferty czy dostępu do ekskluzywnych treści. Prośba o dane kontaktowe powinna być wpleciona w interaktywną formę bardzo dyskretnie. Użytkownicy nie powinni się poczuć wykorzystywani.

Tworząc interaktywne treści i dodając pytania o dane kontaktowe pamiętaj o kilku zasadach:

  • Prośba o informacje kontaktowe powinna być związana z tematem wcześniejszych pytań i całej treści;
  • Odbiorca powinien mieć poczucie, że na podzieleniu się danymi zyskuje coś wartościowego;
  • Uczestnik quizu/ankiety/sondy oczekuje wiedzy i/lub rozrywki – zanim przejdziesz do prośby, pamiętaj że poprzez dobre treści utrzymujesz jego zainteresowanie i prowadzisz do uzupełnienia wszystkich pytań;
  • Staraj się dodawać pytania o kontakt po wszystkich pytaniach właściwych, a przed slajdem z wynikami lub slajdem kończącym.

Dzięki interaktywnym treściom profil Twoich leadów i automatyczne tagowanie mogą być wzbogacone danymi deklaratywnymi.

Progresywne profilowanie i nowe możliwości tagowania

Interaktywne treści pozwalają nawiązać bezpośredni dialog z odbiorcami. Poprzez odpowiednio dobrane pytania, otwarte formy, formularze ocen i wybór obrazków możesz poznać preferencje i potrzeby potencjalnych klientów. Gdy zadbasz o przyjazną i ciekawą formę ludzie chętniej dzielą się informacjami – przede wszystkim nie traktują tego jako wyłudzania danych czy przepytywania przy okazji formularza kontaktowego.

Na etapie integracji SALESmanago i Engageform (sprawdź poradnik jak to wykonać) możesz łatwo połączyć odpowiedzi z poszczególnych pytań w Engageform z funkcjonalnościami Twojego konta SALESmanago. Masz do wyboru kilka opcji. Poprzez funkcję Extended Variable możesz wzbogacać profil potencjalnego klienta kolejnymi danymi. To nowe możliwości profilowania progresywnego. Pozwalają Ci w bardziej urozmaicony sposób pozyskiwać informacje o prospektach. W rezultacie Twoja komunikacja z klientem oparta jest na szczegółowych informacjach i umożliwia personalizację oferty.

salesmanago-4screens-integracja-mapowanie

Przy wyborze opcji SALESmanago Tag odpowiedzi z interaktywnych treści są automatycznie tagowane. W ten sposób możesz łatwo segmentować kontakty, budować pogłębione listy mailingowe i personalizować komunikację. Zyskujesz przewagę konkurencyjną – Twoje oferty sprzedażowe tworzone będą na podstawie deklarowanych potrzeb, preferencji i indywidualnych gustów. Twoi potencjalni i aktualni klienci nie będą już drażnieni spamem i zbyt ogólnymi ofertami.

Udoskonalony lead nurturing

Wzbogacenie SALESmanago o narzędzie, które pozwala generować leady na nowe sposoby i dostarcza dodatkowe, deklaratywne dane do lepszej segmentacji i personalizacji to nowa jakość w systemach marketing automation. Lead nurturing potrzebuje ciągłych udoskonaleń. Połączenie dwóch, uzupełniających się systemów i zarządzanie komunikacją z leadami z jednego miejsca to duże uproszczenie działań marketingowych.

Marketing automation to dla wielu marketerów jedyny słuszny kierunek w obliczu złożoności współczesnej komunikacji. Przy wszystkich przewagach systemów automatyzacji marketingu, mają one do pokonania wysokie wymagania odbiorców. Ludzie bardzo negatywnie reagują na sztywne, pozbawione autentyczności komunikaty. W dużej mierze są świadomi, że firmy mają możliwość poznawania ich i gromadzenia o nich informacji. Dlatego w zamian chcą otrzymywać sensowne i spersonalizowane wiadomości. W ostatecznym rozrachunku jest to obustronna oszczędność czasu i środków.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]