Szacuje się, że sklepy eCommerce podniosą swoją sprzedaż o 20% na początku tego sezonu szkolnego

 
 

Sektor eCommerce będzie wiódł prym w tej jesieni, przy przewidywanym wzroście sprzedaży o nawet 20%. W czasie gdy firmy zmniejszyły budżety reklamowe na kampanie związane z powrotem do szkoły o 50% a przemysł handlu detalicznego odnotowuje spadki, eCommercy spodziewają się wzrostu nawet większego niż zeszłoroczny, który wyniósł 15%. Zobacz w jaki sposób możesz skorzystać na nowych sposobach dokonywania zakupów w sieci aby uczynić te ciężkie czasy łatwiejszymi dla swoich klientów i zyskownymi dla ciebie.

 

Nadchodzący sezon będzie szczególnie trudny dla dużej ilości rodzin, co przekłada się na bezpośrednie straty dla sklepów stacjonarnych, które już w zeszłym roku odnotowały spadek sprzedaży w wysokości ~4%. Jednakże, wiele z czynności szkolnych przenosi się obecnie do sieci, wiele szkół w Europie i Stanach Zjednoczonych przechodzi na tryb kompletnie wirtualny, a to oznacza nowe możliwości wzrostu dla sklepów w sektorze eCommerce. To w jaki sposób rodzice odnoszą się do edukacji swoich dzieci będzie musiało ulec zmianie w wielu aspektach. Dowiedz się jak możesz zyskać na tych zmianach zamiast tracić na nich już tej jesieni.

 

Zastanów się czy produkty, które oferujesz, nie mogą zostać wykorzystane do usprawnienia nauki z domu

 

W poprzednich latach, powrót do szkoły był raczej dość prostą kwestią – dzieci twoich klientów potrzebowały nowych zeszytów, książek, ołówków i długopisów, plecaków, ubrań i całej listy różnych przyborów. Jednak wraz z przeniesieniem się szkół do świata wirtualnego, niektóre z tych przedmiotów stały się zbędne, na przykład, wyszukiwania plecaków na internecie spadły o 50%. Tymczasem inne, czasem zaskakujące przedmioty mogą nagle stać się priorytetem przy planowaniu domowej przestrzeni do nauki. Na przykład, wyszukiwania biurek wzrosły dziesięciokrotnie względem lipca zeszłego roku, co oznacza, że większość rodziców jest kompletnie nieprzygotowana na zmiany i boryka się próbując stworzyć swoim dzieciom odpowiednie miejsce do nauki.

 

To oznacza, że nadciąga zmiana na rynku, która uczyni niektóre sklepy, jak na przykład elektroniczne czy meblarskie, zdolnymi do skapitalizowania na trendzie, który do tej pory w ogóle ich nie obejmował. Już teraz doświadczamy tej zmiany za pośrednictwem spadków sprzedaży detalicznej i wzrostów sprzedaży sklepów eCommerce, więc powinieneś dokładnie przeanalizować nowy sposób w jaki podchodzimy do edukacji i zdecydować, czy twoja marka może mieć udział w ulepszeniu przestrzeni domowej. Zwycięzcą w tym wyścigu najpewniej będzie przemysł elektroniczny, który ma wzrosnąć o 24% do roku 2022, ale inni, dużo mniej oczywiści faworyci, mogą wyłonić się w międzyczasie.

 

Dopasuj swoją stronę do oczekiwań klientów

 

Globalna pandemia już odcisnęła swoje piętno na naszych nawykach zakupowych, co widać po 56% wzroście sprzedaży online od lipca zeszłego roku, To oznacza, że wielu klientów, którzy do tej pory skorzystaliby z lokalnego supermarketu, będzie teraz prowadzić zakupy w sieci. Co z kolei oznacza, że wygoda korzystania z twojej strony przez użytkowników powinna być twoim najwyższym priorytetem, gdyż utrzymanie tych klientów może okazać się wyjątkowo zyskowne w długiej perspektywie czasu, a utracenie ich może być bardzo łatwe przez popełnienie kilku, niepotrzebnych błędów. Twoi klienci spędzą pewnie dużo czasu online próbując znaleźć najlepsze oferty, więc traktuj ich i ich czas z szacunkiem –  będą chcieli modyfikować i porównywać oferty, będą chcieli aby zasady wysyłki były przejrzyste i docenią pomoc konsultanta, czy to za pomocą rozmowy telefonicznej, mailowej, bądź przez chat. Unikaj bombardowania klientów wiadomościami i wyskakującymi pop-upami, ludzie i tak nie lubią być atakowanymi przez agresywne reklamy, w nadchodzącym czasie będą to lubić tylko mniej. Chcesz, aby proces zakupów w sieci był dla twoich klientów coraz łatwiejszy, biorąc pod uwagę ilość czasu jaki spędzą online.

 

Zorganizuj wygodne pakiety produktów

 

Robienie zakupów szkolnych na początku nowego sezonu z reguły sprowadza się do kupowania dużej ilości pomniejszych przedmiotów takich jak zeszyty, ołówki, długopisy, gumki do mazania i td. Choć pewne produkty takie jak ubrania czy tornistry staną się mniej potrzebne, niektóre przedmioty o niskiej wartości detalicznej wciąż pozostaną koniecznością. Rozważ tworzenie pakietów o zmniejszonych cenach z takich przedmiotów, bądź dołącz je do innych produktów oferowanych w swoim sklepie. Możesz też uczynić dosprzedaż takich zapasów centrum swoich kampanii cross-sellingowych. Twoi klienci będą chcieli wykonać całe swoje zakupy w jednym miejscu, jeśli to możliwe, więc zaskocz ich spersonalizowanymi ofertami dodatkowych produktów. Zautomatyzuj te kampanie w miarę możliwości i ustaw je do wysyłki w krótkim czasie od wizyty klientów, dlatego, że twoi klienci będą chcieli od razu załatwić całą listę zakupów, nikt nie chce spędzić tygodnia na kupowaniu przyborów szkolnych. Dodatkowo, użycie algorytmów AI do rekomendacji produktów wybranych przez innych może być dobrym pomysłem, ponieważ dzięki temu rodzice będą widzieć jakie przedmioty kupili inni, a o których oni mogli zapomnieć. Ułatwi im to też szybkie skompletowanie całej wyprawki.

 

Utrzymaj klientów zapewniając klientów, że jesteś w stanie spełnić ich oczekiwania

 

Nadchodzący okres będzie fizycznie i emocjonalnie wyczerpujący dla wielu klientów. Rodziny będą zestresowane, będą musiały przemyśleć swoje priorytety i to w jaki sposób podchodzą do nauki swoich dzieci, więc warto abyś mógł zapewnić swoich klientów, że mogą liczyć na twoją firmę. Wyciągnij do nich pomocną dłoń i wyślij specjalne, spersonalizowane oferty zawierające zniżki związane z COVIDem. Taki akt dobrej woli może wiele zdziałać w kwestii budowania lojalności dla twojej marki wśród aktywnych użytkowników. Twoi klienci będą mieli wiele wątpliwości, więc pownienieś być też gotowy aby je rozwiać, upewnij się, że w wysłanych wiadomościach jasno poinformujesz ich w jaki sposób mogą się z tobą skontaktować – bądź gotów im pomóc, a oni wynagrodzą cię zaangażowaniem i być może większą lojalnością. Klienci będą teraz, jeszcze bardziej niż do tej pory, zwracać uwagę na rzetelność i wygodę, bądź gotów zaspokoić tą potrzebę.

 

Wyznacz trend tej jesieni

 

Sklepy eCommerce od dłuższego czasu znajdują się na stabilnej, wzrostowej trajektorii, co związane jest z rosnącym poleganiem na internecie i urządzeniach mobilnych, jednak pandemia znacznie przyspieszyła ten proces. Nic już nigdy nie będzie takie samo, żyjemy w nowej rzeczywistości z nowymi normami i wiele z naszych nawyków zmienia się bardzo szybko. Możesz na tym skorzystać będąc świadomym, gdzie zmierzają obecne trendy i działając zgodnie z nimi. Zmiana w marketingu zawsze reprezentuje jedną rzecz: okazję. Ta okazja może być twoja, jeśli tylko wiesz jak ją wykorzystać.

marketing automation

marketing automation

link

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]