Skuteczna kampania marketingowa? Znamy na to sposoby!

Prowadzenie biznesu w świecie, w którym konkurencja wyrasta jak grzyby po deszczu nie jest najłatwiejszym zadaniem. Nie wystarczy już stworzenie strony internetowej, szeroki wybór oferowanych produktów i atrakcyjna cena. Konieczne jest przeprowadzenie szeregu działań, które mają za zadanie zwrócenie uwagi naszych potencjalnych klientów (i wyszukiwarki Google). Niezmiernie ważne staje się zainwestowanie w platformę Marketing Automation oraz skupienie się na działaniach SEO. Należy pamiętać, że reklama internetowa, pozycjonowanie stron i automatyzacja nie mogą być pojedynczymi akcjami – wszystko powinno przyjąć formę dobrze rozplanowanej strategii. Jak sprawić by kampania marketingowa przyniosła oczekiwany sukces? Odpowiednie przygotowanie i prowadzenie to klucz do sukcesu.

Mamy kilka rad, które ułatwią to karkołomne zadanie. Brzmi interesująco? Zapraszam do lektury!

 

1. Ustal cele swojej kampanii marketingowej

Kampania bez ustalonego celu jest z góry skazana na porażkę. Określenie konkretnej koncepcji  oraz KPI pozwala nam na zmierzenie stopnia osiągnięcia założeń. Odpowiedz sobie na pytania:

  • Co konkretnie chcę osiągnąć?
  • Jak długo mi to zajmie?
  • Jaki budżet przeznaczę na kampanię?
  • Jakich zasobów potrzebuję?
  • Jak chcę osiągnąć zamierzony rezultat?

Ustalanie celów na podstawie modelu SMART pozwoli na stworzenie skonkretyzowanych, mierzalnych, akceptowanych, realnych oraz terminowych założeń. Celem może być zwiększenie sprzedaży o 15%, wygenerowanie x nowych leadów czy zwiększenie zainteresowania tworzonymi treściami. Zaawansowana analityka umożliwi ich zmierzenie a także porównywanie, wyciągnięcie wniosków i reagowanie na pozytywne i negatywne trendy w czasie rzeczywistym.

 

2. Zidentyfikuj grupę docelową

Różne treści, produkty i kanały przekazu przemawiają do różnych odbiorców. Inne treści będziemy kierować do kobiet a inne do mężczyzn, odmienną komunikację zastosujemy w przypadku młodych ludzi niż do osób dorosłych. Dokładne określenie grupy odbiorców pozwoli na dopasowanie treści na stronie WWW, spersonalizowanie wiadomości (personalizowane maile, SMSy), które zaprocentują większym zainteresowaniem i zaangażowaniem Twoich potencjalnych klientów. Dzięki stworzeniu Buyer Persony, czyli profilu idealnego klienta, lepiej poznasz i zrozumiesz swoją publiczność, wyraźniej zobaczysz, czego potrzebuje i co powinieneś jej dostarczyć.

 

3. Zaplanuj treści i narzędzia do akcji marketingowej

Marketing Automation daje Ci dostęp do ogromnych zasobów wiedzy o Twoich klientach: ich zwyczajach, preferencjach, profilu demograficznym. Tę wiedzę możesz przekuć na konkretne działania. Zebrane dane wykorzystaj do zaplanowania kanałów dystrybucji i  treści.

Wybór jest ogromny:

  • email marketing,
  • website marketing,
  • social media
  • ad remarketing
  • mobile
  • wyszukiwarka

Testuj różne scenariusze, by dowiedzieć się co najlepiej oddziałuje na Twoich potencjalnych klientów. Zaprzyjaźnij się ze swoimi największymi sprzymierzeńcami – testami A/B i A/B/X.

 

4. Stwórz dedykowany landing page

Jeśli prowadzisz kampanię marketingową nigdy, przenigdy nie kieruj swoich klientów na stronę główną. Klient będzie zdezorientowany a szukanie tego, co chcesz mu przekazać będzie trwało wieki, co tylko przyczyni się do jego frustracji i zniechęcenia. Odpowiednio skonstruowany, responsywny i spersonalizowany landing page pozwoli skupić uwagę klienta dokładnie na tym, co chcesz mu przekazać – bez zbędnego rozpraszania.

Twój landing page powinien:

  • treścią i designem nawiązywać do innych środków reklamy
  • budować zaufanie do marki
  • jasno prowadzić do ‘call to action’

Źródło: Unbounce

Jak zoptymalizować landing page, by zwiększyć konwersję, sprzedaż i ilość pozyskiwanych leadów? Dowiesz się tutaj.

 

5. Lead Nurturing

Żadna kampania marketingowa, raz wcielona w życie nie może być pozostawiona sama sobie. Należy zadbać o dobre relacje z potencjalnym klientem, zbudowanie zaufania do marki, edukację oraz zwiększenie lojalności obecnych klientów. Pomoże tutaj Lead Nurturing – którego celem jest: utrzymanie kontaktu z potencjalnym klientem, przekazanie kluczowych idei na temat produktu lub usługi potencjalnemu klientowi, wskazanie najlepszego momentu do sprzedaży.

 

6. Przeprowadzaj analizy skuteczności

Każde działanie marketingowe, które podejmujesz musi być poddane szczegółowej analizie.

To dzięki niej dowiesz się czy odniosłeś sukces. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą przeprowadzić takie analizy. Platforma SALESmanago Marketing Automation umożliwia wyświetlanie kompleksowej analityki najważniejszych procesów marketingowych i sprzedażowych i precyzyjne kontrolowanie przebiegu kampanii marketingowych i sprzedażowych – wszystko to w jednym miejscu. Przeprowadzona analiza pozwoli na weryfikację i ewentualne udoskonalenie kampanii, pozwoli na ukazanie jej słabych i mocnych stron i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą na prowadzenie skuteczniejszych działań w przyszłości. Przygotowanie szczegółowego raportu z prowadzonych działań pozwoli powtórzyć sukces marketingowy w przyszłości i wzbogaci Twoją wiedzę na temat klientów.

 

Wypróbuj SALESmanago przez 30 dni za darmo i zacznij prowadzić skuteczne kampanie marketingowe.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]