Ostatnie kilka miesięcy w SALESmanago wykorzystaliśmy bardzo efektywnie. Nieustannie rozwijamy produkt, infrastrukturę jak i narzędzia im towarzyszące. Rozwijamy sam produkt, dodając do niego funkcjonalności pozwalające uczynić pracę marketera wartościową i efektywną. Rozwijamy nasze wewnętrzne narzędzia i infrastrukturę.
Funkcjonalność
Końcem 2018 i początkiem 2019 roku mocno postawiliśmy na analitykę, w tym okresie powstały zupełnie nowe dashboardy analityczne. Dzięki nowemu panelowi możliwe jest monitorowanie efektów najważniejszych działań marketingowo – sprzedażowych w jednym miejscu.
Maksymalna personalizacja wyglądu dashboardów pozwala dopasować jego zawartość do najbardziej wyrafinowanych potrzeb, tak by zobaczyć najistotniejsze dla siebie wyniki działań systemu SALESmanago.
Na przełomie roku dokonaliśmy gruntownej przebudowy, modernizacji i rozszerzenia najbardziej zaawansowanego narzędzia automatyzacji – wdrożyliśmy Workflow 2.0.
Testy A/B/X, ustawianie priorytetów ścieżek, po których porusza się kontakt, ustawianie alternatywnych ścieżek – to tylko nieliczne z nowości w module Workflow.
Testowanie poprawności ustawień Workflow, nowy interfejs, zupełnie nowy sposób łączenia elementów i siatka sprawiają, że workflowy stają się jeszcze bardziej przejrzyste a dzięki szczegółowej analizie przepływu kontaktów dla każdego etapu kampanii możesz optymalizować swoje workflow widząc które ścieżki działają najlepiej.
W SALESmanago radzimy sobie z wyzwaniami naprawdę dużej skali. Łącznie posiadamy ponad petabajt danych – tak to 1015 bajtów. Z każdym nowym klientem przejmujemy, po wdrożeniu kodu monitorującego ruch porównywalny z ilością odwiedzin na danej stronie. Nasza infrastruktura musi nie tylko przyjąć, a serwery być przygotowane na przetworzenie nowego ruchu, muszą również rosnąć wraz z wzrostem już istniejących klientów.
Karta kontaktu w SALESmanago to serce modułu CRM oraz prawdziwe centrum dowodzenia, które przeszło poważny remont! Zmieniliśmy naprawdę dużo by dostęp do danych na karcie kontaktu był jeszcze łatwiejszy i dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego z użytkowników naszego systemu.
Niebawem uruchamiamy całkowicie nowy moduł Website Automation Rules. Moduł ten zapewnia automatyzację w czasie rzeczywistym na stronie internetowej e-commerce, która pomaga spersonalizować zachowanie na poziomie indywidualnym i wygenerować więcej potencjalnych klientów.
To tylko nieliczne z nowości jakie wprowadziliśmy. Pełna ich lista na bieżąco dostępna jest w naszym newsletterze.
Technologia
Skalując architekturę pod wykorzystanie do obsługi Big Data szybko zdajemy sobie sprawę, że to nie serwery a połączenia sieciowe między maszynami stają się wąskim gardłem. To dość oczywiste, kiedy przechodzisz z jednej maszyny na wiele maszyn, efektywna przepustowość, którą masz dostępną do przesyłania danych, spada o kilka rzędów wielkości.
Od niedawna wszystkie nasze serwery i infrastruktura sieciowa zapewnia wsparcie interfejsów 10Gb. Pozwala to na sprawne przesyłanie dużych ilości danych, ich rozproszoną analizę oraz zapewnia łatwe i szybkie tworzenie kopii zapasowych.
SALESmanago od samego początku rozwija się dzięki wykorzystaniu ugruntowanych technologii z obszaru języka Java. W pierwszym kwartał 2019 roku sporo pracy zainwestowaliśmy na aktualizację używanych przez nas bibliotek i migracji do JDK 11. Nowa wersja JDK zapewnia znacznie lepszą wydajność, zwłaszcza w obszarze Garbage Collectora, najnowsza wersja w niektórych testach laboratoryjnych wypada o 20% lepiej.
Z racji sporego zamieszania związanego z licencjonowaniem JDK wprowadzonego przez Oracle upewniliśmy się również, że wszystkie nasze komponenty są zgodne i będą współpracować z wersją OpenJDK środowiska Javy.
Przetwarzanie i analiza tak dużych zbiorów danych z jakimi mamy do czynienia wymaga ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań. Jedną z najnowszych wdrażanych przez nas technologii jest silnik Apache Flink. Jest to platforma opensource dla skalowalnego przetwarzania strumieniowego i wsadowego. Flink jest wykorzystywany przez największych graczy w dziedzinie Big Data: Alibaba, Ericsson, Netflix czy Spotify.
Flink jest stabilny, odporny na błędy sprzętowe i pozwala skalować się do milionów zdarzeń na sekundę. W najbliższej przyszłości planujemy dalsze prace z tą platformą.
Aby ciągle zapewniać innowacyjne rozwiązania dla marketerów z całego świata sięgamy po coraz to nowsze narzędzia, nie tylko open source. Sporo uwagi obecnie poświęcamy na R&D bazy danych BigQuery dostarczanej przez Google. Do bliższego przyjrzenia się tej technologii skłania kilka aspektów.
Serverless – to bardzo popularne od jakiegoś czasu słowo, BigQuery dostępne jest od razu po rejestracji, od razu dostępna jest praktycznie nieograniczona przestrzeń, nie wymagająca od nas utrzymania własnych serwerów. Wydajność – to drugie imię BigQuery, załadowanie miliarda wierszy nie jest najmniejszym problemem, a zapytania na takiej ilości to pojedyncze sekundy. SQL – tak – Big Data wspiera dobrze znany SQL i to SQL, który pozwala odpytywać bez problemu ogromne zbiory danych – rzędy wielkości kilku miliardów wierszy nie robią na tej technologii najmniejszego wrażenia.
Narzędzia
Nieustannie uzupełniamy i rozwijamy wewnętrzne narzędzia, które automatyzują i monitorują całościowo nasze systemy, aby działały niezawodnie i wydajnie.
Najnowszym naszym dzieckiem jest zestaw narzędzi analitycznych stojących na straży wysyłek naszych klientów. Automatycznie wykrywa ono próby wysyłania SPAM’u, monitoruje każde odchylenie od normy, alertuje problemy na wielu płaszczyznach, tak aby maile naszych klientów dotarły bezproblemowo do adresata.
Podsumowanie
Aby sprostać potrzebom współczesnego marketera i dostarczyć mu najlepszego na rynku narzędzia do Automatyzacji Marketingu nigdy nie możemy się zatrzymać. Wciąż szukamy lepszych, stabilniejszych i bardziej zaawansowanych technologii i rozwiązań, które pozwolą uczynić nasze narzędzie jeszcze lepszym.