Właściciele małych firm sprzedających swoje usługi i produkty do innych firm stoją przed poważnymi wyzwaniami sprzedażowymi. Ciężko myśleć o utrzymaniu firmy zatrudniającej między 5-20 osób generując przychód tylko z pierwszych klientów, których często pozyskało się dzięki prywatnym relacjom na początku działalności. Trzeba zacząć działać na szerokim rynku i poszukiwać innych klientów.
Wypróbuj SALESmanago LIGHT bezpłatnie przez 14 dni. REJESTRACJA >
Wyzwania dla działu sprzedaży w małej firmie
Zwykle 2-3 osobowy dział sprzedaży wystarcza do prowadzenia aktywnej sprzedaży. Natomiast w takim dziale krytyczne staje się efektywne dotarcie do właściwych klientów i szybka weryfikacja szans sprzedażowych, tak aby maksymalnie skrócić cykl sprzedażowy a tym samym obniżyć koszty sprzedaży. Pytanie jest takie, czy taki dział sprzedaży jest w stanie osiągnąć powyższe cele korzystając z tradycyjnych narzędzi sprzedażowych i raportujących sprzedaż takich jak EXCEL, Google Docs czy ewentualnie prosty CRM z modułem zarządzania kontaktami.
Sama ewidencja sprzedaży nie wystarcza
Stworzyliśmy SALESmanago LIGHT ponieważ jesteśmy przekonani, że dla dynamicznie działającego działu sprzedaży zwykłe narzędzia ewidencyjne są dalece niewystarczające i nie dostarczają żadnej wartości dodanej poza tym, że gromadzi się tam zapisaną ręcznie informację, której dostarczanie zajmuje zwykle sporo czasu i dla przeciętnego handlowca stanowi zmorę dnia codziennego od momentu dodania kontaktu do CRM po zapisywanie informacji o kontaktach z klientem i wysłanych e-mailach
SALESmanago LIGHT udostępnia unikalną i praktyczną wiedzę sprzedażowa
Dzięki SALESmanago LIGHT dział sprzedaży zaczyna pracować inaczej niż dotychczas. Jest to w większości związane z unikalnymi funkcjonalnościami związanymi z integracją skrzynek pocztowych handlowców a przede wszystkim z monitoringiem kontaktów i klientów na stronie www.
1. Każdy kontakt do którego wysyłana jest korespondencja sprzedażowa, biznesowa, handlowa automatycznie trafia do bazy kontaktów w systemie SALESmanago – nie musimy dodawać kontaktów ręcznie – a właściciel firmy automatycznie gromadzi bazę kontaktową i monitoruje ilość wysyłanych do klientów ofert i e-maili.
2. Każdy kontakt, do którego wysyłany jest e-mail zaczyna być monitorowany czy wchodzi na stronę www, czy otwiera e-maile czy klika w linki i naszą ofertę – dzięki temu dział sprzedaży dzwoni w pierwszym rzędzie do tych klientów którzy są zainteresowani. Dzwoni wtedy kiedy pojawia się jakaś potrzeba zakupowa po stronie klienta a nie wtedy kiedy dział sprzedaży postanowi sprzedać.
3. Dział sprzedaży dostaje klientów posegregowanych w hierarchii od najlepszych do najgorszych szans sprzedażowych – to możliwe dzięki scoringowi klientów tworzonemu przez SALESmanago LIGHT który wynika z tego jak klient reaguje na nasze e-maile, oferty i przesyłane linki do naszej strony www.
4. Prowadzisz cold calling i telemarketing? od teraz możesz dzwonić do tych firm, które wskazuje Ci SALESmanago jaki firmy, które weszły na Twoją stronę www i interesowały się Twoimi produktami i usługami. Po co marnować czas dzwoniąc po ogólnych bazach kontaktowych gdy można od razu dzwonić do konkretne zainteresowanej firmy.
5. Monitorujesz sprzedaż w dowolnej ilości cykli sprzedażowych, które tworzysz w prosty sposób, a Twoi sprzedawcy ustawiają je w odpowiednich etapach cyklów sprzedażowych.
Wypróbuj SALESmanago LIGHT bezpłatnie przez 14 dni. REJESTRACJA >
Zrzuty ekranu z systemu:
Karta kontaktu
Wizyty kontaktu na naszej stronie www
Historia wysłanych do kontaktu emaili sprzedażowych i newsletterów
Autor:
Grzegorz Błażewicz – CEO i założyciel Benhauer