Połączenie Marketing Automation i CRM, jako dobra praktyka marketingu w B2B, B2G i B2C

Firma Research Corp przeprowadziła własne badania dotyczące wykorzystania technologii w budowaniu świadomości marki i pozyskiwaniu potencjalnych klientów.  Większość ankietowanych firm opiera swoje procesy o system CRM zintegrowany z Marketing Automation, które odpowiada za monitorowanie zachowania potencjalnych klientów i dopasowaną komunikację z nimi. Takie połączenie pozwala marketerom uzyskać maksymalne ROI z prowadzonych działań.

 

89% firm, które wdrożyło Marketing Automaiton połączyło go z wykorzystywanym systemem CRM lub korzysta z istniejącego w ramach systemu Marketing Automation.

 

Dlaczego warto połączyć CRM i Marketing Automation

 

Połączenie obu rozwiązań pozwala na dużo efektywniejsze zarządzanie kontaktami. Wiedza płynąca z monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów pozwala budować scoring kontaktów i ich profil. Co przekłada się na dopasowanie i personalizację komunikacji z każdym klientem indywidualnie, dzięki czemu marketing może sprostać potrzebom sprzedaży – większej liczby lepiej przygotowanych do sprzedaży kontaktów. Zyskujemy przede wszystkim w obszarach:

  • edukacji potencjalnych klientów – Lead Nurturing
  • komunikacji – dynamicznie dopasowane i personalizowane komunikaty pod względem treści, kanału komunikacji i czasu wysyłki.
  • mierzenia zaangażowania potencjalnych klientów – Scoring kontaktów
  • zarządzania przepływem kontaktów w firmie – automatyczne przekazywanie kontaktów pomiędzy marketingiem i sprzedażą.

Jakie kampanie realizują firmy wykorzystujące Marketing Automation w B2B i B2C

Według badania 53% firm wdrożyło rozwiązania Marketing Automation. Większość z nich bo aż 90% na co dzień realizuje minimum dwa typy kampanii. To dość mało, ponieważ systemy tej klasy oferują znacznie szersze możliwości, które w idealnych warunkach byłyby w pełni wykorzystane. 50% z nich realizuje już cztery lub więcej kampanii.

Wśród najpopularniejszych są te typowe dla sektora B2B. Prym wiodą w ponad 50% przypadków wydarzenia, seminaria online, formularze kontaktowe i cykliczne wysyłane kampanie Lead Nurturing. 30% firm, które wdrożyło Marketing Automation korzysta z automatycznie uruchamianych programów Lead Nurturing, w których kolejne wiadomości zamiast cyklicznie wysyłane są w reakcji na określone zachowanie indywidualnych odbiorców. Ciekawe, że aż 60% firm korzysta równolegle z kampanii cyklicznie wysyłanych i tych wysyłanych w oparciu o zachowanie kontaktów.

Jak najczęściej uruchamiane są kampanie ?

Ponad połowa, bo aż 58% ankietowanych przyznało, że kolejne kroki w kampaniach uruchamiane są przez zachowania potencjalnych klientów. Na przykład wizyta na stronie WWW, otwarcie i kliknięcie w wiadomość e-mail, uzupełnienie formularza lub kontakt bezpośredni ze sprzedawcą. Dlaczego warto tak działać? Odpowiedź jest zaskakująco prosta. Jeśli reagujemy na zachowanie kontaktów, to zupełnie tak jakbyśmy odpowiadali na pytania, które nam zadają poszukując informacji na stronie WWW, mailu i innych miejscach. Wchodzimy w bardzo dynamiczną i indywidualną interakcję z każdym z potencjalnych klientów i aktywnie reagujemy na ich potrzeby. Dzięki temu jako pierwsi odpowiadamy na ich potrzeby i zapewniamy sobie przewagę nad konkurencją. Tego typu kampanie są bardziej elastycznie i lepiej dopasowują się tempa w jaki potencjalni klienci podejmują decyzje zakupowe.

 

Podsumowanie

Wykorzystanie Marketing Automation na światowym rynku jest coraz większe. Firmy intensyfikują swoje działania tworząc coraz więcej lepiej kampanii marketingowo-sprzedażowych. W coraz większym szumie komunikacyjnym coraz większe znaczenie ma wysoka jakość komunikacji, którą gwarantują system takiej jak SALESmanago Marketing Automation. Jakość o której mówimy, to dopasowanie treści, czasu i kanału komunikacji dla każdego klienta indywidualnie. Średni stopień skomplikowania kampanii nie jest tak wysoki jak dostępne możliwości ale już teraz wyklucza poza możliwości tradycyjnych platform do e-Mail Marketingu.

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]