6,5 mln zł przychów i 1,5 mln zł zysku zanotowała w roku 2014 polska firma Benhauer, producent systemu SALESmanago Marketing Automation. Wg amerykańskiej firmy analitycznej Datanyze z SALESmanago korzysta aktualnie prawie 3000 firm w 30 krajach, a system jest 6 tego typu platformą na świecie. Benhauer założył również spółkę zależną w Wielkiej Brytanii, a w Nowym Jorku powstaje spółka zależna, która zajmie się rozwojem sprzedaży systemu w USA.
Sprzedażą systemu SALESmanago zajmuje się dodatkowo ponad 200 agencji marketingowych w Polsce i 30 na świecie m.in. w USA, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Czechach i Ekwadorze. W 2014 roku spółka oddała nowe produkty. m.in. Marketingmatic- system przeznaczony dla małych sklepów internetowych oraz wprowadziła do swojej oferty Beacony do monitorowania zachowania klientów w sklepach fizycznych.
– Coraz więcej polskich działów marketingu wprowadza rozwiązania do automatyzacji. Dla nas plan na rok 2015 to zrealizowanie po raz kolejny 100% wzrostu na poziomie przychodów i zysków, oraz intensywna praca nad skalowaniem biznesu, bo w ciągu bardzo krótkiego czasu z małej firmy staliśmy się międzynarodową organizacją zatrudniającą 80 osób – mówi Grzegorz Błażewicz, prezes zarządu i współzałożyciel SALESmanago Marketing Automation.
Marketing Automation to obecnie najdynamiczniej rozwijający się segment oprogramowania marketingowo- sprzedażowego. Wg prognoz IDC, wartość rynku marketing automation na świecie do końca 2015 roku osiągnie 4,8 mld dolarów (co oznacza wzrost z 3,2 mld w ciągu zaledwie 5 lat). Gleanster szacuje, że rok 2015 będzie dla branży przełomowy – aż 84% dobrze prosperujących firm wdroży do tego czasu rozwiązania z zakresu automatyzacji marketingu, przy jednoczesnej całkowitej adaptacji podobnych rozwiązań w firmach na całym świecie w granicach 22%.
System oferuje narzędzia do identyfikacji osób wchodzących na stronę WWW i monitorowania ich zachowania w Internecie i umożliwia zautomatyzowanie i spersonalizowanie procesów marketingowych realizowanych w kanałach e-Mail Marketing, sieciach reklamowych, w kanale mobilnym, sprzedaży bezpośredniej, oraz za pośrednictwem dynamicznej treści na stronie WWW klienta.
Benhauer to polska firma, z siedzibą w Krakowie założona 2011 roku przez Grzegorza Błażewicza i Konrada Pawlusa. Z SALESmanago korzystają największe firmy w Polsce m.in. Grupa Getin, Komputronik, Merlin, Yves Rocher, Rainbow Tours oraz bardzo liczna grupa małych i średnich firm. W 2014 w spółkę zainwestował Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Grupy Integer w skład której wchodzi InPost i Paczkomaty. Za 5 mln zł zakupił 20% udziałów w firmie Benhauer, będącej operatorem systemu SALESmanago.