Podsumowanie roku – 2017 w SALESmanago

Rok 2017 minął jak z bicza trzasnął. Mamy wrażenie, że dopiero co ogłaszaliśmy nasze plany na pierwszy kwartał, a tu nagle czas robić podsumowanie.

Mijający rok upłynął pod znakiem zmiany postrzegania znanych narzędzi, jak na przykład Live Chat czy Drag & Drop Email Designer.

Był to także rok Sztucznej Inteligencji i adaptacji mechanizmów machine learningu na potrzeby automatyzacji marketingu. Poniżej wrzucamy szybki przegląd najważniejszych wydarzeń i wdrożeń z 2017.

Nowy członek zarządu

Marek Broda, poprzednio dyrektor operacyjny SALESmanago Marketing Automation, dołączył do zarządu firmy do Grzegorza BłażewiczaKonrada Pawlusa.

– Marek zaczynał na samym początku działalności SALESmanago w dziale sprzedaży, ale okazał się fatalnym handlowcem, potem szybko okazało się, że ma inne talenty i przez te 5 lat wniósł i nadal wnosi ogromny wkład w rozwój firmy. Posiada doskonałe zdolności organizacyjne i menedżerskie, które rozwinął w naszej spółce – podkreśla Grzegorz Błażewicz, prezes firmy.

Rok zaczęliśmy od dobrej wiadomości:

Udział firm korzystających z narzędzi CRM w ciągu ostatniej dekady w krajach Unii Europejskiej wzrósł o 23,5%.

W roku 2007 średnio 17 % firm korzystało z tych narzędzi, natomiast na początku roku odsetek ten wynosił 21 %. Najdynamiczniej rozwijały się Litwa, Holandia i Francja.

 

Marka sukcesu

26 stycznia 2017, SALESmanago zostało laureatem prestiżowego konkursu Rzeczpospolitej na Najlepszą Polską Młodą Markę, otrzymując czek na 400 000 złotych do wykorzystania na kampanię reklamową produktu. W tym roku konkurs był organizowany szósty raz, a mogły w nim wziąć udział marki które zadebiutowały po 1 stycznia 2009 roku, osiągnęły przynajmniej 7 mln złotych przychodu w roku 2016 i zostały utworzone specjalnie na polski rynek.

Rzeczpospolita już po raz szósty promuje ambitne firmy budujące dobre, rodzime marki. Dla uczestników konkurs to szansa, żeby pochwalić się swoim sukcesem rynkowym, ale też sięgnąć po cenną i praktyczną nagrodę – kampanię reklamową o wartości 400 tys. zł.

White collar boxing

W lutym zrobiliśmy coś absolutnie szalonego. Zebraliśmy kilku bohaterów z IT, wsadziliśmy ich do ringu, założyliśmy im rękawice (i owijki, i kaski, i ochraniacze szczęk) i daliśmy sygnał do walki! I wiecie co? Wyszło rewelacyjnie!

Postanowiliśmy wprowadzić odrobinę zamieszania w spokojne życia działów IT firm z naszej okolicy. Pomyśleliśmy, popytaliśmy co nieco i jakoś tak samo wyszło, że event, który miał być rozgonieniem nudy w środku lutego rozrósł się do pełnej gali  z gwiazdą wieczoru, profesjonalnymi konferansjerami i sędziami. 

Po krótkim zastanowieniu postanowiliśmy jako SALESmanago Marketing Automation nawiązać współpracę z Małopolskim Związkiem Bokserskim. Na miejsce wydarzenia wybraliśmy zaprzyjaźnioną restaurację – Food and People by Pastrami Deli (najlepsze nowojorske pastrami po tej stronie globu!). W samym jej środku postawiliśmy profesjonalny ring, resztę sprzętu i tak się zaczęło.

No i oczywiście byli zwycięzcy! Pas mistrzowski powędrował do Michała Mocnego, który decyzją sędziów zwyciężył na punkty z Łukaszem Kawą w rundzie finałowej.

Marzec: Jednorożce! Jednorożce wszędzie!

W artykule, jaki ukazał się 16 marca br. na serwisie Światowego Forum Ekonomicznego (World Economic Forum), autor Plamen Russev – założyciel i prezes Webit Congress, a przy tym uznany autor publikacji marketingowych – wymienia platformę SALESmanago, jako wywodzącego się z Polski hegemona automatyzacji marketingu, który obok firmy Growbots, ma szansę osiągnąć jako start-up pułap wartości przekraczający miliard dolarów. Autor publikacji pisze o SALESmanago jako o jednej z najbardziej obiecujących firm, firmie o ugruntowanej wiedzy i sukcesie w działaniach w dzisiejszej Polsce. Obok SALESmanago w artykule, jako kolejny potencjalny polski “unicorn” wymieniana jest firma Growbots zajmująca się automatyzacją sprzedaży.

Organizacja AntySPAMowa 

W czerwcu oficjalnie zostaliśmy partnerem The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group (M3AAWG). Organizacja zrzesza firmy wspólnie działające na rzecz ograniczenia spamu i niechcianego oprogramowania. Jest to największa tego typu organizacja, zrzeszająca ponad 200 członków na całym świecie. Firmy te wymieniają się informacjami i współdziałają w celu zapobiegania nadużyć online. Wśród firm wspierających organizację są takie światowe marki jak Apple, Facebook, Google czy Oracle Marketing Cloud.

Jeśli dziś sierpień to musimy być w Bogocie

Na przełomie sierpnia i września nasz partner Bendita Essence współuczestniczył w organizacji jednego największych eventów branżowych 2nd Forum of Customer Relationship and Relational Marketing 2017. Wydarzenie zgromadziło dziesiątki ekspertów od marketingu w sercu Kolumbii – Bogocie. Wszyscy uczestnicy otrzymali 14 swiatowej klasy narzędzi, a co za tym idzie 14 nowych możliwości poprawienia wyników swojej pracy.

Podczas tego wydarzenie SALESmanago zostało przedstawione przez Bendita Essence. Prelekcja połączona z prezentacją możliwości platformy cieszyła się ogromną popularnością i zgromadziła setki słuchaczy.

 

Przetrwaliśmy Black Friday

… a przy okazji czegoś się nauczyliśmy!

Tu znajdziesz wnioski!

 

Przygotowania do maja 2018

Oczywiście nawiązuję do wejścia w życie RODO. Spoiler – jesteśmy gotowi!

Sprawdź:

RODO: 5 rzeczy, które musisz wiedzieć zanim ustawa wejdzie w życie

RODO: FAQ – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Śledź bloga na bieżąco – będziemy wrzucać więcej użytecznych postów!

Definicja kompletnej platformy do marketing automation

Wyróżnienie się na zatłoczonym rynku marketing automation nie jest rzeczą łatwą. Zwłaszcza jeśli wertujesz powtarzalne listy funkcjonalności – każdy oferuje „pełną personalizację”, „rozwiązania skrojone na miarę” i tak dalej. Ale, ale! Buzzwordy to nie rozwiązania!

Warto zatem przyglądając się możliwym opcjom zwrócić uwagę na to, co konkretnie możesz zrobić przy użyciu danej platformy. Przykładowo jeśli chcesz sprawdzić listę unikalnych funkcji naszej platformy i dowiedzieć się co zrobisz przy pomocy SALESmanago (i tylko u nas znajdziesz te funkcje jako komplet) – kliknij w ten baner i pobierz liste w wygodnej formie ebooka.

Rozwój platformy

Pośród wielu ulepszeń i nowych funkcji (długo można by wymieniać) te zasługują, naszym zdaniem na szczególną uwagę:

Drag & Drop Email Designer

 

Zupełnie nowy i prawdopodobnie najlepszy na rynku kreator drag & drop, który pozwala tworzyć piękne i w pełni responsywne szablony, wiadomości email i newslettery każdemu, zupełnie bez udziału IT! Zapewnia naszym klientom 100% responsywności stworzonych wiadomości email na dowolnym urządzeniu i kliencie pocztowym.

 

Wiecej informacji: Kłopoty z responsywnością? Mamy ostateczne rozwiązanie – nowy, rewolucyjny Email Drag&Drop Designer SALESmanago

Copernicus AI

 

Copernicus – Machine Learning & AI Marketing to technologia ucząca się zachowań każdego pojedynczego klienta, przewidująca jego decyzje zakupowe i na bazie tego rekomendująca produkty, które w ocenie algorytmów najprawdopodobniej zakupi w danym momencie.

 

Wiecej informacji: Alan Turing, Machine Learning, AI i Marketing Automation

Live Chat

 

Jedyny na rynku Live Chat stworzony z myślą o potrzebach eCommerce i Sklepów Online. Pozwala między innymi na dostęp do kompletnego profilu behawioralnego i transakcyjnego klienta podczas rozmowy, umożliwia spersonalizowane rekomendacje produktów, gotowe do wysyłania jednym kliknięciem czy progresywne profilowanie klienta. Jest też kompatybilny z botem.

 

Wiecej informacji: SALESmanago wprowadza jedyny na rynku Live Chat dedykowany Ecommerce i sklepom online

Workflow

 

To intuicyjny kreator, który pozwala stworzyć oraz zwizualizować procesy automatyzacji i zbudować kompleksowe kampanie marketingowe obejmujące najbardziej zaawansowane procesy.

 

 

Wiecej informacji: Kreator Workflow krok po kroku [ilustrowany przewodnik]

Inne nowości to na przykład:

Integracja
Facebook Ads

Express PopUp
Designer

Aplikacja
SALESmango

Płatności
Kartą Kredytową

Automatic
Sales Chat

RFM Marketing
Automation

Nowe
Dashboardy

Katalog Produktów
Facebook

Postowanie w
Social Media

Powiadomienia
Web Push

Nowe
Kreatory

Kalendarz
marketingowy

Zaufali nam 

No i oczywiście w 2017 powitaliśmy w gronie klientów setki firm. Warto wspomnieć takie marki jak: Lacoste, Hilti, Ticketea, Asecco, Happy Miles czy Panda Security. Jeśli chcesz wiedzieć kto jeszcze dołączył do tego zacnego grona, koniecznie przejrzyj nasze comiesięczne zestawienia:

Lacoste, Hilti, Netia, Panda Security i setki nowych klientów SALESmanago

Ticketea, VUAB, Tarmax i Infinite dołączają do grona klientów SALESmanago

Kto dołączył do grona klientów SALESmanago: Wrzesień 2017

Fujitsu, Happy Miles i Alsecco. Zobacz kto jeszcze dołączył do grona klientów SALESmanago w Październiku

Kto dołączył do nas w listopadzie 2017?

Dziękujemy za Wasze zaufanie!

Pozostało nam jedynie życzyć:

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]