TOP 20 gotowych do użycia szablonów Workflow wzorowanych na procesach najlepszych firm eCommerce

 

Odpowiednia automatyzacja pozwala zaoszczędzić twojej firmie sporą część kosztów marketingowych. Marketingowe procesy zebrane w Workflow to jeden z najelegantszych i najskuteczniejszych sposobów na wdrożenie automatyzacji. Dla tych z was, którzy chcą się zainspirować lub po prostu nie są jeszcze biegli w tworzeniu Workflow, stworzyliśmy 20 gotowych do użycia szablonów opartych na procesach najlepszych eCommerce o światowych zasięgach.

 

Coraz więcej procesów ulega automatyzacji: od lejka sprzedażowego po reklamę cyfrową.

 
  • Automatyzacja reklamy może zaoszczędzić firmom 130 000 dolarów kosztów rocznie. (business.com)
  • Do 2022 roku 80% wszystkich procesów reklamowych zostanie zautomatyzowanych, jak podaje Adobe.
  • Przewiduje się, że globalne wydatki na narzędzia do automatyzacji marketingu przekroczą 25 miliardów dolarów do 2023 roku – 14% rocznej stopy wzrostu.
  •  (Forrester)
  • Obniżenie produktywności i źle zarządzane leady kosztują firmy ponad 1 bilion dolarów rocznie, z czego część można by zaoszczędzić dzięki oprogramowaniu do automatyzacji baz danych. (CMO Council)
 

Wiele firm rozumie korzyści płynące z automatyzacji marketingu, ale nie każdy ma wystarczające zasoby i wiedzę, aby wdrożyć ją od razu.

 

Często pomocne jest przyjrzenie się skutecznym automatyzacjom wdrożonym przez najbardziej skutecznych graczy na rynku. Możesz się zainspirować lub stworzyć swój własny proces oparty na konkretnym szablonie. Korzystając z naszego doświadczenia w pracy z globalnymi markami eCommerce, postanowiliśmy udostępnić gotowe narzędzia, dzięki którym twój biznes stanie się bardziej dochodowy już na starcie.

 

Gratka dla eCommerce: 20 gotowych szablonów Workflow

 

Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w pracy z najlepszymi firmami eCommerce, przygotowaliśmy 20 gotowych szablonów Workflow, które z łatwością dostosujesz do swoich potrzeb. Wszystkie znajdziesz w naszej Bibliotece Workflow (Procesy Automatyzacji → Workflow → +Dodaj nowy Workflow).

 

Szablony Workflow: Kampania win-back

 

Kategoria: eCommerce

 

Dla kogo: Klienci, którzy już kupili produkty w twoim sklepie, dzięki czemu zachęcisz ich do ponownego zakupu w przyszłości.

 

Opis: W zależności od towaru, który oferujesz, czas pomiędzy zakupami może być różny. Wykorzystaj kampanię win-back, która automatycznie przypomina klientowi o twoim sklepie, oferując wartość dodaną, aby dać mu kolejny powód do powrotu i ponownego zakupu.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Zwiększanie Customer Lifetime Value dla każdego klienta w twojej bazie danych. Zachęcanie klientów do powrotu do sklepu i zakupu nowych produktów poprzez spersonalizowane e-maile.

 
 

Jak to działa: Po udanej transakcji Workflow odczekuje określony czas i sprawdza, czy klient dokonał kolejnego zakupu. Jeśli tak, Workflow kończy pracę. Jeśli system nie zarejestruje nowego zakupu, wysyła do kontaktu e-mail z rekomendacją, zachęcający do dokonania zakupu. Jednocześnie system wysyła powiadomienie do użytkownika i odpowiednio taguje kontakt, aby wykorzystać pozyskane informacje w innych procesach automatyzacji.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Zainspirowanie obecnych klientów do kolejnego zakupu poprzez spersonalizowaną wiadomość rekomendacyjną docierającą do nich w różnych kanałach.

 
 

Jak to działa: Pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy wystąpiło zdarzenie zewnętrzne (np. zakup). Jeśli wynik jest pozytywny, proces się kończy. W przeciwnym wypadku system wysyła wiadomość e-mail z przeglądanymi produktami, aby zachęcić klienta do zakupu.

 

W drugim kroku ponownie sprawdzane jest zdarzenie zewnętrzne. Jeśli zakup nadal nie nastąpił, system wybiera inny sposób komunikacji z klientem. Jeśli klientowi został przypisany odpowiedni tag wskazujący na skuteczny kanał komunikacji, kolejna zachęta zostanie wysłana do niego właśnie tym kanałem.

 

Następnie system jeszcze raz sprawdzi, czy klient dał się namówić na zakup. Zachowanie klienta można łatwo otagować, aby wykorzystać je w kolejnych kampaniach.

 

Szablony Workflow: Odzyskiwanie porzuconych koszyków

 

Kategoria: eCommerce

 

Dla kogo: Klienci, którzy dodają produkty do koszyka, ale nie finalizują transakcji.

 

Opis: Tylko niewielki procent utworzonych koszyków (24,4%) kończy się zakupem. Pozostałe 75,6% zostaje porzuconych i zapomnianych. Dobra wiadomość jest taka, że możesz znacząco obniżyć wskaźnik porzuceń koszyka w swoim sklepie. Dobrą taktyką jest wysyłanie e-maili z przypomnieniem o produktach pozostawionych w koszyku. Taki e-mail sprawia, że klienci ponownie rozważają swój zakup. To w prosty sposób przekłada się na finalizację przynajmniej części porzuconych wcześniej transakcji.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Odzyskiwanie przerwanych konwersji. Przypomnij klientom o produktach, które zostawili w koszyku wysyłając do nich wiadomość z wybranymi produktami.

 
 

Jak to działa: Po wykryciu zdarzenia dotyczącego koszyka, Workflow sprawdza, czy po określonym czasie nastąpiła kontynuacja tego zdarzenia. Jeśli system zarejestruje zdarzenie zakupu, Workflow kończy pracę.

 

Jeśli nie, do kontaktu zostanie wysłany e-mail z produktami z porzuconego koszyka, aby zachęcić go do zakupu. Kontaktowi zostaną również przypisane odpowiednie tagi, które będzie można wykorzystać w kolejnych kampaniach.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Docieranie do klientów, którzy porzucili swój koszyk w różnych kanałach i przypominanie im o produktach, które chcieli kupić. Podtrzymywanie zainteresowania klientów poprzez dodanie ich do lejków sprzedażowych i wysyłanie zachęty do sfinalizowania transakcji.

 
 

Jak to działa: Workflow uruchamia się dla kontaktu, który wygenerował zdarzenie związane z koszykiem. Po określonym czasie sprawdza, czy nastąpił kolejny zakup. Po odnotowaniu zakupu Workflow dodaje kontakt do odpowiedniego etapu w lejku sprzedażowym, przypisuje mu tag oraz przyznaje stosowny scoring.

 

W przypadku braku zakupu, system wyśle do klienta e-maila z produktami z koszyka, aby zachęcić go do zakupu. W tym samym czasie kontaktowi zostanie przypisany tag.

 

Po określonym czasie cykl weryfikacji i wysyłania wiadomości będzie się powtarzał aż do momentu dokonania zakupu. Zmieniać się będą jednak kanały komunikacji wybierane przez system. Takie rozwiązanie zwiększa szansę na dotarcie do klienta.

 

Szablony Workflow: Przypomnienie o ponownym zakupie

 

Kategoria: eCommerce

 

Dla kogo: Dla klientów kupujących produkty, które się zużywają lub mają ograniczony czas dostępu.

 

Opis: Jeśli oferujesz produkty, które można kupić wielokrotnie, np. ze względu na ograniczoną liczbę użyć (np. kosmetyki, farmaceutyki) lub ze względu na ograniczony czas dostępu (np. subskrypcja treści premium) możesz wykorzystać tę wiedzę do efektywnej ponownej sprzedaży produktu, a jednocześnie ułatwić życie klientom i poprawić ich customer experience. Znając przewidywany czas użytkowania produktu lub wygaśnięcia dostępu, wyślij przypomnienie o ponownym zakupie lub odnowieniu subskrypcji. Zrób to w momencie, gdy klient ma jeszcze produkt, aby nie musiał w pośpiechu uzupełniać zapasów.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Wysyłanie klientom wiadomości e-mail, jeśli zapomną kupić produkty, które się zużywają lub mają ograniczoną datę ważności.

 
 

Jak to działa: Workflow uruchamia się po zakupieniu przez kontakt określonych produktów. Po upływie ustalonego czasu, w którym klient prawdopodobnie zużyje zakupione produkty, Workflow sprawdza, czy kupił je ponownie. Jeśli tak, proces zostaje zakończony.

 

Jeśli nie, system wysyła do kontaktu e-mail przypominający o produktach i zachęcający do zakupu. Jednocześnie taguje kontakt. Po wykonaniu tej czynności Workflow zostanie zakończony.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Przypominanie klientom o konieczności dokupienia produktów, które się zużywają lub mają ograniczoną datę ważności. Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail i wspomaganie się kanałem mobile dla wzmocnienia skuteczności.

 
 

Jak to działa: Workflow uruchamia się po zakupieniu przez kontakt określonych produktów. Po upływie ustalonego czasu, w którym klient prawdopodobnie zużyje zakupione produkty, Workflow sprawdza, czy kupił je ponownie. Jeśli tak, proces zostaje zakończony.

 

Jeśli nie, system wysyła do kontaktu e-mail przypominający o produktach i zachęcający do zakupu. Następnie system sprawdza, czy akcja ta przyniosła efekt w postaci zakupu. Jeśli nie, podejmuje kolejną próbę kontaktu z klientem, ale tym razem zmienia kanał komunikacji na SMS.

 

Szablony Workflow: Upsell po zakupie

 

Kategoria: eCommerce

 

Dla kogo: Dla klientów, którzy niedawno dokonali zakupu.

 

Opis: Istnieje wiele sposobów na zwiększenie wartości zakupu. Jedną z takich taktyk jest upselling. Polega ona na oferowaniu klientom droższych produktów niż te, z których korzystali do tej pory. Jeśli twój klient dokonał zakupu, możesz polecić mu w najbliższej przyszłości inne produkty, które mają wyższą jakość lub klasę, a co za tym idzie wyższą cenę. Zwiększa to zysk z transakcji..

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Zwiększenie wartość transakcji. Wysyłanie klientom, którzy niedawno dokonali zakupu, e-maila z rekomendacją innych produktów, które są wyższej jakości lub klasy, a co za tym idzie mają wyższą cenę.

 
 

Jak to działa: Workflow reaguje na pojawienie się zdarzenia zakupu. Po jego wystąpieniu wysyła do kontaktu specjalnie przygotowaną wiadomość z dodatkowymi produktami, którymi ta osoba może być zainteresowana. Kontakt zostaje otagowany, a proces zakończony.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Sprzedaż produktów o wyższej wartości klientom, którzy dokonali zakupu. Docieranie do nich poprzez e-mail, SMS oraz kampanię display.

 
 

Jak to działa: Workflow reaguje na pojawienie się zdarzenia zakupu. Po odpowiednim czasie system wysyła do kontaktu specjalnie przygotowaną wiadomość z dodatkowymi produktami, które mogą tę osobę zainteresować. System sprawdza, czy klient dokonał zakupu. Jeśli tak, proces kończy się.

 

W przeciwnym wypadku kontakt zostanie dodany do odpowiedniej grupy odbiorców niestandardowych i włączony do kampanii reklamowej, w ramach której kierowane są do niego odpowiednie reklamy.

 

Workflow sprawdza, czy akcja ta zakończyła się zakupem. Jeśli nie, to próbuje ponownie skontaktować się z klientem za pomocą innego kanału komunikacji, jakim jest SMS. Jeśli to się nie uda, system wysyła alert i kończy pracę.

 

Szablony Workflow: Odnowienie subskrypcji

 

Kategoria: Zaangażowanie

 

Dla kogo: Dla klientów, którzy wykupili dostęp do produktów lub usług w formie subskrypcji.

 

Opis: Wysyłanie przypomnienia o wygasającej subskrypcji jest dużym udogodnieniem dla klienta. Bierzesz to na siebie i klienci nie muszą się martwić o to, kiedy odnowić dostęp. Poprawia to relacje z klientami, pozytywnie wpływa na ich doświadczenie i zapobiega wzrostowi wskaźnika churnu.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Przypomnienie klientom o wygasającej subskrypcji, w celu wzmocnienie relacji, poprawy ich doświadczenia i zapobiegania wzrostowi wskaźnika churnu.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się po zakupie produktu. Po czasie odpowiadającym długości abonamentu, np. 15 dni, system sprawdza, czy nastąpił ponowny zakup. Jeśli nie, wysyła e-mail z przypomnieniem oraz alert informujący odbiorcę o zakupie subskrypcji. Na koniec kontakt otrzymuje tag i Workflow kończy się.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Przypominanie klientom o konieczności odnowienia subskrypcji za pomocą różnych kanałów: e-mail, mobile i display.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się w momencie wykrycia zewnętrznego zdarzenia zakupu. Po jego wystąpieniu system odczekuje odpowiednią ilość czasu i sprawdza, czy kontakt dokonał kolejnego zakupu lub odnowił subskrypcję we własnym zakresie.

 

W przypadku braku zakupu, system wysyła stosowną wiadomość oraz dodaje kontakt do grupy Custom Audience w celu lepszego targetowania reklam. Po wykonaniu tych czynności Workflow ponownie sprawdza, czy kontakt dokonał zakupu produktu.

 

Jeśli nie, system przystępuje do kolejnych działań mających na celu zachęcenie go do zakupu. Tym razem jako kanał komunikacji wykorzystuje wiadomość tekstową. Jeśli i to nie przyniesie efektu, Workflow wysyła alert i kończy działanie.

 

Szablony Workflow: Onboarding nowych kontaktów

 

Kategoria: Kampania powitalna

 

Dla kogo: Dla klientów, którzy dopiero co zarejestrowali się na stronie.

 

Opis: Kiedy nowa osoba rejestruje się na stronie internetowej, dopiero poznaje firmę i jej towary. Prosty przewodnik pomoże jej odnaleźć się w nowej krainie. Dzięki odpowiednio ustawionej automatyzacji, gdy nowy lead rejestruje się na stronie, wysyłasz mu ogólne informacje o firmie, a także opis produktów i usług. Onboarding flow to nie tylko narzędzie sprzedażowe. Jego zadaniem jest również zapoznanie nowego klienta z firmą i produktami, które oferuje.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Prezentacja systemu nowym klientom poprzez serię edukacyjnych e-maili. 

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się w momencie nadania kontaktowi wybranego tagu. Po odczekaniu określonego czasu, Workflow przechodzi do fazy testu A/B/X i uruchamia jedną z dwóch ścieżek onboardingu. Pozwoli to na przetestowanie, która ścieżka przyniesie lepsze rezultaty. Każda ścieżka składa się z serii zaplanowanych wiadomości wysyłanych w określonych odstępach czasu. Odstępy te różnią się w zależności od wybranej ścieżki. Po wysłaniu wszystkich wiadomości, system przypisuje kolejny tag do kontaktu i kończy proces.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Zapoznanie nowych klientów z twoim systemem za pomocą serii edukacyjnych e-maili i skuteczne poprowadzenie ich w dół lejka sprzedażowego. 

 
 

Jak to działa: Ten Workflow może być uruchamiany przez dwa rodzaje zdarzeń: przypisanie odpowiedniego tagu oraz dodanie kontaktu do systemu. Jeżeli kontakt rozpoczyna Workflow od dodania tagu, kolejnym krokiem jest dodanie kolejnego tagu, a następnie dodanie kontaktu do właściwego etapu w lejku. Po tej sekwencji Workflow odczekuje wskazany czas, po którym wysyła do kontaktu wiadomość o rozpoczęciu onboardingu. Po upływie ustalonego czasu system sprawdza, czy kontakt otworzył wiadomość. Jeżeli nie, to kontakt otrzymuje tag i sekwencja Workflow kończy się. Jeśli wiadomość została otwarta, kontakt otrzymuje kolejny tag i przechodzi do następnego etapu lejka. Cała sekwencja powtarza się do momentu zakończenia onboardingu.

 

Jeżeli kontakt trafia do Workflow po dodaniu do systemu, otrzymuje najpierw wiadomość, w której musi kliknąć odpowiedni link, aby rozpocząć sekwencję onboardingu.

 

Szablony Workflow: Lead Nurturing

 

Kategoria: Zaangażowanie

 

Dla kogo: Dla klientów zainteresowanych produktem.

 

Opis: Tylko niewielki odsetek klientów jest skłonny do dokonania zakupu przy pierwszym kontakcie. Potrzeba kilkudziesięciu interakcji marki z klientem, aby stał się on gotowy do zakupu. Lead nurturing polega na wysyłaniu krótkich informacji o produkcie i firmie w celu zapoznania klienta z marką i przyspieszenia decyzji zakupowej. W tym scenariuszu, po wykazaniu zainteresowania konkretnym produktem, klient będzie otrzymywał e-maile z informacjami o tym produkcie – jego opisem, cechami, głównymi korzyściami z zakupu itd. Wiadomości te będą wysyłane sukcesywnie, dostarczając treści użytecznych dla klienta, podtrzymujących jego zainteresowanie i prowadzących do zakupu.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Edukacja nowych klientów poprzez serię edukacyjnych e-maili z informacjami o twojej marce i produktach, które oferujesz.

 
 

Jak to działa: Workflow uruchamiany jest w momencie przypisania tagu do kontaktu. Następnie system odczekuje pewien czas i wysyła pierwszą wiadomość lead nurturing. Po upływie określonego czasu Workflow wysyła kolejną wiadomość. Sekwencja ta jest powtarzana aż do końca cyklu. Na koniec kontakt zostaje otagowany, a Workflow kończy działanie.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Edukacja nowych kontaktów na temat marki i produktów za pomocą serii krótkich e-maili połączona z monitoringiem skuteczności wiadomości i realizuj zaplanowanych mikrokonwersji.

 
 

Jak to działa: Ten proces rozpoczyna się w chwili dodania kontaktu do systemu. W tym momencie reguła automatyzacji sprawdza, czy dany kontakt jest przypisany do jakiegoś etapu kampanii. W zależności od etapu w Workflow oraz kampanii, do kontaktu wysyłane są odpowiednie wiadomości. Po wysłaniu wiadomości system sprawdza, czy kontakt ją otworzył. Jeśli tak, sekwencja jest kontynuowana i kontakt otrzymuje kolejną wiadomość. Jeśli nie, to system podejmuje kolejną próbę dotarcia do kontaktu z wybraną wiadomością. Gdy cykl Lead Nurturing dotrze do e-maila z ostatnio oglądanymi produktami, Workflow sprawdza, czy zainicjował on zakup. Jeśli tak, kontakt jest kierowany do odpowiedniego etapu kampanii. Jeśli nie, system kontynuuje próbę zachęcenia odbiorcy do zakupu produktów, wysyłając kolejną wiadomość z ostatnio oglądanymi produktami.

 

Szablony Workflow: Kampania remarketingowa

 

Kategoria: Zaangazowanie

 

Dla kogo: Dla kontaktów, które odwiedziły twoją stronę internetową.

 

Opis: Duży ruch i niska konwersja – to jedna z największych bolączek eCommerce. Niektórzy klienci odwiedzają twoją stronę, przeglądają ją, ale po chwili znikają bez konwersji. Na szczęście, podczas wizyty klienci pozostawiają po sobie wirtualne ślady. Możesz je wykorzystać, aby przekonać ich do powrotu do sklepu i dokonania zakupu. Dotrzyj do klientów, którzy opuścili stronę i zachęć ich do ponownego przeglądania treści, aby zwiększyć prawdopodobieństwo konwersji. Aby to zrobić, wyślij dopasowaną wiadomość lub wyświetl spersonalizowany baner na dowolnej stronie internetowej. Wiadomości te będą przekierowywać ludzi z powrotem na twoją stronę.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Dotarcie do klientów, którzy opuścili witrynę poprzez e-mail z rekomendacją w celu zachęcenia ich do ponownego przejrzenia treści i zwiększenia prawdopodobieństwa dokonania zakupu.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się, gdy kontakt odwiedzi określony adres URL. Algorytm sprawdza, czy dokonano zakupu. Jeśli tak, Workflow kończy się. Jeśli z jakiegoś powodu kontakt nie zdecydował się na zakup, system wysyła do niego spersonalizowaną wiadomość z wybranymi produktami. Na koniec Workflow dodaje tag do kontaktu.

 

Wersja zaawansowana 

 

Cel: Wysyłanie wielokanałowych rekomendacji do osób, które odwiedziły stronę internetową i przeglądały produkty. Wykorzystanie powiadomień Web Push, e-maili i kampanii display.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się w momencie, gdy kontakt odwiedzi wskazany adres URL. System sprawdza, czy dokonał on zakupu. Jeśli tak, proces kończy się. Jeśli nie, system próbuje różnych sposobów dotarcia do klienta. Pierwszym krokiem jest wysłanie powiadomienia Web Push i dodanie kontaktu do odpowiedniej grupy odbiorców Custom Audience w celu lepszego targetowania reklam. Po odczekaniu określonego czasu, system sprawdza, czy to działanie przyniosło oczekiwany efekt (zakup). Jeśli tak się nie stało, podejmowana jest kolejna próba dotarcia do kontaktu. System wysyła e-mail z ostatnio oglądanymi produktami, a także wyświetla odpowiedni baner reklamowy na stronie. Cały cykl oczekiwania i sprawdzania, czy zdarzenie nastąpi, powtarza się. Na podstawie tagów system dobiera kanały komunikacji. Kolejnym krokiem (jeśli nadal nie ma zakupu) jest przeniesienie kontaktu do innej grupy Custom Audience, aby pokazać mu inny zestaw reklam. Po upływie odpowiedniego czasu system wysyła kolejną wiadomość i ponownie sprawdza, czy wystąpiło zdarzenie zakupowe. Jeśli kontakt przejdzie przez cały cykl i nadal nie dokona zakupu, system oznaczy go odpowiednim tagiem i zakończy Workflow.

 

Szablony Workflow: Cross-selling po zakupie

 

Kategoria: eCommerce

 

Dla kogo: Dla klientów, którzy dokonali zakupu produktu w twoim sklepie internetowym

 

Opis: Łatwiej jest sprzedawać istniejącym klientom, niż zupełnie nowym. Cross-selling to technika oferowania klientom produktów, które są komplementarne do tych, które właśnie kupili. Może ona przybierać różne formy – od prostego e-maila polecającego po złożoną sekwencję komunikacji wielokanałowej uruchamianej na podstawie określonych zachowań klienta.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Zainteresowanie klienta dodatkowymi produktami, dzięki wiadomości e-mail z dobrze dobraną, spersonalizowaną rekomendacją.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się w momencie dokonania przez kontakt zakupu. W odpowiedzi na to zdarzenie system wysyła do kontaktu wiadomość e-mail z produktami, którymi może być zainteresowany. Automatycznie taguje kontakt i dodaje go do odpowiedniej grupy Custom Audience w celu lepszego targetowania reklam. Następnie Workflow kończy się.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Zaproponowanie klientowi produktów, które uzupełniają jego zakup. Pokazanie mu dopasowanych, spersonalizowanych rekomendacji w kanale, który odpowiada jego preferencjom.

 
 

Jak to działa: Workflow rozpoczyna się w momencie dokonania przez kontakt zakupu. W odpowiedzi na to zdarzenie system dodaje go do odpowiedniej grupy Custom Audience w celu lepszego targetowania reklam oraz wyświetla spersonalizowany baner. Po odczekaniu odpowiedniego czasu, system wysyła wiadomość e-mail do kontaktu. Następnie system sprawdza, czy kontakt dokonał zakupu. Jeśli nie, na podstawie tagów system wybiera optymalny kanał komunikacji, aby ponownie spróbować dotrzeć do klienta. Po odczekaniu określonego czasu system sprawdza, czy doszło do zakupu. Jeśli nie, uruchamia kolejną regułę automatyzacji i wysyła ostatnią wiadomość do kontaktu. Następnie Workflow kończy się.

 

Szablony Workflow: Badanie satysfakcji klienta | NPS

 

Kategoria: Zaangażowanie

 

Dla kogo: Dla obecnych klientów.

 

Opis: Informacje zwrotne pomagają rozwijać się i ulepszać sposób, w jaki obsługujesz swoich klientów. Zbieranie feedback’u daje ci szansę na przekształcenie ich ze zwykłych klientów w ambasadorów marki. Jednym z narzędzi do zbierania informacji zwrotnych jest ankieta NPS. Największą zaletą ankiety NPS jest jej prostota. Jedno pytanie daje więcej niż jedną odpowiedź. Pozwala również podzielić bazę kontaktów na Promotorów i Detraktorów. Dzięki SALESmanago wyślesz automatyczne zapytania do użytkowników, którzy właśnie dokonali zakupu. Dla ich wygody możesz dostosować język komunikacji do ich preferencji.

 

Wersja podstawowa

 

Cel: Poprawa relacji z klientami poprzez ankiety NPS wysyłane e-mailem zachęcający klienta do podzielenia się opinią zaraz po dokonaniu zakupu.

 
 

Jak to działa: Workflow inicjowany jest przez zdarzenie zewnętrzne zakup. W pierwszym kroku system przechodzi przez warunek, który sprawdza kartę kontaktu i jej szczegóły. W zależności od wartości odpowiedniego detalu, Workflow wysyła do kontaktu odpowiednią wiadomość e-mail, a następnie kończy pracę.

 

Wersja zaawansowana

 

Cel: Skłonienie klientów do podzielenia się opinią w ankietach NPS. Przypomnienie im o wypełnieniu ankiety w różnych kanałach, aby zwiększyć szanse na powodzenie.

 
 

Jak to działa: Workflow inicjowany jest przez zewnętrzne zdarzenie zakupu. W odpowiedzi na to zdarzenie do kontaktu wysyłana jest wiadomość z ankietą. System sprawdza, czy kontakt wypełnił ankietę. Jeśli takie zdarzenie nastąpi, kontakt otrzyma odpowiedni scoring i zostanie przeniesiony do wskazanego etapu w lejku sprzedażowym. Jeśli nie wypełni ankiety, kontakt zostanie przeniesiony do kolejnego etapu Workflow. Wykorzystując tagi, system wybiera optymalny kanał komunikacji i ponawia próby dotarcia do kontaktu z ankietą. Jeśli po kolejnej próbie system nadal nie odnotuje wypełnienia ankiety, podejmie kolejną próbę kontaktu. Próby te poprzedzone są wyświetleniem odpowiedniego baneru oraz dodaniem kontaktu do Custom Audience w celu lepszego targetowania reklam. Jeśli po ostatniej próbie kontakt wypełni ankietę, system przypisuje mu odpowiedni scoring i dodaje go do etapu w lejku. W przeciwnym wypadku account manager otrzymuje alert.

 

Biblioteka Workflow: Podsumowanie

 

Jak powiedział kiedyś Pablo Picasso: „dobrzy artyści pożyczają, wielcy kradną”. Nie krępuj się korzystać z gotowych szablonów i narzędzi, które rozruszają twój marketing. W końcu czy stać cię na to, aby zrezygnować z zadowalającego ROI z Customer Data Platform?

 

Jeśli czujesz, że masz ochotę na więcej, skontaktuj się ze swoim success managerem w SALESmanago, który pomoże ci stworzyć własne, szyte na miarę szablony Workflow.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]