Trzy różne strategie pozyskiwania i utrzymania klientów z Programem lojalnościowym

 
 

Wiele dużych marek na całym świecie ma problem ze znalezieniem równowagi między pozyskiwaniem nowych klientów, a utrzymaniem stałych. Statystycznie, około 44% firm kładzie większy nacisk na strategię pozyskiwania klientów, a tylko 18% koncentruje się na ich utrzymaniu (Huify). Dziwnym jest, że wysiłki dążące do poprawy retencji są często odkładane na dalszy plan lub całkowicie na bok, gdy badania wykazują, że marki wydają 11 razy więcej na wprowadzanie nowych klientów niż zatrzymywanie tych, których już pozyskali (BrandKeys). Czy jest sposób, aby obniżyć te koszty i dystrybuować swoje działania w ten sposób, aby jednocześnie pozyskać nowych klientów jak i utrzymać tych, którzy już z nami są?

 

Dwa kluczowe czynniki wzrostu – Yin i Yang strategii klienta

 

Kiedy hodujesz kwiaty, nie możesz przestać o nie dbać, jeśli nie chcesz, aby uschły. Trzeba je podlewać – tak samo jak klientów. Klient bez strategii pozyskiwania i utrzymania jest jak niepodlewany kwiat – jeśli brakuje którejś z nich, to nie zakwitnie. Osiągnięcie sukcesu w świecie subskrypcji nie jest łatwym zadaniem. Trzeba zarówno pozyskiwać, jak i utrzymywać klientów, starając się zachować odpowiedni balans. Jakie są główne korzyści z tych strategii?

 
 

Każda firma w pewnym momencie staje przed pytaniem, czy powinna skupić się na pozyskiwaniu lub utrzymaniu klientów? Naszą odpowiedzią jest priorytetowe traktowanie obu strategii, stosując odpowiednie działania marketingowe, korzystając z dostępnym zasobów, takich jak Program Lojalnościowy SALESmanago.

 

Program lojalnościowy, który wzmocni siłę sprzedaży

 

69% konsumentów pozwala, aby obecność programów lojalnościowych lub nagród wpływała na ich decyzje zakupowe (Sheerid). Więc który plan jest najlepszy w celu pozyskania nowych klientów? Cóż, każdy który zawiera ofertę specjalną.

 
 

Jednym z najbardziej zalecanych typów programów jest Tiered Program. Możesz opracować niski poziom pierwszego progu, aby szybko zaangażować klientów.

 

Tiered Programs – jak sama nazwa wskazuje, opierają się na progach, które po osiągnięciu zapewniają różne nagrody o namacalnej wartości i są paliwem dla kanałów marketingu szeptanego. Jeśli oferujesz klientom punkty (na podstawie progu na którym się znajdują) po każdym zakupie, które można wykorzystać w przyszłości, klienci są przekonani, że każdy dolar wydany na daną markę przyniesie im w zamian korzyści. Przykładowo – zmieni ich status w Programie lojalnościowym i pozwali od samego początku zdobywać początkowe nagrody lojalnościowe oraz zachęci do kolejnych zakupów.

 

Jak wspomnieliśmy wcześniej – dobrze jest opracować ofertę powitalną w strategii Programu lojalnościowego. Sprawia ona, że klienci czują się „mile widziani” w społeczności otaczającej markę, angażują się w nią, a także sprawiają, że pozostają jej wierni.

 
 

Program lojalnościowy, który pozwoli świętować długotrwałe relacje z klientami

 

Lojalni klienci są najcenniejsi dla firmy, ponieważ zapewniają największe dochody, 5% wzrost klientów utrzymanych zwiększa zyski od 25% do 95% (SmallBizGenius), podczas gdy pozyskanie nowego klienta kosztuje od  5 do 25 razy więcej niż utrzymanie obecnego (Harvard Business Review). Jak więc opracować strategię, która sprawi, że nowi klienci staną się lojalnymi? Najważniejsze to dać im poczuć, że są ważni – na przykład poprzez wdrożenie Urodzinowego Programu lojalnościowego.

 
 

Jest to jeden z najprostszych i najkorzystniejszych sposobów. Nie tylko zwiększy sprzedaż, spersonalizuje doświadczenie klienta z marką, ale także ponownie zaangażuje nieaktywnych klientów. Wystarczy ustawić całkowicie zautomatyzowany Program urodzinowy i wysyłać klientom urodzinowe wiadomości e-mail z dodatkowymi punktami, które mogą potem wymienić na dodatkowe rabaty. Najlepsze jest to, że sami wybieramy nagrody i dostosowujemy czas ich wysłania, na przykład tak, aby pokrył się z udostępnieniem nowej oferty naszego sklepu!

 
 

Program pozyskiwania i utrzymania lojalności – wykorzystanie lojalności klientów jako narzędzia pozyskiwania

 

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że najlepszym zwrotem z inwestycji jest faktyczna optymalizacja istniejącej bazy danych klientów za pomocą marketingu retencyjnego i Programów lojalnościowych. Dzięki wdrożeniu Referral Loyalty Program, obecni klienci nie tylko częściej wracają do naszego eCommerce, zaczynają więcej wydawać, ale także chętnie dzielą się swoją wiedzą o ofercie z najbliższymi, w celu pozyskania dodatkowych środków na zakupy, prezenty lub promocje!

 
 

Zmień swoich konsumentów w sprzedawców i pozwól im stać się narzędziem do pozyskiwania klientów w przyszłości. Jak stworzyć Referral Loyalty Program w SALESmanago?

 

Korzystając z Workflow i automatyzacji możliwe jest stworzenie różnych scenariuszy, oraz przyznanie każdemu klientowi własnego kodu polecającego, które po wpisaniu podczas rejestracji przez nowych gości, automatycznie przypisze im dodatkowe punkty! Zachęć stałych klientów do polecania twojego eCommerce swoim znajomym i rodzinie. Według raportu Trust in Advertising Report firmy Nielsen, polecenie od znajomego jest najbardziej zaufaną formą reklamy. Spraw, aby była to sytuacja korzystna dla wszystkich, zapewnij pakiet startowy dla nowych klientów i dodatkowe punkty za polecania, aby jeszcze bardziej zaangażować użytkowników na każdym etapie ich Customer Journey.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]