Web Push – dynamiczne treści w zwięzłej formie. Nowa funkcjonalność SALESmanago.

Web Pushe to powiadomienia wyświetlane na ekranie komputera lub urządzenia mobilnego podczas korzystania z przeglądarki. Te małe, niepozorne okienka zawierające mniejszą ilość znaków niż przeciętny SMS są jedną ze skuteczniejszych metod komunikacji z użytkownikami stron internetowych. Jaki jest fenomen web pushy? Są proste i krótkie, nie wymagają wypełniania długich formularzy i są wysyłane w czasie rzeczywistym nawet do anonimowych kontaktów. To dlatego są klikane 30-krotnie częściej niż przeciętny email.

Dynamiczny Web Push to najnowsza funkcjonalność SALESmanago. Zasadnicza różnica między ‘zwykłym’ Web Pushem a jego dynamicznym odpowiednikiem jest taka, że dynamiczne powiadomienia zawierają dokładnie te produkty, które użytkownik oglądał na stronie, bądź pozostawił w koszyku. Dzięki temu informacje przekazywane przez powiadomienie Web Push są spersonalizowane i odpowiadają zainteresowaniom klientów.

 

Przykłady wdrożeń:

  1. Wysyłaj ostatnio oglądane produkty

Możesz zwiększyć swoją sprzedaż wysyłając użytkownikowi dynamiczny Web Push lub Rich Web Push zawierający produkt, który był ostatnio przez niego oglądany. Można wysłać takie powiadomienie jako reakcję na kolejną wizytę użytkownika na stronie sklepu internetowego.

  1. Ratuj porzucony koszyk

Istnieje dużo strategii na ratowanie porzuconych koszyków. Do osoby porzucającej koszyk zawsze wysyłamy standardowy email produktowy, ale możemy również wysłać powiadomienie Web Push lub Rich Web Push zawierające produkt i tym samym przypomnieć klientowi o niesfinalizowanych zakupach.

  1. Zwiększ zaangażowanie kontaktu za pomocą kampanii win-back

Kampanie win back polegają na ratowaniu zaangażowania klienta. Przykładowo, jeżeli widzisz, że klient nie wchodził na Twoją stronę internetową w ciągu ostatnich 30 dni, wyślij do niego dynamiczny Web Push lub atrakcyjny Rich Web Push z informacją o najnowszej ofercie.

 

Jak wysłać web push dynamiczny  z platformy SALESmanago Marketing Automation?

 

Przejdź do Procesy Automatyzacji => Reguły Automatyzacji => Dodaj Nową Regułę

 

Z listy elementów wybierz Akcja: Wyślij dynamiczny Web Push.

 

Następnie przejdź do dostosowania szczegółowych ustawień akcji.

 

 

W tym miejscu możesz edytować nazwę (1) powiadomienia, która pozwoli na późniejsze odnalezienie tego powiadomienia w systemie a także dodać proste ikony i symbole, scenariusz doboru produktu (2) – do wyboru są produkty z porzuconego koszyka lub ostatnio oglądane, formularz zgody (3) powiadomień, źródło danych (4), czyli sklep internetowy, z którego będą dodawane produkty do powiadomienia oraz typ powiadomienia – dynamiczny Web Push lub Rich Web Push (5).

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ WEB PUSH

 

 

W tym polu edytujesz tytuł (1) i treść (2) swojego powiadomienia. Pamiętaj, że powiadomienia Web Push są krótkie. Tytuł nie może przekroczyć 48 a treść 100 znaków. Możesz wybrać jednostki informacyjne (nazwa, opis, cena, cena promocyjna), które będą wyświetlały się w  powiadomieniach, jak również dodatkowo dodać dowolny tekst. Ikona powiadomienia (3) to grafika umieszczona na powiadomieniu. Sugerowany rozmiar obrazka to 150 x 150 px lub mniej. Czas ważności powiadomienia (4) – czas, po którego upływie niewyświetlone powiadomienie straci ważność. Może to nastąpić np. jeśli użytkownik nie włączy swojego urządzenia przez jakiś czas.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

USTAWIENIA POWIADOMIEŃ RICH WEB PUSH

 

Zasada tworzenia dynamicznego Rich Web Pusha nie różni się w zasadzie od tej zastosowanej w konstruowaniu Web Pushy. Tutaj również musisz edytować tytuł (1), wybrać z Galerii ikonę powiadomienia (2) w formacie 150 x 150 px lub mniej i ustawić czas ważności (3). Co ważne, zamiast treści do powiadomienia Rich Web Push zostanie automatycznie zaciągnięta grafika z produktem.

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij Zapisz zmiany.

 

Dlaczego warto wdrożyć Web Pushe?

  • ich wysyłanie nie wymaga posiadania adresu email użytkownika
  • można je wysyłać nawet do anonimowych kontaktów, które chociaż raz odwiedziły Twoją stronę internetową i zgodziły się na otrzymywanie powiadomień
  • uproszczony proces udzielania zgody na otrzymywanie powiadomień w porównaniu z wiadomościami email – tylko 2 kliknięcia dzielą użytkownika od otrzymywania powiadomień web push
  • tworzenie powiadomień Web Push jest proste – treści są krótkie a design nieskomplikowany
  • poprawienie wyników sprzedaży przez wprowadzenie spersonalizowanych treści o konkretnym produkcie z przekierowaniem na odpowiednią podstronę,
  • powiadomienia Web Push i Rich Push mogą być wysyłane naraz. W przypadku, kiedy powiadomienie Rich Web Push nie będzie mogło zostać wyświetlone (wyświetlane tylko w Chrome wersja 55 i wyższych), zostanie zastąpione powiadomieniem Web Push.
  • mogą być wyświetlane nawet jeśli użytkownik nie znajduje się na Twojej stronie internetowej
  • są wyświetlane również na urządzeniach mobilnych
  • Web Push może przekierowywać na dowolny landing page

 

Chwileczka panowie, właśnie dostałem Pusha!

 

 

Źródło obrazków: Aimtell

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]