Ranking najmłodszych innowatorów wg MIT. Oni zmienią świat (i biznes)!

Nie są celebrytami i nie przeczytasz o nich na pierwszych stronach gazet. Ich twarze nie atakują Cię na portalach plotkarskich. Kiedy spotkałbyś któregoś z nich na ulicy, zapewne nie zrobiłby na Tobie większego wrażenia. Jednak powinieneś ich poznać.

Massachusetts Institute of Technology jak co roku publikuje listę młodych naukowców, działaczy i przedsiębiorców, którzy mogą zmienić kształt przyszłego świata. Przestudiowaliśmy dla Was ten ranking i wybraliśmy 7 inspirujących przypadków, pokazujących, jak dziś w nieoczywisty sposób można łączyć biznes z pasją i pragnieniem zmiany świata na lepsze.

 

Zasady Innovators under 35

Nominują redaktorzy MIT Review (którego lekturę, nawiasem mówiąc, już Wam polecaliśmy jako jedne z najlepszych źródeł wiedzy dla marketerów), a wybiera jury światowej klasy specjalistów, od naukowców po przedsiębiorców.

W tym roku podzielono listę wybranych 35 osób na 4 kategorie: wynalazcy, aktywiści, pionierzy, przedsiębiorcy. Sprawdzamy, kogo z tych młodych zdolnych powinni koniecznie znać przedsiębiorcy (bo zaraz wywrócą im biznes do góry nogami).

 

1. Internet dla niewidomych

Kto: Yevgen Borodin, 34 l.

Problem: Internet oferuje dostęp do ogromnych zasobów, które jednak w dużej mierze są zamknięte dla osób niewidomych.

Rozwiązanie: Capti Narrator to program, który wyszukuje i agreguje treści audio z rozmaitych źródeł: Google Books, Dropbox, Projekt Gutenberg. Program ułatwia nawigację w tych materiałach i wyszukiwanie potrzebnych informacji, a także konwertuje teksty do formy audio.


Internet rzeczy dla marketerów. Pobierz darmowego ebooka i dowiedz się, dlaczego IoT zmieni Twój biznes


 

2. Rozwój sztucznej inteligencji wymaga nowego sprzętu

Kto: Yunji Chen, 32 l.

Problem: Jeśli mamy zaawansowane projekty dotyczące uczenia się maszyn, potrzebujemy też sprzętu, który pozwoli to sfunkcjonalizować. Procesy te wymagają za dużo energii. To jeden z powodów, dla których nasze smartfony nie wyuczają się naszych zachowań – musielibyśmy wtedy ładować je bez przerwy.

Rozwiązanie: Chen projektuje procesory, które są specjalnie przygotowane do jednego konkretnego zadania: uczenia się. Dzięki temu będą mogły przyswajać informacje mniejszym kosztem, a my dostaniemy w końcu inteligentne maszyny.

 

3. Bezpieczeństwo online

Kto: Zakir Durumeric, 26 l.

Problem: Dziś wszystko jest podłączone do sieci: aparatura medyczna, systemu sterowania pojazdami, sejfy, nie mówiąc już o komputerach czy wearables zwykłych śmiertelników.

Rozwiązanie: Zakir stworzył prosty i szybki program, który pozwala szybko zidentyfikować niebezpieczne działania online i powiadamia administratora.

 

4. Robot w każdym gospodarstwie domowym

Kto: Melonee Wise, 33 l.

Problem: Choć technologia niesamowicie poszła do przodu, nie widać jej w wielu obszarach naszego codziennego życia. Choć teoretycznie maszyny mogłyby przejąć sporą część naszych nudnych obowiązków domowych, wciąż nie ma tu praktycznych zastosowań.

Rozwiązanie: Melonee projektuje od 15 lat tanie, niskoenergetyczne roboty do użycia w domu. Marzy o tym, by sprzątanie wyglądało jak u Jetsonów!

 

5. Czy komputer może widzieć?

KtoJamie Shotton, 34 l.

Problem: W jaki sposób komputer może rozpoznawać obiekty, np. w materiale video?

Rozwiązanie: program pozwala rozbić widziany obraz na mniejsze jakości, takie jak kolor, dzięki czemu może odróżniać przedmioty. Tego typu narzędzia mogą mieć ogromne zastosowanie we wszelkich systemach monitoringu.

6. Czy można stworzyć dotyk?

Kto: Benjamin Tee, 33l.

Problem: Nie sposób przecenić znaczenia dotyku w naszym codziennym życiu. Nie chodzi jedynie o to, kiedy zmysłowo poznajemy jakieś przedmioty, ale także o utrzymanie równowagi, określanie pozycji ciała w przestrzeni… Jak pomóc osobom, które go utraciły?

Rozwiązanie: Benjamin Tee pracuje and systemem sensorów, które byłyby na tyle lekkie i wrażliwe, by zastąpić zmysł dotyku, de facto stanowią elektroniczną skórę.

 

7. Założyciel Instagrama o biznesie online

Kto: Kevin Systrom, 31 l.

Problem: Jak uprawiać dziś skutecznie biznes online? Jakich kompetemcji to wymaga?

Rozwiązanie: Systrom, wyróżniony w tym roku przez MIT, twierdzi, że kluczem do jego sukcesu jest połączenie bardzo zróżnicowanych kompetencji: artystycznych (studiował fotografię) i inżynierskich (dyplom ze Stanford) oraz umiejętności społecznych , głównie ekstrawertycznego usposobienia.

 

Aneks: Polska

W tym roku po raz pierwszy jury MIT Review przygotowało również listę najbardziej liczących się młodych naukowców z Polski. Wśród nich znaleźli się :

Ola Orchowska: opracowała grę edukacyjną, która uczy dzieci żyć z cukrzycą.

 

Kamila Staryga: opracowała wkładkę, dzięki której kobiety mogą szybko zdiagnozować kłopoty natury ginekologicznej. Dane trafiają wygodnie na smartfona.

 

Olga Malinkiewicz: rewolucjonizuje przemysł energetyczny dzięki perowskitom.

 

Katarzyna Nawrotek: tworzy spersonalizowane, biokompatybilne implanty, które wspomagają procesy regeneracji tkanek.

 

Maciej Machulak: przywraca użytkownikom kontrolę nad danymi, którymi dzielą się w internecie.

 

Marcin Piątkowski: projektuje sprytny rower – składany, podłączony do sieci, elektryczny, przeznaczony dla osób, które szukają w mieście alternatyw dla samochodu.

 

Marcin Treder: tworzy nowatoskie oprogramowanie do projektowania, które pozwala skupić nie na doświadczeniu użytkownika. Podbił Dolinę Krzemową!

 

Michał Miluski: projektuje robota do terapii zaniku mięśni i urazów.

 

Przemysław Kornatowski: specjalizuje się w dronach do wykorzystania w sytuacjach katastroh ekstremalnych.

 

Tomasz Wołkowicz: wynalazł test, który diagnozuje ebolę szybciej i taniej niż wszelkie alternatywy.

 

Gratulujemy!

Które z tych rozwiązań wydaje się Wam najbardziej innowacyjne? Jakie chcielibyście zobaczyć w akcji?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]