Predykcja zakupów, CLV i churnu klienta. Realizacja road mapy SALESmanago maj 2020

Na rynku martech niemal każdy posługuje się buzzwordami, takimi jak AI, Machine Learning, Customer Data Platform czy Deep Dive – niestety najczęściej bez pokrycia. Naszym celem zawsze było dostarczanie faktycznych rozwiązań, dlatego w najnowszym releasie platformy SALESmanago udostępniliśmy serię kluczowych funkcjonalności, które w praktyczny sposób realizują te w tym momencie już wyświechtane frazy.

 

Zanim jednak przejdziemy do szczegółów chcieliśmy przedstawić ogólne kierunki rozwoju SALESmanago, które realizujemy wspólnie z naszymi klientami i niezwykle zaangażowanym teamem IT. Ta ogólna strategia rozwoju produktu ma 3 kluczowe filary, których założeniem jest dostarczenie marketerom nie tylko możliwości egzekucji kampanii marketingowych, ale przede wszystkim zapewnieniu unikalnej wiedzy i analityki prowadzonych działań marketingowych.

 

eCommerce Intelligence 

  • Inteligentne rekomendacje działań marketingowych dla marketerów wzbogacone o AI.
  • Rozbudowany system podpowiedzi oraz sugestii rozwiązań, które warto wdrożyć, by osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe oraz zwiększyć wartość każdego pojedynczego klienta.
  • Automatycznie generowane scenariusze procesów, uwzględniające mechanizm komunikacji wielokanałowej, w celu dotarcia do klientów w momencie, gdy są gotowi do dokonania zakupu.

Marketing Investment Management 

  • Dokładna analiza prowadzonych wydatków marketingowych i inteligentne obliczanie ROI.
  • Zaawansowane mechanizmy pozwalające optymalizować prowadzone kampanie, w celu skupienia się na działaniach generujących najlepsze zyski z relatywnie niskim nakładem kosztu pracy i czasu.

eCommerce Command Center 

  • Zaawansowany monitoring i wgląd wszystkich procesów odbywających się w sklepie w czasie rzeczywistym, pozwalający na bieżąco śledzić aktywności klientów i działanie wszystkich procesów marketingowych i sprzedażowych w sklepie, a także optymalizować w czasie rzeczywistym prowadzone kampanie. 
  • Rozwinięcie komunikacji z klientem o działania automatycznego asystenta, który towarzyszy klientom w całym procesie zakupowym.
 

Krok po kroku, czyli realizacja roadmapy  2020

 

Analityka predykcji wystąpienia churnu klienta i ponownego dokonania zakupu

 

Przełomowe rozwiązanie, które pozwala na dokładną analizę każdego pojedynczego klienta pod kątem prawdopodobieństwa jego odejścia (churn), a także prawdopodobieństwa dokonania przez niego ponownego zakupu. Modele predykcji oparte są na podstawie danych behawioralno – transakcyjnych analizowanych przez autorski mechanizm machine learningu, dzięki któremu możemy przewidzieć jak w przyszłości zmieni się prawdopodobieństwo odejścia klienta, czy dokonania ponownego zakupu. Co więcej, moduł ten wzbogacony jest o zaawansowaną analitykę Customer Lifetime Value, jak również o rekomendacje najlepszego kanału komunikacji z klientem. Dzięki tym informacjom w prosty sposób możesz przedłużyć długość życia klienta. W celu maksymalnego ułatwienia działań prowadzonych przez marketerów poza dashboardem poszliśmy o krok dalej pozwalając na użycie danych analitycznych do tworzenia procesów automatyzacji, by móc kierować odpowiednie kampanie marketingowe do osób, np. z wysokim prawdopodobieństwem churnu lub niskim prawdopodobieństwem dokonania zakupu w celu aktywacji tej grupy klientów przy użyciu odpowiedniego kanału komunikacji. Jeżeli zastanawiasz się jak zmierzyć efekty prowadzonych działań, w tym celu został stworzony dodatkowy dashboard, który pozwala analizować jak zmienia się prawdopodobieństwo churnu całej bazy kontaktów oraz prawdopodobieństwo dokonania ponownego zakupu.

  Analityka predykcji wystąpenia churnu  

Porozmawiajmy z Botem w Live Chacie 2.0

 

Automatic Sales Chat Bot to funkcjonalność na którą czekało wiele firm korzystających z naszego Live Chata na stronie WWW, dotychczas dostępna wyłącznie w integracji z FB Messenger. Jest to idealne rozwiązanie dla eCommerce, które pozwala w prosty sposób rekomendować produkty idealnie dopasowane do zainteresowań klientów będących na Twojej stronie www lub odpowiadać na często powtarzające się pytania  bez konieczności podejmowania rozmów przez konsultantów. 

Jednak sam bot w Live Chacie to nie koniec zmian. To dopiero pierwszy z trzech zaplanowanych etapów rozwoju naszego Live Chata. Wychodząc naprzeciw naszym wzbogaciliśmy go o rozbudowany panel zarządzania konsultantami oraz szczegółową listę przeprowadzonych rozmów. Już niedługo dostępny będzie kolejny etap zmian dotyczący panelu prowadzenia konwersacji. Na sam koniec, wisienka na torcie, zaawansowany kreator do tworzenia pięknych, idealnie dopasowanych  okien konwersacji Live Chat, które widoczne są na stronie www. 

 
 

Widżety social proof, czyli pokaż jakim zainteresowaniem cieszy się produkt na Twojej stronie

 

Nic lepiej nie działa na podjęcie decyzji zakupowej, niż świadomość, że inni klienci też interesują się produktem, którego zakup rozważamy., W SALESmanago stworzyliśmy prosty kreator zawierający bardzo zaawansowany mechanizm, który pozwala w czasie rzeczywistym pokazać:

  • ile osób właśnie teraz ogląda ten konkretny produkt, 
  • ile osób właśnie zakupiło dany produkt, 
  • ile osób zdecydowało się dodać produkt do koszyka.

Co więcej sam mechanizm można wykorzystać w dwojaki sposób. Albo stworzyć piękne powiadomienie w prostym kreatorze, które będzie wyświetlane w formie widżetu na Twojej stronie lub sam możesz zakodować swoje własne powiadomienie i skorzystać z mechanizmu, który przygotowaliśmy. 

 
 

Analityka sprzedaży w analityce każdej pojedynczej funkcjonalności

 

Obecnie poza analizą danych sprzedażowych na naszych rozbudowanych dashboardach biznesowych, gdzie możesz dokładnie analizować źródła wygenerowanej sprzedaży, dane sprzedażowe można również analizować w pojedynczych analitykach przeprowadzonych kampanii:

  • analityka wysłanych wiadomości
  • analityka wysłanych powiadomień web push 
  • analityka reguł automatyzacji
  • analityka workflow
  • analityka ramek rekomendacji 

Autorskie modele atrybucji zastosowane przy mierzeniu konwersji z każdej przeprowadzonej kampanii w jasny i czytelny sposób pokazują jaki przychód osiągają klienci z prowadzonych działań marketingowych.

 
 

Prosty kreator pop-up do prowadzenia szybkich kampanii na stronie www

 

Wielu marketerów już od kilkunastu lat przewiduje koniec ery pop-upów. Tymczasem można zaobserwować coraz więcej elementów pokazujących się na stronach www. Co więcej, sprytne i przemyślane ustawienie pop-upów może przynieść niewyobrażalne rezultaty. Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem, stworzyliśmy prosty kreator do tworzenia pop-upów, które nie zawierają formularza kontaktowego. Dzięki temu możliwe jest informowanie klientów o wybranych ofertach i przekierowanie ich bezpośrednio tam, gdzie znajdą najbardziej interesujące dla siebie informacje.

 
 

Deep Behavioural Profiling poznaj moc nowego modułu monitoringu aktywności kontaktów na stronie www

 

Już na sam koniec, Ci którzy jeszcze nie znają naszego zaawansowanego mechanizmu monitorowania aktywności kontaktów na stronie zachęcamy do zapoznania się z artykułem:

Deep Behavioural Profiling – Semantyczne Webhooki zastępują Odsłony Strony i klasyczne Webhooki jako najpopularniejsze sposoby mierzenia interakcji klientów w stronach eCommerce

Pamiętaj, że deep behavioural profiling to nowy wymiar monitorowania zainteresowania klienta danym produktem. Jest ogromna różnica między analizą zainteresowania poprzez:

  • kontakt wszedł na stronę danego produktu 
  • kontakt wszedł na stronę danego produktu, przeglądał zdjęcia, wybierał kolor, rozmiar, sprawdzał dostępność produktu

Wraz z dalszym rozwojem tego mechanizmu obecnie na karcie kontaktu możesz dokładnie przeanalizować jakimi produktami dany klient najbardziej się interesował i skąd to zainteresowanie wynikało.

  Deep Behavioural Profiling  

Słowem zakończenia niech będzie cytat: “Człowiek, z nowymi pomysłami jest wariatem, dopóki nie odniesie sukcesu” Mark Twain.  

 

W razie dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu: katarzyna.rejdych@salesmanago.com

   

Katarzyna Rejdych
Product Director

@katarzyna.rejdych

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]