Platforma na medal, czyli Unique Selling Proposition.

Tegoroczne zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu powoli dobiegają końca. Po czterech długich latach pełnych oczekiwania, w końcu przez ponad 2 tygodnie możemy obserwować sportowców u szczytu swoich możliwości. Z zaciekawieniem spoglądaliśmy na ceremonię otwarcia – zaskakującą strojami sportowców i naszpikowaną nowymi technologiami, kibicowaliśmy naszym rodakom i cieszyliśmy się i ich sukcesów.

Tylko nieliczni mogą pochwalić się medalem igrzysk olimpijskich. Niektórzy mówią, że to dzięki wrodzonemu talentowi a inni twierdzą, że to zasługa ciężkiej pracy. Niezależnie czym są tłumaczone, to właśnie te unikalne cechy, którymi mogą się poszczycić tylko wybrani czynią z nich najlepszych z najlepszych.

Wyróżnić się, czy to w sporcie czy każdej innej dziedzinie nie jest łatwo. Każda firma powinna znaleźć coś, co wyróżnia ją od innych. Ale jak to zrobić, skoro firmy o podobnym profilu wyrastają jak grzyby po deszczu? Pomoże w tym ustalenie swojego USP.

 

USP, czyli (Unique Selling Proposition) to wszystko to, co wyróżnia dany produkt lub usługę spośród innych dostępnych na rynku. To unikalna korzyść, jaką klient nabywa wraz z zakupem produktu.

Jak odkryć swoją unikalną propozycję sprzedaży? Oto 3 proste triki:

 

  1. Postaw się na miejscu swojego klienta

Potrzeby klientów powinny być priorytetem każdego przedsiębiorcy. Jako właściciel firmy musisz na chwilę zapomnieć o zyskach i kosztach i stanąć po drugiej stronie, po stronie klienta.

Jeśli, dla przykładu, wybierasz się do swojej ulubionej knajpki z włoskim jedzeniem w centrum miasta, czy jest tylko jedno miejsce, do którego możesz pójść? Na pewno nie. Dlatego musisz zastanowić się, co jest wyznacznikiem tego, że wracasz akurat do tej restauracji i omijasz lokale konkurencji. Czy oprócz pysznego jedzenia (które jest tutaj kluczem do sukcesu), restauracja wyróżnia się wystrojem, najlepszą obsługą, czy ciepłą, domową atmosferą? Ustalenie tej wartości, która uczyni Twój biznes innym, lepszym od reszty to właśnie Unique Selling Proposition.

 

  1. Zbieraj dane

Żeby prowadzić skuteczne działania marketingowe musisz czasami zabawić się w domorosłego psychologa. Informacje o tym, co motywuje klientów do zakupów, czego szukają w danym produkcie i dlaczego wybierają tę markę a nie konkurencyjną są pomocne, jeśli chcesz ustalić swoje USP. Klienci kupują produkty w konkretnym celu, a nie po to, żeby je mieć. Nabywając produkt mają nadzieję na rozwiązanie swoich problemów. Zebranie i analiza danych behawioralnych i transakcyjnych pozwoli na dokładne określenie potrzeb klienta. Dzięki temu przedstawisz rozwiązanie problemu swojego klienta, wskażesz zalety swojego produktu i przedstawisz swoją przewagę nad konkurencją.

 

  1. Pytaj i udoskonalaj

Najlepszym źródłem informacji są Twoi klienci. To oni najlepiej wiedzą, co w danym produkcie jest jest unikatowe i wyróżnia go spośród innych. Dlatego zasięgnięcie informacji u źródła jest najbardziej wiarygodne. Ciągłe udoskonalanie i dostosowywanie się do potrzeb klienta jest tym, co może wyróżnić Cię spośród konkurencji. Przeprowadź testy A/B, żeby dowiedzieć się, które wiadomości i slogany najlepiej przemawiają do odbiorców.

 

Dlaczego ważne jest sprawdzanie USP?

  1. Otrzymasz pełny opis funkcjonalności i zalet produktu/usługi
  2. Będziesz mógł ustalić czy produkt/usługa spełnia Twoje oczekiwania
  3. Będziesz miał możliwość porównania produktów/usług, jego wad i zalet, co pomoże w wyborze najlepszej opcji.

 

W SALESmanago Marketing Automation rozumiemy to jak ważne jest USP. Jeśli chcesz sprawdzić co czyni naszą platformę wyjątkową –  kliknij tutaj.

lub

Przetestuj system za darmo przez 30 dni i dowiedz się, co znajdziesz w SALESmanago, czego prawdopodobnie nie znajdziesz nigdzie indziej.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]