Integracja SALESmanago z Engageform – kreatorem interaktywnych treści (quizów, ankiet, sond) pozwala generować leady w zupełnie nowy sposób. Po wykonaniu prostego procesu połączenia narzędzi, kontakty zdobyte w interaktywnych treściach będą automatycznie transferowane do konta SALESmanago. Odpowiedzi z quizów mogą zostać wykorzystane do tagowania lub rozbudowywania profilu klienta.
Quizy i ankiety to według AdWeeka najchętniej udostępniane treści na Facebooku w 2015 roku i najważniejsze trendy w 2016. Popularność interaktywnych treści wynika zarówno z nadmiaru treści pasywnych, potrzeby interakcji pomiędzy nadawcami i odbiorcami, jak i z przyjaznej i łatwej to dzielenia się formy. Oprócz angażowania odbiorców i dostarczania rozrywki, interaktywne treści to nowy sposób na pozyskiwanie leadów i deklaratywnych danych.
Interaktywne treści mogą być łatwo dystrybuowane poprzez wbudowanie ich kodu embed w kod strony. Możesz dodawać quizy, ankiety i sondy do Twojej strony, bloga czy na landing page. Jak już wcześniej wspominaliśmy, interaktywne treści cieszą się dużą popularnością w mediach społecznościowych. Warto skorzystać z możliwości umieszczenia ich na firmowym fanpage’u lub wbudować je w Facebook Instant Articles – ten poradnik poprowadzi Cię krok po kroku.
Jak tworzyć interaktywne treści
Poprzez Engageform możesz szybko i intuicyjnie stworzyć treść w jednej z podanych, interaktywnych form: quiz, ankietę, sondę czy głosowanie. Nie potrzebujesz do tego ani programistycznych, ani designerskich umiejętności. Wybierz nazwę, która przyciągnie uwagę. Stwórz kilka pytań. Możesz dowolnie żonglować formami – pytania zamknięte, skale ocen, wybór obrazów i pytania otwarte. Dostosuj formę do grupy docelowej, tematyki i planowanych celów. Zadbaj o odpowiedni design.
Generowanie leadów
Generuj leady poprzez dodanie pytania o adres email lub inne dane kontaktowe. Pamiętaj o obietnicy dodatkowej wartości. Zaproponuj odbiorcom coś na tyle cennego, że uznają podzielenie się swoim adresem email za naturalne. Może to być obietnica rabatu, dedykowanej oferty czy dostępu do ekskluzywnych treści. Prośba o dane kontaktowe powinna być wpleciona w interaktywną formę bardzo dyskretnie. Użytkownicy nie powinni się poczuć wykorzystywani.
Tworząc interaktywne treści i dodając pytania o dane kontaktowe pamiętaj o kilku zasadach:
- Prośba o informacje kontaktowe powinna być związana z tematem wcześniejszych pytań i całej treści;
- Odbiorca powinien mieć poczucie, że na podzieleniu się danymi zyskuje coś wartościowego;
- Uczestnik quizu/ankiety/sondy oczekuje wiedzy i/lub rozrywki – zanim przejdziesz do prośby, pamiętaj że poprzez dobre treści utrzymujesz jego zainteresowanie i prowadzisz do uzupełnienia wszystkich pytań;
- Staraj się dodawać pytania o kontakt po wszystkich pytaniach właściwych, a przed slajdem z wynikami lub slajdem kończącym.
Dzięki interaktywnym treściom profil Twoich leadów i automatyczne tagowanie mogą być wzbogacone danymi deklaratywnymi.
Progresywne profilowanie i nowe możliwości tagowania
Interaktywne treści pozwalają nawiązać bezpośredni dialog z odbiorcami. Poprzez odpowiednio dobrane pytania, otwarte formy, formularze ocen i wybór obrazków możesz poznać preferencje i potrzeby potencjalnych klientów. Gdy zadbasz o przyjazną i ciekawą formę ludzie chętniej dzielą się informacjami – przede wszystkim nie traktują tego jako wyłudzania danych czy przepytywania przy okazji formularza kontaktowego.
Na etapie integracji SALESmanago i Engageform (sprawdź poradnik jak to wykonać) możesz łatwo połączyć odpowiedzi z poszczególnych pytań w Engageform z funkcjonalnościami Twojego konta SALESmanago. Masz do wyboru kilka opcji. Poprzez funkcję Extended Variable możesz wzbogacać profil potencjalnego klienta kolejnymi danymi. To nowe możliwości profilowania progresywnego. Pozwalają Ci w bardziej urozmaicony sposób pozyskiwać informacje o prospektach. W rezultacie Twoja komunikacja z klientem oparta jest na szczegółowych informacjach i umożliwia personalizację oferty.
Przy wyborze opcji SALESmanago Tag odpowiedzi z interaktywnych treści są automatycznie tagowane. W ten sposób możesz łatwo segmentować kontakty, budować pogłębione listy mailingowe i personalizować komunikację. Zyskujesz przewagę konkurencyjną – Twoje oferty sprzedażowe tworzone będą na podstawie deklarowanych potrzeb, preferencji i indywidualnych gustów. Twoi potencjalni i aktualni klienci nie będą już drażnieni spamem i zbyt ogólnymi ofertami.
Udoskonalony lead nurturing
Wzbogacenie SALESmanago o narzędzie, które pozwala generować leady na nowe sposoby i dostarcza dodatkowe, deklaratywne dane do lepszej segmentacji i personalizacji to nowa jakość w systemach marketing automation. Lead nurturing potrzebuje ciągłych udoskonaleń. Połączenie dwóch, uzupełniających się systemów i zarządzanie komunikacją z leadami z jednego miejsca to duże uproszczenie działań marketingowych.
Marketing automation to dla wielu marketerów jedyny słuszny kierunek w obliczu złożoności współczesnej komunikacji. Przy wszystkich przewagach systemów automatyzacji marketingu, mają one do pokonania wysokie wymagania odbiorców. Ludzie bardzo negatywnie reagują na sztywne, pozbawione autentyczności komunikaty. W dużej mierze są świadomi, że firmy mają możliwość poznawania ich i gromadzenia o nich informacji. Dlatego w zamian chcą otrzymywać sensowne i spersonalizowane wiadomości. W ostatecznym rozrachunku jest to obustronna oszczędność czasu i środków.