Słodkie sekrety, które zwiększą CTR wiadomości e-mail

 
 

Zastanówmy się na tym, ile e-maili otrzymujemy każdego dnia. To zadziwiające, że liczba otrzymanych wiadomości sięga średnio 121 e-maili dziennie (CampaignMonitor). Jak wybić się z tłumu promocyjnych malingów? Trzeba sprawić, aby nasze wiadomości były wyjątkowe i przyciągały uwagę użytkowników. To ciężkie zadanie, zwłaszcza gdy codziennie wysyłanych jest 14,5 miliarda wiadomości określanych jako spam (Spam Laws). Często, jeszcze nawet przed otwarciem wiadomości, odbiorcy automatycznie ją usuwają. Jak zatem sprawić, aby nie tylko otworzyli e-maila, ale także odwiedzili naszą stronę poprzez odnośniki w nim umieszczone? Proponujemy wypróbować niektóre z naszych słodkich sekretów e-mail marketingu, które jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zwiększą średnie statystyki.

 

E-maile zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych generują o 15% wyższe współczynniki klikalności

 

W dzisiejszych czasach żyjemy w ciągłym biegu. Wystarczy porównać, jak często sprawdzamy prywatną skrzynkę mailową na telefonie w porównaniu do sprawdzania jej na komputerze. Według Google, 75% użytkowników Gmaila używa urządzeń mobilnych, aby zalogować się do swojego konta. Jak wspomnieliśmy już w nagłówku, e-maile zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych generują o 15% wyższe współczynniki klikalności (Ivesp). W takim razie, jak SALESmanago pomaga poprawić wyniki kampanii e-mail marketingowych?

 
 

Za pomocą jednego kliknięcia, możliwe jest wyświetlenie osobno podglądu projektu wiadomości na komputerze i smartphonie. Tworząc wiadomość e-mail w Drag & Drop Email Designer, wystarczy kliknąć ikonę „Podgląd” na górze strony, a następnie wybrać urządzenie. W ten sposób można oszczędzić cenny czas. Zamiast wysyłać testowe mailingi do siebie i współpracowników, w mgnieniu oka sprawdzimy, czy nasza wiadomość wyświetla się w porządku.

 

Dołączenie przycisków kierujących do mediów społecznościowych w wiadomości e-mail może zwiększyć CTR o 158%

 

Ikony mediów społecznościowych to bezpośrednie linki prowadzące z wiadomości e-mail do witryny lub profili społecznościowych. Nie jest tajemnicą, że marketing e-mailowy generuje wyższe ROI niż treści w mediach. Natomiast połączenie tych dwóch elementów sprawia, że statystyki e-maili osiągają całkiem nowy poziom.

 

Tylko 29% kampanii e-mailowych zawiera ikony social mediów, co wydaje się dziwne, biorąc pod uwagę fakt, że wiadomości e-mail zawierające te przyciski osiągają znacznie wyższe statystyki klikalności niż te, które ich nie zawierają. Średni CTR dla wiadomości e-mail bez ikon wynosi około 2,4%, a średni CTR dla wiadomości, które je zawierają, 6,2% (SuperOffice).

 

Aby sprawić, że dodawanie ikon stanie się dziecinnie proste, dla klientów SALESmanago, przygotowaliśmy specjalny widget w Drag & Drop E-mail Designer, który pozwala na zwiększenie statystyk klikalności poprzez dodanie przycisków mediów społecznościowych.

 
 

Istnieje możliwość linkowania dowolnych serwisów społecznościowych w firmowych mailingach, w tym Facebooka, Twittera, YouTube, a nawet Pinteresta i TikToka! W zaskakującym tempie można dostrzec, jak zwiększają się statystyki i zyski, dzięki połączeniu e-mail marketingu z popularnymi kanałami  marketingu cyfrowego

 

Segmentowane kampanie e-mail marketingowe uzyskują 100,95% wyższe współczynniki klikalności

 

Czy warto zadawać sobie trud czytania i klikania wiadomości e-mail, które nie są dostosowane do naszych zainteresowań? Dobry e-mail musi przemawiać do klientów. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu można zwiększyć przychody z wiadomości e-mail nawet o 3 razy więcej niż w przypadku zwykłych, masowych wiadomości.

 

Ponieważ posegmentowane kampanie e-mailowe uzyskują 100,95% wyższe współczynniki klikalności, wprowadziliśmy do naszego Drag & Drop Email Designera – Treści warunkowe. (SmartInsights)

 

Pozwalają one na zróżnicowanie oferty i całych fragmentów wiadomości, tak aby odpowiadały zainteresowaniom wybranych grup odbiorców pojedynczej kampanii. Zaawansowane targetowanie treści, w tym bazujące na warunkach opartych o mechanizmy AI, pozwala precyzyjnie zdefiniować segmenty kontaktów, dla których dany wariant będzie wyświetlany. Narzędzie pozwala na wysyłanie wielojęzycznych mailingów, dostosowywanie ofert dostępnych w Programie lojalnościowym, personalizację treści w oparciu o segmentację behawioralną i wiele więcej.

 

Kampanie z obrazami mają o 42% wyższe współczynniki klikalności

 

Czy grafiki w kampaniach e-mailowych pomagają, czy szkodzą statystykom? Według badań, e-maile zawierające obrazki, mają nawet o 42% wyższy CTR niż kampanie bez nich (GetVero). Jednak nie zawsze obrazy mają pozytywny wpływ na mailing, wzrost ich liczby obniża średni CTR. Aby uniknąć filtrów spamowych, stosunek obrazu do tekstu powinien wynosić około 30-40% (Neil Patel).

 
 

Należy zawsze pamiętać, że przeładowanie mailingu dodatkowymi zdjęciami spowolni jego otwieranie, co dla klientów może okazać się niekomfortowe.

 

W SALESmanago można skorzystać z zaawansowanego widżetu o nazwie Grupa obrazków, który pozwala zamienić kilka obrazów w jeden oraz podlinkować dowolne z nich hiperłączami, które np. będą prowadzić do różnych części strony internetowej.

marketing automation marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]