Silnik personalizacji SALESmanago AI osiąga 5,2 razy wyższą precyzję niż średnia rynkowa.

 
 

Według badań przeprowadzonych przez Accenture, do 2035 roku AI ma zwiększyć swoją rentowność o 38% i wygenerować dodatkowy przychód rzędu 14 bilionów dolarów. Wykorzystanie rekomendacji produktowych daje o ok. 500% wyższą konwersję w porównaniu do oferty generycznej. Jako że nie ma wielu wiarygodnych źródeł opisujących, jak działają różne silniki rekomendacji i które algorytmy są bardziej skuteczne, zdecydowaliśmy się je porównać. Nasze badanie składa się z zestawienia różnych typów rekomendacji, włączając w to oferty 1-do-1 i oparte na AI, aby dowiedzieć się, który z nich jest najbardziej wydajny.

 

Główne typy rekomendacji produktowych

 

Silniki rekomendacji produktowych to systemy, które pozwalają wyświetlać klientom spersonalizowane i dopasowane do nich informacje, które podniosą wskaźnik konwersji i sprzedaży. Rekomendacje takie mogą być wyświetlane w różnych miejscach, jak np. landing page, koszyki, wiadomości e-mail i notyfikacje web push. Wyróżniamy 3 typy rekomendacji produktów:

 
  1. Oparte na produkcie – Rekomendacje zależą od własności danego produktu.
  2. 1-do-1 – Rekomendacje zależą od działań indywidualnego użytkownika.
  3. AI – Rekomendacje zależą od podobieństw pomiędzy użytkownikami.
 

Celem tego badania było sprawdzenie, w jaki sposób każdy typ rekomendacji AI i non-AI działają w generowaniu przychodów oraz jak ich skuteczność wypada w porównaniu z tymi, które oparte są na masowej komunikacji. 

 

Pod uwagę wzięliśmy dane od dziesiątek dostawców e-commerce, wykorzystujących rekomendacje dynamiczne i AI w swojej strategii. Na ich podstawie przeprowadziliśmy szereg analiz statystycznych, dzięki którym mogliśmy sprawdzić efektywność każdego z testowanych typów rekomendacji.

 

Przeanalizowane kanały dostarczania rekomendacji produktowych

 

Jednym z obszarów, który zainteresował nas po przeprowadzeniu badań, był wpływ metody dostarczenia rekomendacji na wyniki. Aby porównanie było dokładne, skupiliśmy się na kanałach komunikacji, które umożliwiają pomiar zarówno wyświetlania, jak i klikania w polecane produkty.

 

W badaniach uwzględniliśmy:

 
  • masowe kampanie email
  • masowe kampanie web push
  • zautomatyzowane kampanie email
  • zautomatyzowane kampanie web push
 

Rekomendacje za pomocą zautomatyzowanych web pushach generują najwyższy przychód

 

Badania rozpoczęliśmy od analizy wskaźnika klikalności w rekomendacje z różnych źródeł – zautomatyzowanych i masowych emaili oraz web pushy. Wyniki zaprezentowały się następująco:

 
  • Wiadomości automatyczne generują więcej przychodu niż wiadomości masowe
  • Masowe web pushe generują więcej przychodu niż masowy mailing i Workflow
  • Automatyczne web pushe generują więcej przychodu niż automatyczne emaile
 

Powiadomienia web push z rekomendacjami produktów przewyższają maile pod względem skuteczności i generowanych przychodu.

 

Wyniki można zobaczyć na poniższym wykresie:

 
 

Efektywność różnych typów rekomendacji

 

Po przeprowadzeniu powyższych badań chcieliśmy sprawdzić, czy istnieje różnica w skuteczności różnych typów rekomendacji. Zadaliśmy sobie pytanie, czy AI gwarantuje lepszą konwersję w porównaniu do innych typów rekomendacji?

 

Sprawdziliśmy, jak wygląda skuteczność najpopularniejszych algorytmów rekomendacji i okazało się, że algorytmy oparte na AI, generalnie osiągają wyższą konwersję i precyzję niż typy rekomendacji non-AI. Jednak rezultaty pokazują że, najwyższe wyniki można osiągnąć, używając obu powyższych (AI + non-AI).

 

Który silnik rekomendacji jest najlepszy?

 

Ponieważ rekomendacje AI stają się standardem we współczesnym świecie e-commerce, istnieje wiele firm, które oferują swoje rozwiązania, pozostawiając marketerom niełatwe zadanie wyboru. Nawiązując do badań (Comparative Evaluation of Top-N Recommenders in e-commerce: an Industrial Perspective) oceniających algorytmy rekomendacji, skuteczność rekomendacji SALESmanago plasuje się w ścisłej czołówce. 

 

Porównanie precyzji dla różnych silników rekomendacji:

 

Dokładność jest miarą używaną w ocenie modeli predykcyjnych i odpowiada na pytanie: jaka część pozytywnych identyfikacji była faktycznie poprawna. W przypadku algorytmów rekomendacji pokazuje, w przypadku ilu zakupów dokonanych przez klientów udało nam się znaleźć przynajmniej jeden z rekomendowanych produktów.

 

Silnik rekomendacji SALESmanago AI  przewyższa inne rozwiązania dostępne na rynku w precyzji rekomendacji produktów, osiągając średnią 5,2 razy wyższą.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat benchmarków rekomendacji produktowych, zapoznaj się z pełnym badaniem.

marketing automation

marketing automation

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]