Systemy Marketing Automation dostarczają technologii niezbędnej w marketingu

Globalny kryzys dotyka, także marketingu. W prawdzie firmy nie ograniczają wydatków na działania promocyjno-sprzedażowe w Internecie. Jednakże problemem jest mało naukowy lub ścisły charakter marketingu. W sytuacji , w której finanse firmy są pod szczególnym nadzorem, marketing staje przed wyzwaniem opanowania skomplikowanej i wielopoziomowej struktury danych o klientach opisywanych mianem Big Data.

Największym wyzwaniem stojącym przed marketingiem jest transformacja z dziedziny kojarzonej dotychczas ze sztuką , do takiej, która swoje działania będzie opierać na rzetelnej analizie danych i osiąganych efektów. Zmieniając podejście i sposób działania marketing zaczyna tworzyć trwałą wartość w firmie, a z drugiej strony efekty jego działań są bardziej wymierne. Wszystko to możliwe jest jedynie, dzięki zastosowaniu technologii. Trend wdrażania technologii do pracy działu marketingu uwidacznia badanie firmy Gartner. Według jego wyników do 2017 roku statystyczny dyrektor marketingu będzie wydawać więcej na nowe technologie niż dyrektor IT. Zmiana podejścia do działań marketingowych ma pozwolić na:

• lepsze zrozumienie potrzeb potencjalnych klientów;

• dokładniejsze docieranie z informacjami istotnymi dla konkretnego odbiorcy;

• zintegrowanie działań realizowanych wielokanałowo;

• pełną analizę prowadzonych działań.

Postępujące zmiany dążą w stronę przekształcenia pracujących oddzielnie działów marketingu i sprzedaży w harmonijnie współpracujący organizm, który zyskuje na wspólnym transferze wiedzy i możliwości podejmowania kolejnych działań w oparciu o wiedzę pochodzącą z analizy danych z wielu źródeł.

Tempo wprowadzania technologii do marketingu przyspiesza i będzie przyspieszać, gdyż dziedzina ta wyjątkowo długo opierała się innowacją. Według tego samego badania firmy Gartner nakłady na innowacyjne rozwiązania w zakresie marketingu będą rosły o 200-300% szybciej niż na pozostałe działania IT. Tempo to widoczne jest również wśród systemów Marketing Automation. Dziedzina, która powstała relatywnie niedawno, jest obecnie dynamicznie rozwijającym się segmentem systemów służących do zarządzania sprzedażą i marketingiem.

W obecnych czasach konsumenci poszukują informacji wielokanałowo korzystając z wielu urządzeń, źródeł informacji oraz kanałów komunikacji. Dlatego marketing potrzebuje technologii, która potrafi połączyć komunikację wielokanałową z konkretnym konsumentem i jego potrzebami. Następnie zebrać i przeanalizować dane oraz odpowiednio na nie zareagować. Systemy klasy Marketing Automation stanowią naturalną odpowiedź na realne potrzeby współczesnego marketingu. Ich najważniejsza zdolność to umiejętność połączenie indywidualnej osoby z serią działań, którym podlegała i ich efektem. Budując profil każdego pozyskanego kontaktu system Marketing Automation łączy dane pochodzące z:

• zachowania online potencjalnych kontaktów;

• reakcji na otrzymywane wiadomości, różnymi kanałami;

• baz danych systemów CRM, ERP i innych;

• zewnętrznych baz danych;

• portali społecznościowych.

Tak zbudowany profil pozwala dokładnie poznać potrzeby indywidualnego konsumenta oraz dotrzeć do niego z wiadomością dopasowaną do jego potrzeb, zainteresowań oraz możliwości w prosty zautomatyzowany sposób. Drugą zaletą tego typu rozwiązań jest wysoka higiena danych oraz ułatwiony dostęp do wiedzy. Marketing i sprzedaż zyskują na holistycznej wiedzy o wszystkich procesach marketingowo-sprzedażowych w firmie z możliwością odniesienia ich do konkretnego kontaktu.

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]