Połączenie Marketing Automation i CRM, jako dobra praktyka marketingu w B2B, B2G i B2C

Firma Research Corp przeprowadziła własne badania dotyczące wykorzystania technologii w budowaniu świadomości marki i pozyskiwaniu potencjalnych klientów.  Większość ankietowanych firm opiera swoje procesy o system CRM zintegrowany z Marketing Automation, które odpowiada za monitorowanie zachowania potencjalnych klientów i dopasowaną komunikację z nimi. Takie połączenie pozwala marketerom uzyskać maksymalne ROI z prowadzonych działań.

 

89% firm, które wdrożyło Marketing Automaiton połączyło go z wykorzystywanym systemem CRM lub korzysta z istniejącego w ramach systemu Marketing Automation.

 

Dlaczego warto połączyć CRM i Marketing Automation

 

Połączenie obu rozwiązań pozwala na dużo efektywniejsze zarządzanie kontaktami. Wiedza płynąca z monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów pozwala budować scoring kontaktów i ich profil. Co przekłada się na dopasowanie i personalizację komunikacji z każdym klientem indywidualnie, dzięki czemu marketing może sprostać potrzebom sprzedaży – większej liczby lepiej przygotowanych do sprzedaży kontaktów. Zyskujemy przede wszystkim w obszarach:

  • edukacji potencjalnych klientów – Lead Nurturing
  • komunikacji – dynamicznie dopasowane i personalizowane komunikaty pod względem treści, kanału komunikacji i czasu wysyłki.
  • mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów – Scoring kontaktów
  • zarządzania przepływem kontaktów w firmie – automatyczne przekazywanie kontaktów pomiędzy marketingiem i sprzedażą.

Jakie kampanie realizują firmy wykorzystujące Marketing Automation w B2B i B2C

Według badania 53% firm wdrożyło rozwiązania Marketing Automation. Większość z nich bo aż 90% na co dzień realizuje minimum dwa typy kampanii. To dość mało, ponieważ systemy tej klasy oferują znacznie szersze możliwości, które w idealnych warunkach byłyby w pełni wykorzystane. 50% z nich realizuje już cztery lub więcej kampanii.

Wśród najpopularniejszych są te typowe dla sektora B2B. Prym wiodą w ponad 50% przypadków wydarzenia, seminaria online, formularze kontaktowe i cykliczne wysyłane kampanie Lead Nurturing. 30% firm, które wdrożyło Marketing Automation korzysta z automatycznie uruchamianych programów Lead Nurturing, w których kolejne wiadomości zamiast cyklicznie wysyłane są w reakcji na określone zachowanie indywidualnych odbiorców. Ciekawe, że aż 60% firm korzysta równolegle z kampanii cyklicznie wysyłanych i tych wysyłanych w oparciu o zachowanie kontaktów.

Jak najczęściej uruchamiane są kampanie ?

Ponad połowa, bo aż 58% ankietowanych przyznało, że kolejne kroki w kampaniach uruchamiane są przez zachowania potencjalnych klientów. Na przykład wizyta na stronie WWW, otwarcie i kliknięcie w wiadomość e-mail, uzupełnienie formularza lub kontakt bezpośredni ze sprzedawcą. Dlaczego warto tak działać? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Jeśli reagujemy na zachowanie kontaktów, to zupełnie tak jakbyśmy odpowiadali na pytania, które nam zadają poszukując informacji na stronie WWW, mailu i innych miejscach. Wchodzimy w bardzo dynamiczną i indywidualną interakcję z każdym z potencjalnych klientów i aktywnie reagujemy na ich potrzeby. Dzięki temu jako pierwsi odpowiadamy na ich potrzeby i zapewniamy sobie przewagę nad konkurencją. Tego typu kampanie są bardziej elastycznie i lepiej dopasowują się tempa w jaki potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe.

 

Podsumowanie

Wykorzystanie Marketing Automation na światowym rynku jest coraz większe. Firmy intensyfikują swoje działania tworząc coraz więcej lepiej kampanii marketingowo-sprzedażowych. W coraz większym szumie komunikacyjnym coraz większe znaczenie ma wysoka jakość komunikacji, którą gwarantują system takiej jak SALESmanago Marketing Automation. Jakość o której mówimy, to dopasowanie treści, czasu i kanału komunikacji dla każdego klienta indywidualnie. Średni stopień skomplikowania kampanii nie jest tak wysoki jak dostępne możliwości ale już teraz wyklucza poza możliwości tradycyjnych platform do e-Mail Marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]