Słaba personalizacja ecommerce? Nie ryzykuj utraty 38% klientów!

 
 

Dostarczanie usług ecommerce nie jest łatwe – bycie konsekwentnym i prowadzenie skutecznej wielokanałowej komunikacji z klientami? Jednak takie może być i jest to w 100% warte. Wdrożenie personalizacji w swoją strategię marketingową jest kluczowe do zwiększenia zysków o co najmniej 15%

 

O co chodzi z tą personalizacją?

 

Personalizacja jest to po prostu proces zapewniania indywidualnego doświadczenia każdemu użytkownikowi. Ogólny widok, jak i sama zawartość witryny może się różnić w zależności od aktywności klienta, jego danych demograficznych, zachowań w trakcie przeglądania lub innych podobnych danych. W rzeczywistości około 80% kupujących jest bardziej skłonna do dokonywania zakupu w witrynie internetowej, która stosuje takie rozwiązania. Według Shopify, przed ich faktyczną implementacją, należy przeanalizować 3 ważne czynniki. Po pierwsze, należy wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników – zebrać informację o nich, poznać ich i przewidzieć czego oczekują. Po drugie, nawet jeśli może wydawać się to trudne – staraj się uniknąć “odpędzania” odwiedzających kiepskimi rekomendacjami – jeśli zaczniesz z nich korzystać, upewnij się, że działają one prawidłowo i oparte są na sprawdzonych algorytmach. Po trzecie, podkreślane jest,  że personalizacja może być dość kosztownym procesem, jak również czasochłonnym, dlatego też zdecyduj się na nią tylko jeśli potencjalny zwrot uzasadnia inwestycję. 

 

Recepta na sukces

 

Aby w pełni korzystać z personalizacji, trzeba pamiętać o kilku rzeczach:

  • śledź zachowania klientów na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej 
  • wdróż źródło danych (feed produktowy), które będzie służyło jako baza danych dla ofert 
  • wybierz odpowiednie miejsce na stronie internetowej, w wiadomości e-mail, w web pushach i innych kanałach komunikacji z klientem
  • określ w jaki sposób chciałbyś spersonalizować wyżej wymienione miejsca 
  • użyj odpowiedni narzędzi – gotowych do użycia silników rekomendacji lub innych, niestandardowych 

Tworzenie treści, jak i samej strony internetowej bazuje na metodzie prób i błędów – trzeba stale analizować każde wdrożenie, jak i reakcje na nie. Jest to jedyny sposób na pozyskanie informacji, które faktycznie znajdują odniesienie w rzeczywistości, a które wręcz przeciwnie.

 

Narzędzia personalizacji

 

SALESmanago pozwala z łatwością dostarczyć twoim klientom w pełni spersonalizowane treści dzięki kombinacji gotowych do użycia i konfigurowalnych mechanizmów, w których sam decydujesz, które treści mają zostać wyświetlone użytkownikowi jako pierwsze. Najbardziej efektywną funkcją jest wprowadzenie dynamicznych treści – dostosowanie poszczególnych części strony lub wiadomości e-mail do indywidualnych preferencji użytkowników w czasie rzeczywistym  w oparciu o predefiniowane mechanizmy. 

SALESmanago daje wiele możliwości do pełnej personalizacji serwisu, nie tylko dostosowując grafikę i wiadomości do poszczególnych profili i segmentów odwiedzających, ale również automatycznie wybierać konkretne ceny oraz rabaty do wartości klienta, tworzyć spersonalizowane formularze i landing page bez pomocy działu IT, czy też korzystać z inteligentnych rekomendacji produktowych 1 do 1. W celu pomiaru wyników tych funkcji, masz łatwy dostęp do zaawansowanej analityki, a używając testy A/B/X możesz zoptymalizować swoje kampanie bez większych komplikacji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]