Posiadanie konkurencji może pomóc twojej firmie

 
 

Konkurencja często kojarzona jest ze stresem czy rywalizacją, jest jednak także ogromną szansą dla firmy. Pozytywnie wpływa na efektywność pracowników, pozwala na lepsze analizowanie rynku, a rywalizacja reklamowa między firmami pozytywnie wpływa na odbiorców i ich odbiór marki. 

 

Konkurencja zwiększa mobilizację, efektywność i pozwala wyróżnić się z tłumu

 

Jak pokazały badania opublikowane w Review of Economics and Statistics, prowadzenie biznesu w konkurencyjnej branży wpływa mobilizująco, a także zwiększa efektywność i produktywność wśród pracowników, co przekłada się na wzrost dochodów w firmie. Według innych badań cytowanych w Top Dog: The Science of Winning and Losing, konkurencja wpływa pozytywnie na 50% pracowników, 25% nie odczuwa jej skutków, a na 25% wpływa negatywnie. 

 

Obserwowanie poczynań konkurencji oraz akcji, które ta podejmuje pozwala na analizę rynku i zachowań klientów bez ryzyka utraty zysków czy strat wizerunkowych! Dzięki temu możemy wyciągnąć wnioski, a pewne rozwiązania zaimplementować we własnej firmie. 

 

Należy również pamiętać, że im większa konkurencyjność danego sektora, tym większa potrzeba wyróżnienia się na tle konkurencji. W każdej branży trzeba znaleźć niszę i się w niej określić. Oczywiście kwestia jakości usług, czy cena są ważne, nie są jednak “sexy” dla klienta. Ci lubią kiedy produkt, projekt czy firma ma “charakter”, jest wyjątkowa i umie opowiedzieć siebie

 

“Reklama dźwignią handlu” – szczególnie, jeżeli jest w niej szczypta rywalizacji. 

 

W tym przypadku biznes przypomina sport – ludzie potrzebują swoich faworytów, którym będą kibicować. Szczególnie, że każdy chce być w zwycięskim teamie. 

 

Nic dziwnego, że wiele firm w to gra i wykorzystuje posiadanie konkurencji do celów reklamowych, za pomocą Competitive Advertising, który jak pokazują badania pozytywnie wpływa na odbiór marki. W przypadku reklam telewizyjnych prawie 35% reklam zawiera element takiej strategii. 

 

Najbardziej znanym przykładem Competitive Advertising jest wieloletnia konkurencja między Coca Colą, a Pepsi. Jednak nawet na naszym polskim podwórku może być ciekawie. W 2019 roku estońska firma Bolt rozpoczęła kampanię namawiającą do korzystania z jej usług. Mając świadomość, że na rynku polskim ich największym rywalem jest amerykański Uber, stworzyli swoją reklamę w taki sposób żeby odnosiła się bezpośrednio do swojego konkurenta. Na ulicach polskich miast pojawiły się reklamy “Pani Uber jeździ Boltem”. Wywołało to falę komentarzy, co tylko potwierdziło skuteczność reklamy – Bolt dotarł do potencjalnych klientów.

 

Konkurencja daje wiele możliwość, ale trzeba pamiętać o zasadach 

 

Posiadanie konkurencji jest ogromną szansą, należy ją tylko porządnie wykorzystać. Oprócz mobilizacji i wzrostu efektywności, co jest pozytywnym aczkolwiek pobocznym skutkiem rywalizacji na rynku, możemy aktywnie działać tak, by wykorzystać konkurencje do własnych celów, szczególnie w przypadku promocji. Dzięki naturalnym ludzkim instynktom do współzawodnictwa możemy pozyskać wielu nowych klientów. 

 

Trzeba oczywiście uważać, żeby nie naruszyć prawa – w wielu państwach wprowadzono obostrzenia reklamowe. Nie należy także przesadzać – rywalizacja jest mobilizująca i ciekawa dla klientów dopóki, tak jak w sporcie, jest fair play. 

 

______________________________________________________________________

 

Sprawdź jakie rozwiązania ma dla Ciebie SALESmanago Marketing Automation, sprawdź nasze demo.

 

Jędrzej Chrząstek
Business Writer

@jedrzej.chrzastek

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]