SALESmanago a RODO


salesmanago-marketing-automation-rodoO RODO

RODO to rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Rozporządzenie to wchodzi w życie 20 dnia po publikacji w Dzienniku Urzędowym UE, a stosowane będzie od dnia 25 maja 2018 r.

 

Najważniejsze zmiany wprowadzone przez RODO

RODO z wejściem w życie wprowadza kilka zmian, których przestrzeganie wiąże się z koniecznością reorganizacji metod dotychczasowej pracy, a tym samym wprowadzeniem odpowiednich zmian w systemach, w tym tych wykorzystujących automatyzację marketingu. Należą do nich:

  • obowiązek przechowywania danych na terenie UE
  • prawo klienta do bycia zapomnianym
  • prawo klienta do przeniesienia swoich danych do innej firmy
  • obowiązek uwzględnienia ochrony danych osobowych już w fazie projektowania rozwiązań informatycznych
  • przedłużenie obowiązku zbierania zgód marketingowych na przetwarzanie danych klientów
  • wprowadzenie kar za naruszenie przepisów dotyczących danych osobowych w wysokości nawet do 20 mln euro
  • obowiązek prowadzenia inwentaryzacji danych oraz spełniania wymagań związanych z dokumentacją
  • odpowiedzialność administratora za przestrzeganie wyżej wymienionych zasad oraz możliwość wykazania ich przestrzegania
  • obowiązek zgłaszania naruszeń.

 

Zmiany w systemie SALESmanago w kontekście RODO

 

SALESmanago wychodzi naprzeciw wymaganiom rozporządzenia RODO, ułatwiając tym samym klientom korzystanie z systemu SALESmanago Marketing Automation i wprowadzając zmiany, które sprawią, że codzienna praca oraz zarządzanie bazą danych dostosowane będzie do wszystkich nowo obowiązujących wytycznych.

Zgodność z rozporządzeniem zapewniona jest w systemie na 3 etapach cyklu życia klienta: zbieranie danych, przechowywanie i przetwarzanie danych oraz żądanie usunięcia lub zaprzestania gromadzenia danych.

Poniżej przedstawiamy wszystkie zmiany jakie wprowadziliśmy w systemie z myślą o naszych klientach i wyzwaniach jakie postawiło przed nimi RODO:

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

Przycisk “Zapomnij mnie”

Od teraz klient zyskuje prawo do bycia zapomnianym. Może więc ubiegać się o usunięcie danych na jego temat, przetwarzanych w systemie. Dotyczy to zarówno danych przechowywanych w formie cyfrowej jak i papierowych kopii zapasowych.  Z praktyki wiemy, że prosty wypis z subskrypcji mailingu może być kłopotliwy, a co dopiero zastosowanie się do prośby o usunięcie z bazy wszystkich zgromadzonych na temat danego kontaktu danych.

 

SALESmanago wprowadza więc przycisk “Zapomnij mnie”, który za pomocą jednego kliknięcia z poziomu karty kontaktu, umożliwia spełnienie tego żądania bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności i martwienia się o ewentualne komplikacje.

 

 

salesmanago-marketing-automation-rodo-gdpr

 

Ułatwiony eksport danych

Dzięki RODO klient uzyska prawo do żądania przeniesienia danych np. do innego podmiotu przy zmianie umowy. Obowiązuje to jednak w sytuacji, gdy jest to technicznie możliwe, np. gdy systemy są kompatybilne.

SALESmanago umożliwia wykonanie łatwego i szybkiego eksportu danych i przesłanie do innych podmiotów w postaci pliku płaskiego lub przez API.

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

 

Włączenie/wyłączenie profilowania

RODO wprowadza możliwość wyrażenia zgody zarówno na przetwarzanie jak i profilowanie za pomocą zmiany ustawień przeglądarki internetowej.

System SALESmanago umożliwia również ręczne włączenie bądź wyłączenie profilowania danego kontaktu.

 

 

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

 

Określenie źródła pozyskania danych

Rozporządzenie nakłada na podmiot przetwarzający dane obowiązek wykazania źródła pozyskania danych.

Aby ułatwić to zadanie klientom, SALESmanago posiada opcję przypisywania tagów umożliwiających jednoznaczną lokalizację źródła pozyskania kontaktu i poszczególnych danych. Ponadto, możemy je przypisywać nie tylko w przypadku wypełnień formularzy na stronie, ale także importów czy przez API.

 

Formularze i zgody

Aby upewnić się, że zbieramy odpowiednie zgody od naszych klientów należy skorzystać z nowo powstałego ekranu ustawień gdzie możliwe jest zdefiniowanie listy zgód, których udzielanie i wycofanie będzie rejestrowane w systemie.

salesmanago-marketing-automation-automatyzacja-marketingu-rodo-gdpr

Dokumenty, które należy przygotować

 

W związku z nadchodzącymi zmianami niezbędnym będzie przygotowanie m.in. następujących dokumentów:

  • polityka bezpieczeństwa
  • instrukcja zarządzania systemem informatycznym
  • procedura zarządzania użytkownikami i dostępem (ewidencja osób upoważnionych)
  • rejestr operacji przetwarzania danych osobowych
  • polityka monitorowania i reagowania na naruszenia danych
  • rejestr incydentów
  • polityka zarządzania kopiami zapasowymi
  • opis stosowanych standardów zabezpieczeń.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]