Zastosowanie Marketing Automation umożliwia lepsze poznanie potencjalnych klientów i dostosowanie komunikacji do ich profilu, potrzeb i etapu decyzji zakupowej. Ale oprócz danych osobowych, historii interakcji i danych transakcyjnych, warto zasilać ekosystem marketingowy informacjami, które użytkownicy mogą zostawić dobrowolnie. Taką wartość niesie nowa integracja SALESmanago z aplikacją Survicate. https://panel.survicate.com/#/signup
Survicate pomaga zwiększać konwersję i sprzedaż na stronach firm e-Commerce i B2B. Pozwala na stronie wyświetlać inteligentne, nieinwazyjne widgety ankietowe w kluczowych momentach procesu sprzedaży. Pozwala precyzyjnie określić kogo, gdzie i w jakim momencie zaangażować, aby zwiększać wskaźniki konwersji, sprzedaż oraz wiedzę o potrzebach potencjalnych klientów.
Możliwe jest zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów bezpośrednio z widgetu, a także proponowanie konkretnych akcji przekładających się na zwiększenie konwersji.
Widgety działają kontekstowo, są nieinwazyjne, można je dopasować do wyglądu strony, dzięki czemu nawet ponad 30% osób można zaangażować, nie psując „user experience”. Aplikacja działa na urządzeniach przenośnych – możliwe jest więc badanie i pozyskiwanie kontaktów przeglądających ankietę z telefonów. Dodatek w postaci stałego widgeta bocznego pozwala raportować błędy i sugestie na stronie bezpośrednio do webmastera.
Nowa integracja pozwala na:
- Zwiększenie ilości pozyskanych kontaktów do bazy SALESmanago;
- Uzupełnienie danych podstawowych podczas kolejnych wizyt za pomocą targetowanego formularza Survicate;
- Dodanie danych deklaratywnych z ankiet do kontaktów SALESmanago – w formie tagów. Oznacza to, że dane mogą być w łatwy sposób wykorzystywane do reguł automatyzacji, oraz segmentowania kontaktów (personalizacja) – Survicate nie tylko poszerza wiedzę, ale i faktyczne możliwości działania.
- Lepsze poznanie anonimowych użytkowników – Survicate nie wymaga podawania adresu e-mail – a w momencie rozpoznania przez SALESmanago, wszystkie zebrane informacje w Survicate zostają przekazane na kartę kontaktu – nawet, jeśli minęło wiele miesięcy, zanim użytkownik zdecydował się podać swój e-mail.
- Bardziej precyzyjne targetowanie widgetów – dane z SALESmanago są wykorzystywane do tworzenia precyzyjnych segmentów użytkowników, które można angażować na stronie.
W praktyce, integracja SALESmanago i Survicate pozwala na poznanie potrzeb potencjalnych klientów, jeszcze dokładniejsze budowanie profilu behawioralnego, zwiększenie skuteczności kampanii mailowych i skuteczne zaangażowanie osób na stronie, celem zwiększenia konwersji. W ankietach osoby są skłonne podawać więcej, i bardziej szczegółowe informacje, niż w formularzu – dlatego jest to świetny sposób na uzupełnienie profili użytkowników.
Przykładowe zastosowanie:
- Uruchomienie widgeta na stronie docelowej kampanii, w momencie gdy użytkownik nie skorzystał z oferty i chce opuścić stronę. Poznanie powodu utraconej sprzedaży pozwala zmodyfikować kolejną kampanię dla danego segmentu.
- Uruchomienie ankiety na stronie z podziękowaniem za zakup – zebranie informacji do stworzenia dopasowanej oferty w kolejnych kampaniach.
- Segmentacja całego ruchu przychodzącego na główne z punktu widzenia biznesu grupy – na przykład ze względu na dział w firmie, sytuację rodzinną czy czynniki zakupowe – wykorzystanie danych już w pierwszej wiadomości email po rejestracji czy zakupie.
- Dopasowanie komunikacji do etapu i roli w procesie zakupowym – zamiast wróżyć ze sposobu poruszania się po stronie, można po prostu zapytać i natychmiast zareagować.
- Poznanie pozycji względem konkurencji i wysłanie dedykowanej wiadomości – na przykład porównanie z konkretną marką, wypadające na naszą korzyść.
- Uruchomienie kampanii RTB dopasowanej do udzielonych odpowiedzi.
Integracja uruchamiana jest poprzez wpisanie danych API SALESmanago w ustawieniach domeny w Survicate, w zakładce z rozszerzeniami aplikacji (Addons). Potrzebne informacje znajdziemy w SALESmanago – Ustawienia – Integracje. Szczegółowa instrukcja jest TUTAJ.
Survicate to polska aplikacja z lokalnym wsparciem, a twórcy są otwarci na nowe pomysły i potrzeby Klientów, oraz deklarują pomoc przy uruchomieniu i maksymalnym wykorzystaniu możliwości rozwiązania.
Klienci SALESmanago którzy zapiszą się na okres próbny do końca października, i zdecydują się na przedłużenie współpracy, otrzymają stałą zniżkę 30%.
Wszystkich zainteresowanych działaniem integracji prosimy o kontakt: info@salesmanago.pl