Web Push – dynamiczne treści w zwięzłej formie. Nowa funkcjonalność SALESmanago.

Web Pushe to powiadomienia wyświetlane na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego podczas korzystania z przeglądarki. Te małe, niepozorne okienka zawierające mniejszą ilość znaków niż przeciętny SMS są jedną ze skuteczniejszych metod komunikacji z użytkownikami stron internetowych. Jaki jest fenomen web pushy? Są proste i krótkie, nie wymagają wypełniania długich formularzy i są wysyłane w czasie rzeczywistym nawet do anonimowych kontaktów. To dlatego są klikane 30-krotnie częściej niż przeciętny email.

Dynamiczny Web Push to najnowsza funkcjonalność SALESmanago. Zasadnicza różnica między ‘zwykłym’ Web Pushem a jego dynamicznym odpowiednikiem jest taka, że dynamiczne powiadomienia zawierają dokładnie te produkty, które użytkownik oglądał na stronie, bądź pozostawił w koszyku. Dzięki temu informacje przekazywane przez powiadomienie Web Push są spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom klientów.

 

Przykłady wdrożeń:

  1. Wysyłaj ostatnio oglądane produkty

Możesz zwiększyć swoją sprzedaż wysyłając użytkownikowi dynamiczny Web Push lub Rich Web Push zawierający produkt, który był ostatnio przez niego oglądany. Można wysłać takie powiadomienie jako reakcję na kolejną wizytę użytkownika na stronie sklepu internetowego.

  1. Ratuj porzucony koszyk

Istnieje dużo strategii na ratowanie porzuconych koszyków. Do osoby porzucającej koszyk zawsze wysyłamy standardowy email produktowy, ale możemy również wysłać powiadomienie Web Push lub Rich Web Push zawierające produkt i tym samym przypomnieć klientowi o niesfinalizowanych zakupach.

  1. Zwiększ zaangażowanie kontaktu za pomocą kampanii win-back

Kampanie win back polegają na ratowaniu zaangażowania klienta. Przykładowo, jeżeli widzisz, że klient nie wchodził na Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 30 dni, wyślij do niego dynamiczny Web Push lub atrakcyjny Rich Web Push z informacją o najnowszej ofercie.

 

Jak wysłać web push dynamiczny  z platformy SALESmanago Marketing Automation?

 

Przejdź do Procesy Automatyzacji => Reguły Automatyzacji => Dodaj Nową Regułę

 

Z listy elementów wybierz Akcja: Wyślij dynamiczny Web Push.

 

Następnie przejdź do dostosowania szczegółowych ustawień akcji.

 

 

W tym miejscu możesz edytować nazwę (1) powiadomienia, która pozwoli na późniejsze odnalezienie tego powiadomienia w systemie a także dodać proste ikony i symbole, scenariusz doboru produktu (2) – do wyboru są produkty z porzuconego koszyka lub ostatnio oglądane, formularz zgody (3) powiadomień, źródło danych (4), czyli sklep internetowy, z którego będą dodawane produkty do powiadomienia oraz typ powiadomienia – dynamiczny Web Push lub Rich Web Push (5).

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ WEB PUSH

 

 

W tym polu edytujesz tytuł (1) i treść (2) swojego powiadomienia. Pamiętaj, że powiadomienia Web Push są krótkie. Tytuł nie może przekroczyć 48 a treść 100 znaków. Możesz wybrać jednostki informacyjne (nazwa, opis, cena, cena promocyjna), które będą wyświetlały się w  powiadomieniach, jak również dodatkowo dodać dowolny tekst. Ikona powiadomienia (3) to grafika umieszczona na powiadomieniu. Sugerowany rozmiar obrazka to 150 x 150 px lub mniej. Czas ważności powiadomienia (4) – czas, po którego upływie niewyświetlone powiadomienie straci ważność. Może to nastąpić np. jeśli użytkownik nie włączy swojego urządzenia przez jakiś czas.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ RICH WEB PUSH

 

Zasada tworzenia dynamicznego Rich Web Pusha nie różni się w zasadzie od tej zastosowanej w konstruowaniu Web Pushy. Tutaj również musisz edytować tytuł (1), wybrać z Galerii ikonę powiadomienia (2) w formacie 150 x 150 px lub mniej i ustawić czas ważności (3). Co ważne, zamiast treści do powiadomienia Rich Web Push zostanie automatycznie zaciągnięta grafika z produktem.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

Dlaczego warto wdrożyć Web Pushe?

  • ich wysyłanie nie wymaga posiadania adresu email użytkownika
  • można je wysyłać nawet do anonimowych kontaktów, które chociaż raz odwiedziły Twoją stronę internetową i zgodziły się na otrzymywanie powiadomień
  • uproszczony proces udzielania zgody na otrzymywanie powiadomień w porównaniu z wiadomościami email – tylko 2 kliknięcia dzielą użytkownika od otrzymywania powiadomień web push
  • tworzenie powiadomień Web Push jest proste – treści są krótkie a design nieskomplikowany
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • powiadomienia Web Push i Rich Push mogą być wysyłane naraz. W przypadku, kiedy powiadomienie Rich Web Push nie będzie mogło zostać wyświetlone (wyświetlane tylko w Chrome wersja 55 i wyższych), zostanie zastąpione powiadomieniem Web Push.
  • mogą być wyświetlane nawet jeśli użytkownik nie znajduje się na Twojej stronie internetowej
  • są wyświetlane również na urządzeniach mobilnych
  • Web Push może przekierowywać na dowolny landing page

 

Chwileczka panowie, właśnie dostałem Pusha!

 

 

Źródło obrazków: Aimtell

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]