Sekretna funkcja SALESmanago dla Team Leaderów

Platformy do automatyzacji marketingu to nie tylko doskonałe narzędzie, pozwalające wielokrotnie zwiększyć wyniki sprzedażowe, podnieść współczynnik konwersji czy wpłynąć na retencję. To także doskonałe narzędzie dla managerów znacznie usprawniające kierowanie zespołem. Dziś chcę zaproponować 3 proste pomysły jak wykorzystać SALESmanago zarządzając grupą osób.

 

Pomysł #1 Onboarding dla nowych pracowników

Podobnie jak potencjalni klienci wymagają edukacji, tak samo nowi pracownicy wymagają wprowadzenia do firmy i zespołu. Wykorzystaj do tego celu dokładnie te same narzędzia, których używasz dla klientów. Przeanalizuj standardową ścieżkę nowej osoby, którą to ścieżkę przebywa przez pierwsze dwa – trzy tygodnie. Wybierz najważniejsze punkty i zbuduj wokół nich cykl edukacyjny. Skorzystaj z wielu kanałów – email, sms, powiadomienia web push, a nawet powiadomienia push, jeśli masz firmowa aplikację. Rozważ również umieszczenie iBeaconów w newralgicznych punktach biura, tak żeby wysyłać pracownikom powiadomienia na telefon informując ich czy są już blisko ekspresu do kawy, bądź biura HR-owca.

Narzędziem, które nadaje się najlepiej do tworzenia rozległych procesów jest kreator Workflow. Pozwala w prosty i intuicyjny sposób ustawić ciągi przyczynowo-skutkowe na całej trasie nowego pracownika. Dla pozostałych akcji (tych, których nie obejmuje Workflow, jak na przykład powiadomienie push w aplikacji) skorzystaj z reguł automatyzacji i integracji platform SALESmanago i APPmanago – niezawodnego duetu jeśli chodzi o Omnichannel.

 

Pomysł #2 Zróżnicowany poziom dostępu do platformy

W SALESmanago możesz tworzyć konta użytkownika o różnych uprawnieniach w obrębie jednego głównego konta aplikacji. Dzięki temu możesz jasno ustalić dostęp do funkcji i danych, jaki mają poszczególni użytkownicy.

Użytkownicy mogą:

 

  • logować się do aplikacji poprzez użycie osobnych adresów email;
  • korzystać z systemu jednocześnie z innymi użytkownikami;
  • mieć przydzieloną osobną grupę kontaktów;
  • mieć różny poziom uprawnień dostępu do aplikacji;
  • współdzielić dane w aplikacji;
  • prowadzić samodzielnie działania w obrębie swojego konta.

 

Ze zdefiniowanymi rolami wiążą się domyślne ustawienia uprawnień. Domyślne uprawnienia ról systemowych są niezmienne, ale dla konkretnego użytkownika możesz ustawić dowolny zestaw uprawnień i zapisać go.

  • ADMINISTRATOR – może wykonywać wszystkie operacje dostępne w systemie (np. dodawanie innych użytkowników) i dowolnie konfigurować aplikację dla innych użytkowników.
  • MANAGER – ma pełny dostęp do danych kontaktów zgromadzonych w aplikacji oraz do statystyk wszystkich kampanii email wysyłanych z systemu.
  • SPRZEDAWCA – ma dostęp do CRM oraz podstawowej analityki.
  • MARKETER – ma dostęp do większości funkcji programu, jednak dostęp do funkcji administracyjnych jest ograniczony.
  • OPERATOR WYSYŁKI – może wysyłać masowe wiadomości z systemu. Nie ma dostępu do karty kontaktu ani do listy kontaktów. Może adresować wysyłkę po otrzymaniu od innego użytkownika po jakiej danej (np. po tagu) wybrać adresatów.
  • UŻYTKOWNIK –  ma dostęp do większości funkcji programu i ograniczony dostęp do funkcji administracyjnych. Może wykonać większość akcji w obrębie przypisanych do siebie kontaktów.

Efektem wdrożenia takiego podziału jest dużo większy porządek – osoby, które zajmują się wysyłką maili nie muszą mieć wglądu w karty klientów swoich kolegów, a z kolei sprzedawcom nie trzeba zaawansowanych narzędzi do website marketingu, jak na przykład kreator pop-up, czy wspomniany już Workflow.

 

 

Pomysł #3 Porządek w dokumentach

Platforma SALESmanago ma wbudowaną przestrzeń do przechowywania obrazów. Niedawno odświeżyliśmy jej wygląd. Zyskała dzięki temu więcej przejrzystości, i co ważniejsze, podział na foldery. Dzięki temu, mimo, że z galerii nadal mogą korzystać wszyscy Twoi podopieczni, to jednak będą mogli utrzymać większy porządek w używanych plikach. Możesz też wprowadzić podział gdzie każdy użytkownik ma swój folder – wtedy nikt nie będzie nikomu grzebał w plikach, a to z kolei wpływa na zmniejszenie potencjalnych tarć w teamie.

 

 

A jak Ty wspomagasz zarządzanie platformą Marketing Automation? Podziel się z nami pomysłem!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]