Notinote to polski startup z innowacyjnym produktem, lecz ograniczonym budżetem, który mimo to zdołał zbudować znaną markę i rozpoznawalność w mediach społecznościowych dzięki kreatywnym działaniom marketingowym oraz wykorzystaniu najnowszych narzędzi. Jednym z nich jest SALESmanago Marketing Automation, platforma, która umożliwiła firmie zautomatyzowanie i zoptymalizowanie wielu procesów oraz w rezultacie zwiększenie sprzedaży urządzeń.
W jaki sposób firma osiągnęła taki sukces w tak krótkim okresie? Dowiesz się, czytając nasze case study!
O firmie
Notinote to firma technologiczna, która stworzyła i wprowadziła na rynek mini lokalizator notiOne – niewielkie urządzenie, które w połączeniu z darmową aplikacją lokalizuje cenne przedmioty codziennego użytku, ludzi i zwierzęta. Ten poznański startup w ciągu 2 lat zbudował rozpoznawalną markę i sprzedał już ponad 50 tysięcy urządzeń, nie mając do dyspozycji korporacyjnych budżetów. Firma słynie z niezwykle skutecznych działań marketingowych i niestandardowych kampanii wykorzystujących najnowsze narzędzia, m. in. SALESmanago.
Wyzwania
Notinote wybrało platformę do automatyzacji SALESmanago, by rozszerzyć swoje działania marketingowe w następujących obszarach:
- pozyskiwanie nowych leadów,
- budowanie lojalności klientów,
- ratowanie porzuconych koszyków,
- edukacja klientów nieprzygotowanych do zakupu,
- proste i szybkie powiadomienia o promocjach i nowych produktach.
Wdrożone rozwiązania
- Lead generation – pop-up z formularzem kontaktowym pozwala na sprawne pozyskiwanie danych nowych użytkowników zainteresowanych produktami firmy.
- Segmentacja klientów – każdy użytkownik odwiedzający stronę jest automatycznie przypisywany do segmentu, zgodnie z odwiedzonymi stronami i oglądanymi produktami. Dzięki temu rozwiązaniu, klienci i potencjalni klienci otrzymują tylko wiadomości, które są zgodnie z ich zainteresowaniami – np. produktami, które przeglądali.
- Personalizowane newslettery – wysyłka masowych newsletterów jest personalizowana poprzez dodanie imienia kontaktu, dzięki czemu e-maile zyskują bardziej osobisty charakter, co wzmacnia relację między klientem oraz firmą.
- E-maile dynamiczne – wykorzystanie informacji o odwiedzonych stronach w celu wysyłki zautomatyzowanych, spersonalizowanych e-maili z produktami, które klient przeglądał na stronie.
- Lead nurturing – zautomatyzowana seria e-maili edukacyjnych opisujących produkt i wyjaśniających ich działanie, wysyłana do klientów, którzy zapisali się na newsletter, ale wciąż nie dokonali zakupu.
- SMS-y i e-maile ratujące porzucone koszyki – przypomnienie o produktach pozostawionych w koszyku za pośrednictwem SMS-ów oraz e-maili zachęcających do dokończenia transakcji.
- E-maile automatyczne wysyłane po transakcji, zawierające informacje dotyczące zamówienia – na przykład fakturę czy link pozwalający na sprawdzenie statusu wysyłki towaru.
- Automatyczne e-maile z ankietą – badanie satysfakcji klienta 14 dni po zakupie poprzez wysyłkę ankiety, która pozwala klientowi ocenić jakość produktu.
- Powiadomienia web push – szybki sposób na dotarcie do nawet anonimowych użytkowników z ważnymi informacjami czy z atrakcyjnymi ofertami i zniżkami.
Efekty
Wdrożone rozwiązania przyniosły imponujące rezultaty oraz wzrost sprzedaży.
- 226% wyższa otwieralność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
- 420% wyższa klikalność maili automatycznych w stosunku do masowych e-maili
- 180% wyższa otwieralność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
- 200% wyższa klikalność masowych newsletterów w stosunku do średniej rynkowej
- 300% wyższa klikalność powiadomień Web Push w stosunku do masowych newsletterów
Bez wątpienia wdrożenie rozwiązań Marketing Automation oferowanych przez platformę SALESmanago było jednym z kluczowych czynników, które pozwoliły temu startupowi na skuteczne dotarcie do leadów i klientów w wielu kanałach.
Pobierz darmowe Case Study i dowiedz się więcej o wdrożeniu Marketing Automation w firmie Notinote.