SALESmanago automatycznie dopasuje baner do indywidualnego odbiorcy w każdym wysyłanym newsletterze

Banery dynamiczne w wiadomościach e-mail to nowa funkcjonalność w SALESmanago. Nowa opcja pozwala umieścić w każdym szablonie newslettera pole, w którym system automatycznie umieści odpowiedni baner na podstawie danych behawioralnych odbiorcy. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chcemy lepiej dopasować zawartość wiadomości, szczególnie jeśli dynamicznie zmieniać ma się tylko jej mały fragment. Opisujemy jak wykorzystać nową funkcjonalność.

Każdy krok w stronę lepszego dopasowania treści i momentu wysyłania wiadomości poprawia jej skuteczność. Niedawno pisaliśmy o nowej funkcjonalności w obszarze dynamicznych treści na stronie WWW: Dopasowuj treści na swojej stronie w zależności od tego kto ją odwiedza. 9 pomysłów na wykorzystanie banerów dynamicznych SALESmanago.

Teraz dokładnie ten sam mechanizm możemy umieścić w wiadomości e-mail. W wypadku strony WWW wystarczyło umieścić odpowiedni „<div>” i wkleić dodatkowy parametr do kodu monitorującego. Jeśli chodzi o wiadomości e-mail to jest jeszcze łatwiej. Wystarczy zaplanować miejsce na baner, w kodzie html podać kod wygenerowany w  SALESmanago:

Co ważne mamy dwa kody. Jeden odpowiada za wstawienie grafiki(1), drugi za jej odpowiednie podlinkowanie(2).

Jak ustawić automatyczne dopasowanie baneru do profilu odbiorcy?

Za ten element w SALESmanago odpowiadają reguły automatyzacją. Korzystając z zestawu zdarzeń i warunków, możemy za pomocą akcji włączyć odpowiedni baner dla konkretnej osoby. Nie tylko trafi on na stronę WWW ale również pojawi się w mailingu. W sytuacji, gdy kontakt nie wykazał żadnych aktywności i reguły nie dopasowały dla niego baneru do wiadomości trafi domyślny baner, który wcześniej definiujemy w systemie.

 

4 pomysły na wykorzystanie nowej funkcjonalności

 

1. Baner dopasowany do statusu kontaktu w CRM

Wykorzystując status kontaktu: potencjalny klient, klient, partner możemy automatycznie wyświetlić inny baner każdej z tych osób, przez co zupełnie inny komunikat otrzyma ktoś kto już dokonał u nas zakupu, a inny osoba dopiero zbliżająca się do decyzji zakupowej.

2. Baner dopasowany do segmentu zainteresowania kontaktu

SALESmanago automatycznie segmentuje kontakty na podstawie ich zachowania. W ten sposób osoby zainteresowane podobnymi tematami/grupami produktów trafią do tej samej grupy, a w otrzymanym newsletterze zobaczą baner dopasowany do ich zainteresowań.

3. Baner dopasowany do etapu kampanii sprzedażowych w B2B

W procesie sprzedaży w B2B, często wspieranym Lead Nurturing bardzo ważne jest dopasowanie przekazywanych informacji do etapu, na którym się obecnie znajdują. Wraz z przemieszczaniem się w głąb lejka sprzedażowego na coraz bardziej zaawansowane etapy, potencjalni klienci wymagają coraz bardziej eksperckiej wiedzy. Proste uzależnienie wyświetlanego baneru od etapu, na którym znajdują się kontakty pozwoli przekazać im najbardziej przydatną wiedzę. Np. informacje o nowym ebooku lub raporcie.

4. Baner dopasowany do aktywności zakupowej klientów

Wykorzystując dane transakcyjne system SALESmanago może automatycznie segmentować Klientów na trzy grupy. Kupujących coraz więcej, kupujących coraz mniej i tych o stałym poziomie zakupów. Można wykorzystać tą segmentację, do wyświetlania odpowiednich banerów. Na przykład osobom o malejących zakupach przekazać dodatkowy rabat, a tym o ich stałej wysokości zaproponować program lojalnościowy.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]