Contact Form 7 zajęła drugie miejsce w zestawieniu najpopularniejszych wtyczek 2012 do bardzo popularnego CMSa WordPress. Ta najczęściej wybierana wtyczka do tworzenia formularzy kontaktowych została zintegrowana z systemem SALESmanago Marketing Automation. Dzięki integracji każda osoba, która zapiszę się w formularzu automatycznie trafi do systemu SALESmanago i rozpocznie się monitorowanie jej zachowania na stronie WWW.
Contact Form 7 swoją popularność zawdzięcza kilku elementom. Praktycznie nie ograniczone możliwości stylowania formularzy, bardzo duża liczba dostępnych typów pól i relatywnie prosta obsługa. Połączenie tych trzech elementów sprawiło, że jest to najczęściej wybierana wtyczka tego typu na platformie WordPress. Proces integracji samej wtyczki z systemem SALESmanago Marketing Automation został opisany tutaj:
Integracja SALESmanago z Contact Form 7 – WordPress
Jak działa Contact Form w połączeniu z SALESmanago?
Formularz kontaktowy to jeden z ważniejszych elementów każdej firmowej strony WWW. Pozwala on na nawiązanie komunikacji pomiędzy użytkownikami WWW a firmą. Jest to też drugie najpopularniejsze źródło pozyskiwania nowych monitorowanych kontaktów. Pojęcie formularza kontaktowego powinniśmy rozumieć trochę szerzej niż wskazuje na to nazwa. Możemy przygotować formularz:
- kontaktowy;
- zapisu na newsletter;
- rejestracji na landing page’u.
Niezależnie od wykorzystania po zintegrowaniu z SALESmanago, każda osoba, która wypełni formularz automatycznie zostanie dodana do bazy kontaktów w systemie lub jeśli już w niej istnieje jej karta kontaktu zostanie zaktualizowana. Integracja została tak opracowana, aby możliwe było sprawne zintegrowanie wielu formularzy i rozdzielne zarządzanie pozyskiwanymi w ten sposób kontaktami.
Aby całość poprawnie funkcjonowała bardzo ważne jest, żeby każdy formularz przypisywał indywidualny dla niego tag. W ten sposób pozyskiwany kontakt będzie dodawany do systemu z oznaczeniem źródła pozyskania (tag określający z jakiego to formularza). Pozwoli to też na dalszą automatyzację działań marketingowych i sprzedażowych. Otagowanie kontaktu jest jednym z dostępnych zdarzeń w regułach automatyzacji. Przypisanie tagu do kontaktu może automatycznie:
- zapisać osobę na newsletter;
- wysłać lub zaplanować wysyłkę wiadomości e-mail z określonym opóźnieniem;
- przypisać scoring do karty kontaktu;
- dodać do odpowiedniej kampanii sprzedażowej lub przesunąć kontakt pomiędzy etapami;
- wysłać wiadomość sms z potwierdzeniem rejestracji;
- włączyć kampanię w sieci reklamowej RTB;
- powiadomić odpowiednią osobę o dokonaniu zapisu.
Tak naprawdę możliwości jest znacznie więcej. To tylko kilka z nich. Dodatkowo od momentu zapisu SALESmanago zacznie monitorować zachowanie konkretnej osoby, na podstawie tych informacji automatycznie budowany jest profil behawioralny kontaktu. Każde z rozpoznanych zachowań może uruchamiać automatyczne akcje marketingowe, buduje scoring kontaktu i zapisuje się na karcie kontaktu.