SALESmanago Marketing Automation partnerem merytorycznym projektu certyfikacji „Profesjonalista w eHandlu”

Profesjonalista w eHandlu to odpowiedź Fundacji Polak 2.0 na problem braku wykwalifikowanej kadry, odpowiadającej za rozwój kanałów sprzedaży online po stronie e-sklepów i firm, które wykorzystują internet w sprzedaży. Założeniem projektu jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

– W rozmowach z naszymi partnerami często przejawiał się problem braku wykwalifikowanej kadry w kontekście bariery dalszego rozwoju. Firmy przedstawiały sytuacje, według których łatwiej jest “podkraść” pracownika konkurencji niż znaleźć nową osobę i ją wyszkolić. Stanowczo nie akceptujemy takiego stanu rzeczy i takie historie nigdy nie powinny mieć miejsca – mówi Adam Zygadlewicz, prezes Fundacji Polak 2.0. Słowa te mogą na pierwszy rzut oka mogą wydawać się kontrowersyjne, ale czy na pewno? Wielokrotnie słyszeliśmy opinie, że w polskim e-­commerce brakuje dostatecznej liczby wartościowych pracowników. W odpowiedzi na nie, związana z rynkiem e-commerce Fundacja, która od kliku lat organizuje Targi eHandlu (http://targiehandlu.pl/) i buduje społeczność e-sprzedających wokół spotkań ShopCamp (http://shopcamp.pl/), podjęła decyzję o uruchomieniu projektu “Profesjonalista w eHandlu” (http://ehandel.edu.pl/ związanego z ustaleniem standardów kompetencyjnych.

Stop schematom – praktyczna aktualna wiedza

Kiedy zostanie naliczone obejrzenie materiału wideo w reklamie TrueView In-Stream (pomijalny pre-roll)? Jakimi wskaźnikami można najlepiej zmierzyć efektywność systemu rekomendacji? Jeżeli użytkownik najpierw kliknie w link przesłany w newsletterze a następnie ponownie odwiedzi Twoją stronę klikając w banner, które źródło wejścia zostanie przypisane drugiej wizycie? – to przykłady egzaminacyjnych pytań.

Założeniem “Profesjonalisty” jest zerwanie ze schematami wykorzystywanymi w tradycyjnym systemie edukacji. Trudno oczekiwać, by książki akademickie były na bieżąco z pozycjonowaniem haseł w przeglądarce, reklamą na portalach społecznościowych, RTB czy automatyzacją marketingu. Uczestnicy programu otrzymują dostęp do bazy wiedzy przygotowanej przez praktyków – Partnerów Merytorycznych programu. Wiedza, którą można przyswoić jest trudna do wyceny, ponieważ firmy dostarczają materiały, z których same korzystają na co dzień. Osią “Profesjonalisty w eHandlu” jest edukacja oraz certyfikowanie potencjalnych pracowników. Program to także szansa na usystematyzowanie i sprawdzenie swojej wiedzy z zakresu e-commerce, marketingu internetowego, prawa w e-handlu czy logistyki.

W projekt jako Partnerzy Merytoryczni zaangażowało się około 30 firm (m.in. Bluerank, Ceneo, Gemius, GetResponse, SalesManago czy Trusted Shops), które odpowiadają za jakość materiałów edukacyjnych. Partnerzy otrzymują także dostęp do bazy absolwentów programu i mają możliwość rekrutacji najlepszych. W gronie Partnerów Stażowych znajdują się najlepsze sklepy internetowe w Polsce jak ANSWEAR.com, Cyfrowe.pl, Militaria.pl czy Neo24.pl. Do projektu ciągle dołączają kolejni Partnerzy (w tym uczelnie wyższe i Ambasadorzy).

Premiera projektu odbyła się podczas V Targów eHandlu: http://vimeo.com/76466503

Certyfikat dla wymagających

“Profesjonalista w eHandlu” nie jest kolejnym programem z cyklu szkolenie za kilka tys. zł kończącym się atrakcyjnym certyfikatem otrzymywanym przez wszystkich uczestników. Udział w programie jest relatywnie tani, a uczestnicy przed przystąpieniem do egzaminu muszą zaaplikować sporą porcję praktycznych informacji. Sam egzamin przyjmie formę testu wielokrotnego wyboru z odpowiedziami ujemnymi i odbywać się będzie stacjonarnie. Brzmi zachęcająco? Na dodatek 3 trzy poziomy trudności: stażowy, specjalistyczny, menedżerski – uzyskać wynik maksymalny nie będzie łatwo.

Poziomy egzaminowania oraz perspektywę tworzenia pytań odzwierciedlają Europejskie Ramy Kwalifikacji – wiedza stojąca za pytaniami posiada odpowiednie spojrzenie na problem znajomości wiedzy teoretycznej, praktycznej a także poziom odpowiedzialności związanej z konkretnym stanowiskiem.

Szansa na ciekawy staż

Jednym z założeń projektu jest uczynienie certyfikatu swego rodzaju gwarantem w oczach pracodawcy. Osoba legitymująca się tym dokumentem posiada wszelkie podstawy teoretyczne do pracy w e-commerce. Certyfikat “Profesjonalista w eHandlu” to szansa na pracę w niezwykłych miejscach. Każda osoba, która zda egzamin otrzymuje swój profil na stronie ehandel.edu.pl. Zyskuje dzięki temu widoczność na rynku pracy oraz możliwość udziału w rekrutacji na praktyki/staże/stanowiska proponowane przez Partnerów.

Pasjonujesz się internetem? interesują Cię nowe technologie? A może chcesz przenieść swój biznes do internetu? Jeśli tak, to ten program jest dla Ciebie – sprawdź swoją wiedzę i zostań naszym Ambasadorem. Szczegółowe informacje na stronie ehandel.edu.pl.

— Szczegóły nt. projektu: Marek Tomaszewski, certyfikacja@polak20.pl, +48 505 606 838

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]