Integracja pozwala na wymianę danych pomiędzy SALESmanago i każdą inną aplikacją połączoną z Zapier. Wśród ponad 300 systemów znajdują się takie jak Mailchimp, Gotowebinar, Twitter, Gmail, Paypal czy Zoho CRM. Zapier to jedna z największych platform internetowych pozwalających w prosty sposób łączyć ze sobą różne aplikacje i automatyzować wymianę danych pomiędzy nimi.
Jak to działa?
Dostawcy oprogramowanie integrują swoje system bezpośrednio z platformą Zapier. Ona stanowi uniwersalny integrator, który przekazuje dane na określonych wcześniej zasadach pomiędzy różnymi systemami. Obecnie połączonych jest ponad 300 systemów co sprawia, że możliwości automatyzacji i wymiany danych stają się praktycznie nie ograniczone.
Od czego zacząć?
Oczywiście potrzebujemy konta w SALESmanago. Założyć je można bezpłatnie na testowy okres 30-dni TUTAJ. Następnie zakładamy konto na platformie Zapier i łączymy je z SALESmanago podając kilka podstawowych parametrów:
- Nazwę konta (może być dowolna, służy on nam do identyfikacji kont na liście)
- Api Key i Api secret (oba parametry znajdziemy w zakładce integracja w SALESmanago)
- Identyfikator serwera (musi być zgodny z endpoint z ww. zakładki)
Po zatwierdzeniu SALESmanago automatycznie integruje się z Zapier i jest gotowe do wymiany danych.
Co dalej? Jak tworzyć połączenia?
Teraz łączymy pozostałe systemy i rozwiązania, z których korzystamy i możemy przejść do tworzenia połączeń pomiędzy nimi. Proces jest bardzo intuicyjny. Wybieramy dwie aplikacje i określamy jaki triger ma wywoływać jaką akcję:
Po zapisaniu mamy gotowe połączenie a dane synchronizowane będą raz na 15 minut.
Kilka przykładowych połączeń
1. Kiedy nowy unikalny adres napisze do nas wiadomość na Gmail zostanie dodany do SALESmanago.
2. Kiedy nowa osoba zarejestruje się na webinar w GTW zostanie automatycznie dodana do SALESmanago.
3. Kiedy kontakt zostanie dodany do SALESmanago, automatycznie trafi do zintegrowanego CRM.
4. Każdy nowy kontakt, który zapisze się do newslettera w Mailchimp trafi SALESmanago.
5. Informacja o dodaniu zamówienia i o jego opłaceniu w sklepie internetowy Shopify trafi automatycznie do SALESmanago w formie tagu przypisanego do odpowiedniego kontaktu.
6. Każdy nowy pozyskany lead przez Slideshare trafi do SALESmanago, które uruchomi odpowiednie procesy marketingowe.
Dla każdego połączenia możemy dodać zaawansowane filtry, aby doprecyzować wykonywanie działań. Dobrą praktyką jest tagowanie kontaktów przekazywanych do SALESmanago. Dzięki temu są one automatycznie oznaczane w systemie, a Ty wykorzystując zdarzenie w SALESmanago „Kontakt został otagowany” możesz dalej automatyzować proces komunikacji i zarządzania kontaktem tworząc reguły automatyzacji. Przykładowa reguła poniżej:
W razie wszelkich pytań zachęcamy do kontaktu z bok@salesmanago.pl