TOP 10 Artykułów o marketingu cyfrowym: Q1 2017

Sporo czasu upłynęło od momentu kiedy publikowałam zestawienie najlepszych artykułów o marketingu cyfrowym i marketing automation. Żeby zapełnić tę lukę zebrałam najlepsze artykuły z całego pierwszego kwartału 2017r.

 

 

Reklamy cyfrowe – czy ta inwestycja popłaca? 

Biorąc pod uwagę fakt, że do 2021 reklamodawcy będą przeznaczać połowę swoich budżetów na reklamy w kanale cyfrowym (da to w sumie kwotę około 299 mld USD), może się wydawać, że jest to jedyna aktywność marketingowa warta wpompowanych w nią pieniędzy. Jednak podobnie jak wszystkie inne gorące trendy, tak i ten generuje wraz ze wzrostem popularności wiele dylematów etycznych i ekonomicznych. Wiele osób zadaje sobie na przykład pytanie o to jak uniknąć wspierania stron zawierających nieodpowiednie, nieetyczne treści, które w niszczą wizerunek firmy. Wszak wyświetlając na nich reklamę wspiera się twórców danej strony finansowo. Dowiedz się jak eksperci odpowiadają na te pytania i jakie inne zagrożenia marketingu cyfrowego wymieniają w jednym rzędzie z przedstawionym problemem.

 

Te paskudne roboty kradną naszą pracę! 

Wielu z nas podejrzewało, że boom na automatyzację zmieni nie do poznania obecny rynek pracy. W naszych wyobrażeniach inteligentne oprogramowanie przejmą od nas te zadania, które mogą (i powinny) być zautomatyzowane i tym samym oszczędzą nasz cenny czas. Ponieważ mamy na swoich usługach sztuczną inteligencję, to nie obawiamy się już powierzać oprogramowaniu zadań wymagających nadzoru kogoś lub czegoś inteligentniejszego od ekspresu do kawy. Jednak w pewnym momencie automatyzacja okazała się za dobra. Kanadyjska prasa donosi, że automatyzacja może spowodować w przyszłości likwidację 4 z każdych 10 zawodów w kraju, nie wyłączając bezpiecznych stanowisk biurowych.

 

Wielki sen o Big Data – trendy sięgające tam gdzie wzrok nie sięga

Jeśli chodzi o strategie marketingowe, to wszystko już było. Rynek widział te same chwyty i sztuczki nie raz, nie dwa, ale dziesiątki razy od wielu, wielu lat. Odbiorcy są już na nie uodpornieni i mają dość oglądania wciąż tych samych trików. Co zatem mają robić marketerzy? Najlepszym wyjściem jest połączenie najlepszych elementów znanych strategii i osadzenia działań marketingowych w analizie danych. Przeczytaj więcej o nowym podejściu do starych taktyk.

 

Serce komunikacji cyfrowej 

Co stanowi samo centrum marketingowej komunikacji w świecie cyfrowym? Jak śledzić zachowanie klientów we wszystkich kanałach i integrować doświadczenie użytkownika przez wszystkie kluczowe punkty podróży zakupowej? Odpowiedzi szukaj w artykule.

 

Email Marketing: zmień jedno słowo żeby uzyskać więcej odpowiedzi!

Wbrew pozorom, ten artykuł nie jest bezużytecznym clickbaitem. Znajdziesz w nim wyniki interesującego badania na temat tego jaki rodzaj zakończenia wiadomości email generuje najwięcej odpowiedzi. No dalej, kliknij – wiem, że chcesz!

 

Email Marketing: Kilka porad dla detalistów

Pierwsza zasada Email Marketingu  – rozmawiajcie o celu emaila.

Druga zasada Email Marketingu  – rozmawiajcie o celu emaila.

Dopasuj treść wiadomości do celu jaki ma ona spełnić. To takie proste, jednak wiele osób o tym zapomina. Jednak to nie koniec dylematów marekterów. Ile celów powinien spełniać dany email? Jeden, dwa, pięć? Odpowiedź znajdziesz w artykule!

 

Storytelling – Poziom: Pixar

100% za darmo – Reżyser “W głowie się nie mieści” Pete Docter i story artist Domee Shi, reżyser “Meridy Walecznej” Mark Andrews i animator “Ratatouille” Sanjay Patel dzielą się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami na temat storytellingu. Skorzystaj z tej okazji, jeśli chcesz wskoczyć do wyższej ligi.

 

Słyszałam, że chcesz zostać Digital Marketerem 

Znalazłam dla Ciebie podręcznik, z którego dowiesz się jak olśnić wszystkich swoim dowcipem i brandingiem personalnym. Ale żarty na bok. Jeżeli na serio rozważasz karierę w marketingu cyfrowym, koniecznie przeczytaj porady Laury Leebove.

 

Kącik Mobile

Jak tanie smartfony i szybki internet wpływają na demonetyzację [Case study: Indie]

Rynki rozwijające się to następny cel reklam w kanale mobile [Raport]

 

Nowości w naszej biblioteczce:

Wielka Księga Lead Generation dla Ecommerce

5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 1

5 problemów Ecommerce i jak je rozwiązać z platformą Marketing Automation Cz. 2

 

Miłego czytania!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]