To jest po prostu… FAKAP! Czyli jakich błędów nie popełniać w ecommerce.

Fakap – słowo, przez które blady strach pada na wszystkich, którzy je usłyszą.To właśnie jego wystrzegasz się jak ognia  w kontekście swojej pracy czy powierzonych zadań. Szczęśliwy ten, kto nie słyszał nigdy tego terminu. Dla tych nielicznych, którzy nie wiedzą o co chodzi, już spieszę z wyjaśnieniem. Fakap w środowisku korporacyjnym oznacza po prostu poważny błąd,sytuację kryzysową, lub koncertowo spartoloną robotę

 

Źródło

 

Wszyscy przedsiębiorcy powinni unikać fakapów jak ognia. Każdy szanujący się właściciel ecommerce musi mieć pełne rozeznanie w temacie błędów, które mogą doprowadzić do zmniejszenia zysku, a w rezultacie nawet upadku e-sklepu. Biorąc pod uwagę statystyki, które mówią, że aż 80% przedsiębiorców kończy swoją przygodę z ecommerce już po 2-3 latach działalności, możemy śmiało stwierdzić, że zapewne większość z nich popełniała przynajmniej kilka podstawowych błędów. Jak się przed tym uchronić? Jak nie wylądować w tych, jakże mało zaszczytnych, 80%? Odpowiedź jest prosta: NIE POPEŁNIAJ BŁĘDÓW.

 

 

Gdyby to było takie proste…

Ecommerce w Polsce wyrastają jak grzyby po deszczu, a klienci są coraz bardziej wymagający –  łatwo więc o potknięcie. Co więc zrobić (albo może na odwrót – czego nie robić) by uchronić się przed losem tych nieszczęśników, którym nie udało się odnieść sukcesu?

Po pierwsze….zadbaj o pierwsze wrażenie. Jak kobieta szykująca się na pierwszą randkę z nowo poznanym mężczyzną wybiera najlepsze ciuchy i robi najstaranniejszy makijaż, by przypodobać się wybrankowi, tak i Twoja strona internetowa musi przyciągać wzrok, by utrzymać klienta. Pozytywne UX (ang.User Experience) to zaprezentowanie produktu w sposób atrakcyjny dla użytkownika. Produkt ma być funkcjonalny, ergonomiczny, użyteczny, a korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Jako, że 65% populacji to wzrokowcy, pozytywne pierwsze wrażenie daje dużą szansę na powodzenie Twojego biznesu.

Niestety to nie wszystko. Zbyt duże obrazki, które powodują problemy z ładowaniem strony czy nieresponsywna, niedostosowana do użytkowania na urządzeniach mobilnych strona to tylko kilka z długiej listy błędów, które możesz popełnić tworząc swoje wirtualne królestwo. Czego więc jeszcze unikać? Co zrobić, żeby prowadzić odnoszący sukcesy sklep internetowy?

 

 

 

Wszystkich chętnych zapraszamy serdecznie na webinar, który poprowadzi Yuri Khachatryan a towarzyszyć mu będzie Monika Pabian. Już 14.lutego Yuri omówi 14 błędów, których należy unikać prowadząc sklep internetowy. Wyjaśni też, co zrobić, by zminimalizować ryzyko porażki w ecommerce i wskaże kilka przydatnych narzędzi, które pomogą osiągnąć sukces.

Zarejestruj się!

 

           

 

 

Yuri Khachatryan – człowiek wielu talentów: reklamuje, sprzedaje i ogarnia social media. Senior Product Manager w jednej z szybciej rozwijających się spółek w software’owych w Polsce, doradca w dziedzinie marketing automation i samodzielny przedsiębiorca. Prywatnie miłośnik dobrej whisky i dumny ojciec małego Davo.

 

Monika Pabian Od początku kariery zawodowej związana z marketingiem online. Pracowała w krakowskich agencjach interaktywnych by później zająć się ecommerce w Sklepie Presto oraz KrakVet. Obecnie Marketing Manager w AtomStore gdzie wykorzystuje zdobyte doświadczenie.

                                               

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]