Przychody generowane poprzez mobile rosną o 23% rok do roku. Czy twój marketing nadąża?

 

Najnowszy raport KPI Wolfgang Digital wykazał stały wzrost liczby traksakcji dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Inne badania wskazują, że 66% ruchu w ecommerce generują właśnie użytkownicy mobilni. Mimo to, tylko 39% firm korzysta zresponsywnych szablonów emailowych. Jak wykorzystać systemy do automatyzacji marketingu, aby wesprzeć działania mobilne konsumenta?

 

Mobile generuje ponad połowę przychodów w ecommerce

 

Dwóch z trzech kupujących woli przeglądać internet na urządzeniach mobilnych. Co więcej, marketerzy przewidują, że do 2021 roku handel mobilny będzie stanowić 53,9% całkowitej sprzedaży w ecommerce.Nic nie wskazuje na to, że ten trend jest tymczasowy. Z tego powodu wszystkie firmy powinny zdecydować się na optymalizację swojej strony internetowej w kierunku użytkownikow mobilnych. Według najnowszych statystyk Internet Retailer, aż 66% całkowitego czasu spędzonego na zakupach w internecie jest generowana przez użytkowników smartfonów, a według Quicksprout – ponad połowa chętniej robi zakupy w witrynie zoptymalizowanej pod kątem urządzeń mobilnych. Co za tym idzie poprawna optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych będzie miała kluczowe znaczenie dla firm, które nie chcą pozostać w tyle za konkurencją.

 

Możliwości optymalizacji pod mobile

 

Optymalizacja pod urządzenia mobilne powinna być elementem strategii marketingowej – przy tworzeniu podejścia mobile-first należy uwzględnić konkretny zestaw optymalizacji oraz budżet na ten cel. Twoja witryna musi być dostosowana pod różne urządzenia mobilne (różne rozdzielczości, systemy operacyjne, przeglądarki, itd.). Kluczowe jest wyjście od zaplonowania treści, które będą używane w komunikacji i ustalenie w jaki sposób będą one konsumowane przez odwiedzających.. Analizując obecną i planowaną treść oraz ruch, jesteś w stanie zdecydować, czy chcesz korzystać z mobilnej wersji witryny, strony responsywnej (RWD), czy aplikacji mobilnej. Każde z wymienionych rozwiązań ma swoje zalety i wady, które należy wziąć pod uwagę tworząc strategię marketingową.

 

Nie zapominaj o użytkownikach mobilnych w swoich kampaniach marketingowych

 

Jak już wspominaliśmy, zoptymalizowanie witryny pod kątem użytkowników mobilnych jest koniecznością. Nie można jednak też zapomnieć o optymalizacji bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami. SALESmanago, dzięki możliwościom wielokanałowości, zapewnia zestaw funkcji, które spełnią oczekiwania Twoich użytkowników mobilnych. Możesz:

  • zrobić podgląd mobilny szkiców i wysłanych emaili,
  • korzystać z komunikacji SMS,
  • dostarczać wiadomości przez WhatsApp i Viber,
  • określić wyświetlanie elementów jak np. popupy lub widżety społecznościowe na urządzeniach mobilnych (jeśli chcesz żeby się pojawiały, możesz z łatwością otworzyć je i zamknąć), 
  • stworzyć specjalne kampanie ukierunkowane na urządzenia mobilne lub/i desktopowe, 
  • śledzić aktywność i zautomatyzować komunikację z użytkownikami aplikacji mobilnych dzięki SALESmanago Mobile,
  • rozszerzyć komunikację z klientami przez powiadomienia push lub bezpośrednio w aplikacji mobilnej.

Wszystkie wyżej wymienione funkcje i wiele więcej umożliwiają lepszą spersonalizowaną strategię mobilną dzięki gromadzeniu danych behawioralnych i transakcyjnych użytkowników mobilnych.

 

Matylda Konstanty
Marketing Automation Strategy Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]