W systemie SALESmanago Marketing Automation pojawiła się zupełnie nowa funkcjonalność. Specjalny moduł do zarządzania wydarzeniami pozwala na sprawne zrealizowanie zapisów na wydarzenie, wraz z automatycznymi potwierdzeniami, przypomnieniami i zarządzaniem listą gości. Dodatkowo zapisanie się potencjalnego klienta na dane wydarzenie zostaje odnotowane w jego profilu i jest połączone z całym procesem marketingowo-sprzedażowym, któremu on podlega. Automatyzujemy kolejny obszar działań i zyskujemy dodatkowe źródło danych budujących profil potencjalnego klienta.
Nowy moduł zarządzania wydarzeniami i spotkaniami pozwala w łatwy sposób przeprowadzić proces zapisu na wydarzenie. Całość możemy zrealizować w czterech prostych krokach. Dzięki temu możemy łatwo i szybko przygotować się i zacząć organizować wydarzenie.
Krok 1. Parametry wydarzenia
Zaczynamy od określenia parametrów organizowanego wydarzenia. Na tym etapie mamy możliwość określenia podstawowych parametrów (Rysunek 1.):
• nazwa wydarzenia(1);
• właściciela dopisanych kontaktów(2);
• tagów dopisywanych do profili użytkowników(3);
• oraz grupy do jakiej przynależy wydarzenie(4).
Następnie precyzujemy szczegółowe informacje na temat wydarzenia (Rysunek 1.):
• miasto(5);
• lokalizacja(9);
• data rozpoczęcia(6);
• data zakończenia wydarzenia(10);
• termin końca zapisów na wydarzenie(7);
• maksymalna liczba uczestników(11);
• czy wydarzenie jest płatne(8).
Krok 2. Przygotowanie formularza zapisu
Następnie przygotowujemy sam formularz zapisu. Dostępny mamy dwuczęściowy formularz. Na każdej z jego części możemy zapytać o różne informacje. Jak łatwo się domyślić osoba zainteresowana uczestniczeniem w wydarzeniu najpierw trafia na część pierwszą formularza. Formularz budujemy wybierając odpowiednie pola. Najłatwiej jest wykorzystać do tego celu funkcję „insert placeholder” i zaznaczyć potrzebne pola lub określić własne (Rysunek 2.).
Dodatkowe pola do pobrania niestandardowej informacji dodajemy poprzez funkcję ”custom input”. To może się przydać, jeśli będziemy chcieli zapytać skąd zapisujący dowiedział się o wydarzeniu. Jest to ważna informacja do określenia najskuteczniejszej metody promocji wydarzenia. Natomiast jeśli potrzebujemy „checkbox”, na przykład w celu uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych, to powinniśmy skorzystać z opcji „custom checkbox”.
Gotowy formularz umieszczamy na stronie internetowej. W wybranym przez nas miejscu wklejamy kod iframe, który generujemy dla danego formularza bezpośrednio w SALESmanago Marketing Automation. Bardzo ważne jest to, że generowany formularz może przyjąć praktycznie dowolny wygląd graficzny, dzięki wykorzystaniu styli CSS. Style CSS można załączyć przez zewnętrzny plik lub określić bezpośrednio w formularzu przy użyciu odpowiednich znaczników.
Po wypełnieniu pierwszego formularza (Rysunek 3.):
Uzupełniający otrzyma na podany adres email prośbę o potwierdzenie wypełnienia formularza. Równocześnie zostanie dopisany do kontaktów w SALESmanago Marketing Automation oraz rozpocznie się jego monitorowanie przez system. Czyli system zacznie zbierać informację o jego zachowaniu na stronie internetowej firmy, reakcji na wiadomości email, etc. Po kliknięciu w link dany kontakt zostanie przekierowany do drugiej części formularza na stronie WWW wydarzenia. Tutaj możemy poprosić go o bardziej szczegółowe dane lub wyświetlić mu stronę z podziękowaniem za rejestrację i potwierdzenie zapisu (Rysunek 4.).
Krok 3. System zbiera zapisy i tworzy listę gości
Informacje o osobach, które dokonały zapisu na konkretne wydarzenie prezentowane są w formie listy zapisanych osób na karcie wydarzenia (Rysunek 5).
Z poziomu tej listy możemy przejrzeć szczegóły zapisu oraz przejść bezpośrednio do karty kontaktu w module CRM SALESmanago. Dodatkowo na karcie kontaktu przechowywana jest historia zapisów danego kontaktu na poszczególne wydarzenia (Rysunek 6).
Krok 4. Automatyzacja komunikacji z uczestnikami
Każdorazowy zapis na konkretne wydarzenie powoduje przypisanie tagu do konkretnego kontaktu. Teraz tylko od nas zależy jak system ma zareagować. Przypisanie tagu może wywołać szereg automatycznych akcji takich jak:
- zwiększenie scoringu kontaktu;
- wysłanie przypomnienia o zbliżającym się terminie wydarzenia;
- wysłanie materiałów po skończonym wydarzeniu;
- automatyczne zaproszenia na kolejne wydarzenia organizowane przez firmę, itp.
Nowa funkcjonalność w systemie SALESmanago Marketing Automation pozwala w pełni profesjonalnie przeprowadzić rejestrację na organizowane wydarzenie, zarządzać listą gości i co najważniejsze wszystkie pozyskane informacje zostają automatycznie przypisane do profili kontaktów. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszą wiedzę o potencjalnych klientach i możemy ją wykorzystać przy tworzeniu i realizowaniu kolejnych działań marketingowych i sprzedażowych.