Głównym celem każdego wdrożenia i nowego zakupu w firmie jest poprawa jej przychodów. Uzyskujemy to poprzez zwiększenie efektywności lub uzyskanie nowych możliwości. Firma RazorSocial’s Ian Cleary przeprowadziła własne badania, wg których wdrożenie Marketing Automation oznacza wzrost przychodów, w aż 80-85% przypadków zależnie od wybranego systemu.
Według raportu przygotowanego przez RazorSocial’s Ian Cleary, 20% firm które wdrożyły Marketing Automation zwiększyły przychód o minimum 75%. Kolejne 10% uzyskało przychód większy o 50-74% i kolejne 25% to wzrost od 30% do 49%. Oznacza to, że ponad połowa wdrożeń kończy się wzrostem przychodów od 30% do ponad 100%. Mimo tak dobrych rezultatów wdrożenie Marketing Automation może zakończyć się brakiem wzrostu przychodu lub nawet spadkiem. Poniżej wykres pokazujący jak wygląd przyrost przychodów w wypadku różnych systemów Marketing Automation.
Najczęściej ujemne ROI z wdrożenia zdarza się to gdy wybierzemy niewłaściwy system. Jeśli zastanawiacie się jak wybrać odpowiednie rozwiązanie dla swojej firmy, w tym artykule znajdziecie odpowiedź: 5 kroków do wybrania odpowiedniego systemu Marketing Automation
Przy negatywny wyniku wdrożenia obok wyboru błędnego systemu efekt potęgowany jest błędami w samym wdrożeniu. Bardzo często nie przeznaczamy odpowiednich zasobów do obsługi systemu. Mimo, że narzędzia Marketing Automation bazują na automatyzacji, to jednak wymagają operatorów, którzy zrozumieją zasadę ich działania i będą w stanie tworzyć procesy marketingowe i sprzedażowe. Na tym etapie firmy mogą liczyć na pomoc dostawców oprogramowania. Każdy z nich dostarcza wiedzy, szkoleń i pomocy opiekuna. Natomiast bardzo rzadko jest to pomoc bezpłatna. Szczególnie w wypadku zachodnich rozwiązań. Dlatego jednym z etapów wyboru rozwiązania dla firmy powinna być ocena wsparcia otrzymywanego od dostawcy systemu.
Systemy Marketing Automation niewątpliwie zwiększają osiągany przychód firm. Jednak nie koniecznie są odpowiedzialne za cały przyrost. Wiele firm implementuje te systemy w trakcie rozwoju, ponieważ dynamiczny wzrost ułatwia podejmowanie dodatkowych inwestycji. Dlatego warto pamiętać, że Marketing Automation pozwala szybciej osiągać wyższy przychód jednak nie wszystko jest od niego zależne. Mimo tych niepewności związek pomiędzy wdrożeniem a wzrostem przychodów jest silnie widoczny i wystąpił w miażdżącej większości wdrożeń.