Personalizuj, nim będzie za późno, czyli jak przygotować się na najgorętszy okres w roku w e-commerce [STATYSTYKI]

Koniec roku to dla e-commerce najintensywniejszy okres – w związku z nadchodzącymi świętami i sezonowymi obniżkami sklepy internetowe przeżywają oblężenie. Tuż przed Bożym Narodzeniem, a wcześniej – podczas listopadowego Black Friday czy Cyber Monday – każdego z nas ogarnia prawdziwe zakupowe szaleństwo. Dla sklepów internetowych to znakomita okazja, by zwiększyć sprzedaż, kusząc klientów specjalnymi ofertami. Jednak jak zrobić to skutecznie? Przedstawiamy zestaw statystyk, które wskażą Ci właściwą drogę do podboju serc klientów!

 

Sezon obniżek zaczyna się już przed Halloween!

  • 40% konsumentów zaczyna świąteczne zakupy w październiku (National Retail Foundation).
  • 49% marketerów rusza ze świątecznymi kampaniami przed Halloween (Experian).

Wnioski? Jeśli znajdziesz się w grupie maruderów, którzy zwlekają z rozpoczęciem akcji promocyjnych, ryzykujesz, że twój przekaz zginie w reklamowym szumie. Doraźne wysyłanie wiadomości na ostatnią chwilę to niezbyt skuteczna strategia. O wiele więcej sensu ma wcześniejsze zaplanowanie promocji i związanych z nimi wysyłek maili. Najlepiej, jeśli będą to oferty z treścią dopasowaną do każdego z odbiorców, i wysyłane w reakcji na jego zachowanie na stronie – na przykład porzucenie koszyka czy ostatnio przeglądane produkty. Z łatwością wdrożysz tego rodzaju mechanizmy dzięki platformie do automatyzacji marketingu. Funkcje takie jak reguły automatyzacji czy workflow pozwalają na zbudowanie różnorodnych i zaawansowanych scenariuszy automatyzacji w wielu kanałach: email, SMS, web push, social media… Wszędzie tam, gdzie jest twój potencjalny klient!

Po co to robić? To proste – OR i CTR wysyłanych wcześniej wiadomości z reguł czy workflow jest większy i sięga 40%! Poza tym odpowiednio wcześniejsze rozplanowanie i rozpoczęcie kampanii marketingowych pozwoli nie tylko odpowiednio wcześniej zwrócić uwagę klientów, ale także umożliwi bieżącą analizę i optymalizację wyników. Dzięki temu w momencie kulminacyjnym, czyli w szczycie przedświątecznych zakupów, twoje działania marketingowe będą już wysoce skuteczne.

 

Większa sprzedaż w E-commerce, ale i większa konkurencja

  • W tym roku przewiduje się wzrost świątecznych zakupów online o 16.2% w porównaniu z 2017 rokiem (Statista).
  • Wartość polskiego rynku E-commerce w 2018 roku osiągnie 50 mld złotych (interaktywnie.com).
  • Liczba zarejestrowanych sklepów internetowych w Polsce każdego roku zwiększa się o ok. 7% (Bisnode).

Sprzedaż w sklepach internetowych w okresie świątecznym rośnie rok do roku. Jednak należy mieć na uwadze fakt, że w Polsce nowe firmy E-commerce pojawiają się jak grzyby po deszczu. Konkurencja rośnie i w końcówce roku intensywnie kusi konsumentów atrakcyjnymi ofertami i zniżkami. Klienci gotowi są wyłożyć spore kwoty na świąteczne prezenty, ale co zrobić, by jak największy kawałek tego zakupowego tortu przypadł właśnie twojej firmie? Mamy na to sposób – wykorzystaj personalizację treści!

 

Dlaczego personalizacja?

  • Wiele firm wciąż nie docenia potencjału personalizacji – jedynie 7% z nich wskazuje personalizację jako priorytet (Econsultancy).
  • 74% osób kupujących w internecie jest niezadowolonych, gdy treści w sklepie internetowym (np. oferty, reklamy i promocje) nie są dopasowane do jego zainteresowań (Janrain).
  • 31% konsumentów preferowałoby bardziej zaawansowaną niż obecnie personalizację (Infosys).
  • 62% klientów oczekuje, że firmy będą wysyłać im spersonalizowane oferty oparte na historii ich transakcji (Salesforce).
  • Personalizacja zwiększa sprzedaż średnio o 19% (Monetate).

Powyższe statystyki wskazują na to, że firmy wciąż mają jeszcze wiele do zrobienia w obszarze personalizacji treści, choć jest to bardzo skuteczna metoda na zwiększenie zysków i jest przychylnie postrzegana przez dużą część klientów. Choć ostatnio obserwuje się trend zwiększonego zainteresowania ochroną prywatności w internecie, wielu użytkowników nie ma nic przeciwko “śledzeniu” i profilowaniu, jeśli w zamian otrzymują przydatne treści, na przykład polecenia produktów, które mogą im się spodobać. Nie ma się co dziwić – nie chodzi przecież o masowe wiadomości wysyłane niedbale, bez uwzględnienia potrzeb i zainteresowań odbiorcy, które niemal natychmiast wyrzucamy do kosza. Maile dynamiczne ze spersonalizowanymi ofertami są po prostu przydatne i nie odczuwamy ich nachalności, jak to często bywa w przypadku masowych mailingów.

Jakie treści personalizować?

Korzystając z narzędzia Marketing Automation, jesteś w stanie monitorować zachowanie użytkowników na stronie internetowej. Zebrane w ten sposób informacje pozwolą na dostosowanie treści do preferencji i zainteresowań każdego odbiorcy. Możesz personalizować treści w wielu kanałach, w zależności od potrzeb:

  • pop-upy i formularze kontaktowe,
  • rekomendacje produktowe na stronie WWW,
  • banery na stronie internetowej,
  • e-maile,
  • SMS-y,
  • kampanie w sieciach reklamowych RTB,
  • treści w aplikacjach mobilnych.

Dzięki rozbudowanym funkcjom będziesz w stanie zautomatyzować przedświąteczne kampanie marketingowe i wprowadzić zaawansowaną personalizację komunikacji z klientami. Końcówka roku to idealny moment, by wypróbować możliwości, jakie daje ci automatyzacja marketingu. Zacznij jak najszybciej, nim będzie za późno – skorzystaj już teraz z 30-dniowego okresu próbnego SALESmanago Marketing Automation!

 

Julia Paduszyńska
Content Manager

@jpaduszyńska

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]