Podstawowe możliwości monitorowania zachowania osób poza stroną WWW firmy.

Systemy Marketing Automation coraz dokładniej monitorują zachowanie osób odwiedzających stronę WWW firmy. Wraz z rosnącą dokładnością zwiększa się również lista miejsc, w których możemy identyfikować i monitorować zachowanie potencjalnych kontaktów. W jednym artykule postaraliśmy się zgromadzić najważniejsze możliwości SALESmanago Marketing Automation. Pokazujemy gdzie, poza stroną WWW firmy, można z powodzeniem gromadzić informacje o konsumentach.

Informacje pozyskiwane przez narzędzia Marketing Automation na temat ruchu na stronie WWW różnią się znacząco od analityki udostępnianej przez Google Analytics. Narzędzie udostępniane przez Google daje nam dane ilościowe. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się ile osób odwiedziło naszą stronę WWW, gdzie mieszkają i skąd do nas trafili. Natomiast nigdy nie dowiemy się kto to tak naprawdę był. Dane gromadzone przez SALESmanago zawsze przypisane są do konkretnego kontaktu. Możemy powiedzieć, że w wypadku Marketing Automation mamy do czynienia z danymi jakościowymi. Możliwości Marketing Automation nie kończą się na stronie WWW firmy. Potencjalnych klientów i ich zachowanie możemy identyfikować i monitorować:

• na własnych stronach WWW i blogach;
• na innych stronach WWW, blogach, serwisach partnerskich;
• w sieci RTB;
• wykorzystując dane systemów zewnętrznych, np. systemów rekomendacji;
• w aplikacjach konkursowych na portalu Facebook;
• w aplikacjach instalowanych w urządzeniach mobilnych (smartphone, tablet);
• w narzędziach służących do badań (ankiety).

W każdym z wymienionych miejsc możemy rozpoznawać konkretne osoby i gromadzić o nich informacje. Każde z tych miejsc oferuje różne informacje o kliencie i wymaga innych działań do rozpoczęcia monitorowania.

1. Własna strona WWW i firmowy blog

Pierwsze, podstawowe i najważniejsze miejsce, w którym możemy poznać potrzeby naszych potencjalnych klientów. Monitorowanie kontaktów odwiedzających stronę WWW zaczyna się w momencie umieszczenia kodu monitorującego w kodzie źródłowym strony. Kod monitorujący otrzymujemy automatycznie drogą mailową po rejestracji w SALESmanago. Dodatkowo jest on zawsze dostępny w zakładce Ustawienia > Integracja. Kod monitorujący ma postać:

Jego umieszczenie na stronie WWW pozwala gromadzić cały zestaw informacji o potencjalnych i aktualnych klientach:

• źródło wejścia na stronę WWW;
• wyszukiwana fraza, po której nastąpiło wejście;
• przebieg wizyty – przeglądane adresu url z podziałem na domeny;
• długość trwania odwiedzin;
• lokalizacja, z której łączył się z witryną dany klient.

2. Inne strony WWW, blogi, serwisy partnerskie

System SALESmanago Marketing Automation nie posiada ograniczeń co do ilości monitorowanych stron WWW. Wklejając kod monitorujący na inne serwisy WWW zyskamy możliwość monitorowania zachowania naszych kontaktów również na innych stronach WWW. Jedynym warunkiem jest uzyskanie dostępu do kodu źródłowego. Najczęściej udaje się to w ramach serwisów partnerskich, serwisów udostępniających landing page’e lub zaprzyjaźnionych blogów. Zestaw informacji zbieranych w tym wypadku pokrywa się z wymienionymi wyżej.

3. Wykorzystanie sieci RTB

Możliwości monitorowania i wykorzystania wiedzy o zachowaniu osób objęły, również działania w sieci RTB. Integrując system SALESmanago Marketing Automation z siecią RTB możemy dopasowywać wyświetlane reklamy w RTB do profili budowanych przez SALESmanago. Pozwala to pojedynczym osobom wyświetlać reklamy dopasowane specjalnie dla nich. Z drugiej strony do systemu spływają informacje kto, jakie i gdzie klikał reklamy, co możemy wykorzystać w dalszej komunikacji oraz do określenia najskuteczniejszych form docierania do konsumentów. Reklamy wyświetlanie w RTB mogą zawierać:

• przypomnienie o płatnościach lub doładowaniu;
• reklamy dopasowane do etapu kampanii zakupowej;
• reklamy dopasowane do segmentu odbiorców lub indywidualnych osób;
• i wiele więcej.

4. Dane gromadzone przez systemy zewnętrzne

Jest wiele rozwiązań, które wykorzystują technologię cookies i gromadzą informacje i potencjalnych i aktualnych klientach odwiedzających stronę WWW. Do takiej grupy na pewno zaliczają się systemy rekomendacji, takie jak Quartic. Systemy Marketing Automation pozwalają połączyć w jednym miejscu wszystkie informacje gromadzone przez różne systemy wykorzystujące cookies. Dzięki czemu zyskujemy pełniejszy i bogatszy profil każdego z naszych zidentyfikowanych kontaktów.

5. Portal społecznościowy Facebook

Social media, to również dobry sposób na poznanie swoich potencjalnych i aktualnych klientów. Łącząc Marketing Automation z aplikacjami konkursowymi click-apps.eu zyskujemy możliwość pozyskiwana nowych kontaktów oraz monitorowania ich zachowania w samej aplikacji na portalu FB. Każdy kto weźmie udział w konkursie zostanie automatycznie dodany do systemu SALESmanago Marketing Automation. Wraz z jego danymi kontaktowymi trafią informacje zapisane w jego profilu: lokalizacja, data urodzin, płeć, itd.

Więcej: Integracja SALESmanago Marketing Automation z aplikacjami facebook click apps

6. Aplikacje instalowane w urządzeniach mobilnych

Coraz więcej osób posiada telefony nowej generacji posiadające praktycznie stałe połączenie z Internetem. W wielu wypadkach osoby te korzystają, również z aplikacji mobilnych. System Marketing Automation pozwala monitorować i identyfikować ich zachowanie, również wewnątrz takich aplikacji. Wszystko co zrobią klienci w aplikacji może być uwzględnione w innych działaniach marketingowych. Co ważne, również to czego nie zrobią może powodować automatyczne reakcje. Czyli w e-mail marketingu możemy dopasować oferty do tego co przeglądał klient online, z drugiej strony jeśli ktoś zainstaluje aplikację i z niej nie skorzysta to będziemy mogli automatycznie mu o niej przypomnieć.

Więcej: Marketing Automation w świecie aplikacji mobilnych

7. Ankiety i pozostałe badania online

Wszelkie badania online, w tym ankiety, to źródło danych o innym charakterze niż te gromadzone w trakcie monitorowania zachowania osób na stronie WWW. Informacje wynikające z zachowania to dane behawioralne, natomiast w wypadku ankiet gromadziny dane deklaratywne, które nie zawsze odzwierciedlają faktyczne zachowanie osoby. W tego typu narzędziach możemy przede wszystkim zapytać o informacje, których normalnie nie moglibyśmy pozyskać patrząc na zachowanie użytkowników. Jest to więc bardzo dobre wsparcie naszej bazy danych.

Więcej: Jak połączyć badania online i Marketing Automation?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]