Q1 2021 Podsumowanie Roadmapy: Ogromne zmiany dla eCommerce: AI Visual Search i Voice Commerce

 
 

Q1 zakończyliśmy wprowadzeniem innowacyjnych funkcjonalności dedykowanych dla eCommerce: AI Visual Search oraz Voice Commerce. Dodatkowo wdrożyliśmy kilka ważnych ulepszeń dotyczących e-mail marketingu oraz mechanizmu rekomendacji produktowych. Co więcej, stworzyliśmy nowe tygodniowe i miesięczne raporty, dzięki którym możesz być na bieżąco ze wszystkimi najważniejszymi danymi, takimi jak zmiany przychodu, rezultaty prowadzonych kampanii, czy zmiany w bazie kontaktów.

 

Obecnie prowadzimy końcowe testy innych funkcjonalności: najlepszej dynamicznej segmentacji na rynku oraz Actionable eCommerce Insight – narzędzia wspieranego przez AI, dedykowanego dla marketerów, które zawiera wskazówki dotyczące działań, podejmowanych w celu poprawy najważniejszych marketingowych wskaźników KPI.

 

Naszą strategią produktową jest dostarczanie najlepszych w swojej kategorii i najbardziej nowatorskich rozwiązań dla sklepów internetowych. Warto wspomnieć, że ubiegły rok zakończyliśmy wdrożeniem wyjątkowych funkcjonalności, takich jak Program Lojalnościowy dla eCommerce, Command Center czy AI Search Turbocharger dla sklepów internetowych. Ponadto, rozszerzyliśmy AI Omnichannel Execution o kanały takie jak Whatsapp czy  Viber.

 

Wciąż pracujemy nad dynamicznym rozwojem technologii, czego dowodem są dwa nowe rozwiązania: AI Visual Search i Voice Commerce, wprowadzone w pierwszym kwartale. 

 

AI Visual Search

 
 

AI Visual Search to trendujące obecnie narzędzie oparte na silniku Google AI Engine, które wspiera standardowe działanie mechanizmu wyszukiwarki w sklepie internetowym. Dzięki tej funkcjonalności klient ma możliwość przesłania zdjęcia przedmiotu, który mu się podoba, a mechanizm AI Visual Search automatycznie wyświetli produkty, które wyglądają tak samo lub bardzo podobnie. Proste rozwiązanie, które pozwala poprawić Customer Experience oraz sprostać najbardziej wymagającym klientom w procesie wyszukiwania produktów w sklepie on-line. 

 

Voice Commerce

Voice Commerce to kolejna intrygująca funkcjonalność, która łączy dane CDP, technologię NLP i Rekomendacje produktowe AI, zapewniając niesamowite doświadczenia zakupowe w kanale mobile. Dostęp do usługi Voice Commerce umożliwia użytkownikom szybkie wyszukiwanie oraz kupowanie produktów za pomocą poleceń głosowych. Można mierzyć skuteczność wykorzystania go, korzystając z zaawansowanych raportów i dashboardu analityki wyszukiwania.

 
 

Marketing Insights

 

Marketing Insights to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które zawiera ‘actionable data’ oraz wskazówki biznesowe. Marketerzy na podstawie tych danych, mogą podejmować właściwe decyzje, dotyczące polepszenia wyników z prowadzonych kampanii marketingowych, i zwiększenia ROI. Znajdujące się tam poradniki tips & tricks, zawierają informacje o tym, co robić, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał SALESmanago oraz zwiększyć swój przychód.

 

Centrum Segmentacji Klientów

 

Nowoczesne rozwiązanie zawierające proste, a także zaawansowane predefiniowane segmenty oraz segmenty dynamiczne, umożliwiając użytkownikom tworzenie niestandardowych grup kontaktów, które mogą być wykorzystywane do prowadzenia strategii marketingowej oraz wyboru odbiorców. Jedno miejsce, w którym użytkownicy mogą zarządzać danymi klientów oraz korzystać z rozbudowanych filtrów i zaawansowanych kryteriów podziałów. To bezkonkurencyjna funkcjonalność, która daje naszym klientom nieograniczone możliwości segmentacji i tym samym stanie się najlepszym modułem dostępnym na rynku.

 

Naszym celem jest dostarczanie klientom najlepszych, najbardziej innowacyjnych rozwiązań, tak, aby cały czas być o krok przed konkurencją. W związku z tym odnawiamy dotychczasową funkcjonalność wysyłania powiadomień Web Push i formularzy zapisu. Wzbogacamy powiadomienia Web Push o nowe rozwiązania, aby nasi klienci mogli w pełni wykorzystać ich potencjał. Po dokładnym zapoznaniu się z opiniami naszych klientów i przeanalizowaniu rozwiązań oferowanych przez rynek opracowaliśmy projekt, który sprawi, że proces wysyłania kampanii Web Push będzie bardziej intuicyjny, łatwiejszy i szybszy. 

 

Widząc, co osiągnęliśmy w przeciągu ostatnich 3 miesięcy, chcielibyśmy podzielić się kolejnymi nadchodzącymi projektami, które mamy na naszej roadmapie. 

 

Jednym z nich jest Centrum Powiadomień, czyli nowoczesne rozwiązanie, które pozwala na prowadzenie spersonalizowanej komunikacji z klientami bezpośrednio na stronie internetowej i wyświetlanie produktów, które idealnie odpowiadają jego zainteresowaniom. Chcemy wzbogacić Centrum Powiadomień o mechanizm „products like”, który pozwoli klientom tworzyć listy życzeń, zapisywać ulubione produkty i przeglądać je za każdym razem, gdy ponownie odwiedzi witrynę.

 

Kolejnym naszym projektem, który chcielibyśmy przedstawić, jest Centrum Preferencji Klienta. Podążając za rosnącymi wymaganiami w zakresie zbierania danych i trendami związanymi z etyką danych, chcielibyśmy sprostać oczekiwaniom naszych klientów. Centrum Preferencji Klienta daje klientom możliwość zarządzania ich zainteresowaniami, preferencjami dotyczącymi komunikacji marketingowej i wyrażania deklaratywnych zamiarów zakupowych. Chodzi o skupienie się na zero-party data i procesie, który pomaga wzbogacać profile klientów 360.

 

“’Zero’ party data to złoto… Kiedy klient ufa marce na tyle, by dostarczyć jej najbardziej wiarygodne dane, oznacza to, że marka sama nie musi starać się zrozumieć, czego chce klient”

 

Fatemeh Khatibloo, VP principal analyst, Forrester

 

Jeśli czytasz ten artykuł jako klient SALESmanago, to wiesz, że lubimy zaskakiwać. Dlatego wkrótce udostępnimy plany dotyczące następnych niesamowitych funkcjonalności. Zapraszam do kontaktu: katarzyna.rejdych@salesmanago.com

Katarzyna Rejdych
Chief Product Officer

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]