Najważniejsze artykuły ze świata IT (1-11 lutego)

Prasówka IT SALESmanago to zbiór nowości, ciekawostek i rozwiązań z zakresu programowania, Big Data, Machine Learning & AI oraz budowania zaawansowanych systemów informatycznych.
Co dwa tygodnie nasi specjaliści selekcjonują kilka najważniejszych i najciekawszych artykułów. W tym wydaniu m.in. budowanie zespołów w IT, przewodnik po wizualizacji danych oraz przystępne wprowadzenie do Machine Learningu. Zapraszamy do lektury!

 

Programowanie ogólne

 

Myśleć jak programista

Steve Jobs powiedział kiedyś: “Everyone in this country should learn to program a computer, because it teaches you to think”.  Ale co to dokładnie znaczy – myśleć jak programista? W dużym uproszczeniu chodzi o bardziej efektywny sposób rozwiązywania problemów – czyli tego, z czym programiści zmagają się na co dzień:

https://medium.freecodecamp.org/how-to-think-like-a-programmer-lessons-in-problem-solving-d1d8bf1de7d2

 

Testy jednostkowe w Spring Boot:

Testowanie oprogramowania zawsze powinno być wykonywane przed wdrożeniem nowych funkcji lub zmianami w już istniejących modułach. Testy jednostkowe są jednak często traktowane jako sztuka trudna do opanowania. Na szczęście istnieje sporo mechanizmów i bibliotek, które upraszczają ten proces. Artykuł przybliża zagadnienie Unit Testów w Spring Boot:

https://reflectoring.io/unit-testing-spring-boot/

 

Java w 2019 roku – spojrzenie w przyszłość

Rok 2018 był intensywnym rokiem dla ekosystemu Java – wystarczy przypomnieć wydarzenia takie jak wydanie nowej wersji (JDK 11), wyrok sądu odwoławczego przeciwko Google w sprawie praw autorskich Javy i wiele innych wpływających na przyszłość Javy i jej programistów:

https://adtmag.com/blogs/watersworks/2019/01/java-predictions.aspx

 

Budowanie zespołu – zatrudnianie i utrzymywanie dobrych programistów

Budowanie mocnego i trwałego zespołu jest sporym wyzwaniem – w jaki sposób pozyskać najlepszych specjalistów i utrzymać ich w swoim zespole? Artykuł opisuje, jak firmy technologiczne pozyskują i utrzymują swoje zespoły oraz jakie elementy w tym obszarze są kluczowe:

https://www.infoq.com/articles/hire-retain-developers

 

CURL w Linuksie – przykłady poleceń

CURL jest narzędziem do przesyłania danych – jest dostępny jako biblioteka dla programistów oraz możliwy do użycia jako CLI w terminalu. Siłą CURL jest to, że działa z każdym protokołem, jakiego, możesz użyć.

Poniższy artykuł zawiera konkretne przykłady użycia CURL:

https://linuxhandbook.com/curl-command-examples/

 

Bezpieczeństwo w IT – stan na 2019

Świetny artykuł pokazujący zagadnienia budowania bezpiecznego softu. Podzielony został na 3 części – pokazujące dobre, złe i bardzo złe podejście w kontekście security.

https://noncombatant.org/2019/01/06/state-of-security-2019

 

 

Machine Learning & AI

 

Deep Learning – interaktywna książka

Interaktywna książka zawierająca przykłady kodu, opisy teoretyczne i dyskusje na poruszany w danym rozdziale temat. Każdy przykład zawarty w książce można od razu zmodyfikować i uruchomić, ćwicząc przy tym praktyczną wiedzę zdobytą w każdym z tematów:

https://d2l.ai/

 

Wizualizacja danych – przewodnik

Sama analiza danych przy użyciu nawet najbardziej wyrafinowanych algorytmów to nie wszystko. Kluczowa jest również wizualizacja danych. Dobre wizualizacje powinny dokładnie odzwierciedlać dane, które chcemy zaprezentować, ułatwić opowiadanie historii, która stoi za analizą danych oraz wyglądać profesjonalnie. Poniższy przewodnik jest podglądem online książki “Fundamentals of Data Visualization”, która została wydana przez O’Reilly Media.

https://serialmentor.com/dataviz/index.html

 

Wizualne wprowadzenie do Machine Learningu

Bardzo przystępny i prosty do zrozumienia przewodnik wizualnie wprowadzający w tematykę Machine Learningu. Korzystając z zestawu danych dotyczących zamieszkania w Nowym Jorku i San Francisco, stworzony został model uczenia maszynowego i zaprezentowany w wygodnej i zrozumiałej formie.

http://www.r2d3.us/visual-intro-to-machine-learning-part-1/

 

AI jako niemowlę – przewodnik dla laika w sieciach neuronowych

Sztuczna Inteligencja staje się coraz bardziej przystępna i jest adoptowana w coraz większej ilości branż. W jaki sposób zacząć zgłębiać tą tematykę? Oczywiście od sieci neuronowych – w poniższym artykule w prosty sposób możesz nauczyć się podstaw tego zagadnienia:

https://medium.com/@janedoerflinger/ai-as-infant-the-laymans-guide-to-neural-networks-778da3eb125c

 

Piotr Uryga
IT Director

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]