NetResearch, Partner SALESmanago: Marketing automation pozwala rozwiązywać problemy naszych klientów

Jakub Dąbkowski z NetResearch opowiada nam jak rozpoczęcie współpracy partnerskiej zmieniło portfel usług firmy. Dowiadujemy się również w jaki sposób agencja marketingowa zarabia dzięki wdrażaniu narzędzia SALESmanago u swoich klientów. Udzielający wywiadu dzieli się z nami swoimi przewidywaniami co do przyszłości rynku agencji marketingowych oraz czekających je wyzwań. Z respondentem rozmawiał Marek Broda.

1. Chciałbym się dowiedzieć czym zajmuje NetResearch.pl ?

NetResearch.pl pomaga firmom, zarówno z branży B2B, jak i B2C, sprzedawać lepiej, więcej i … taniej. Szczególną naszą umiejętnością jest pokazywanie przedsiębiorcom, jak można połączyć pracę działów sprzedaży i marketingu celem lepszego wykorzystania ich potencjału w procesie generowania zysków ze sprzedaży. Przeprowadzamy analizy procesów sprzedażowych i marketingowych w firmach celem optymalizacji i maksymalizacji zysku. Wdrożone zmiany testujemy i udoskonalamy. Pracujemy nad generacją leadów, optymalizujemy ich pozyskiwanie i uczymy jak pracować z leadami, żeby zamieniać je w wartościowych klientów. Uczymy korzystania z narzędzi, jakie pomagają zdobyć i zatrzymać w firmie klienta: tworzenia treści ,e-mail marketingu, komunikacji za pomocą mediów społecznościowych,. Pomagamy wdrożyć najnowsze technologie służące optymalizacji procesu sprzedażowego, między innymi system automatyzacji marketingu. Prowadzimy szkolenia z marketingu internetowego, zamknięte i otwarte, odpowiadając konkretnym potrzebom klienta. Na szkoleniach pokazujemy konkretne narzędzia, które pozwalają na zwiększenie skuteczności wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych w procesie sprzedaży: jak pozyskiwać klientów, gdzie ich szukać, jak wykorzystać media społecznościowe, jak pracować z klientem w Internecie. Uczymy email marketingu – jak rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby klienta, jak powinien wyglądać proces dialogu z odbiorcą, jakie treści przekazywać.

2. W jaki sposób narzędzie automatyzacji marketingu SALESmanago zmieniło ofertę Waszej agencji. W jaki sposób rozwija Wasz portfel usług?

Specjalizujemy się w diagnostyce i działaniach usprawniających procesy sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Narzędzie SALESmanago pełni podstawową funkcję we wspieraniu integracji i koordynacji pracy wszystkich działów zaangażowanych w proces sprzedaży naszych klientów. Wytłumaczę to na przykładzie działu marketingu i sprzedaży:

Zadaniem marketingu jest dotarcie, z informacją o produkcie czy usłudze, do jak największej liczby odbiorców. W przypadku marketingu internetowego oznacza to przyciągnięcie jak największego ruchu do serwisu internetowego. Niestety, ten ruch internautów jest anonimowy, a mówienie do anonimowego tłumu jest czynnością mało efektywną. W tym momencie pojawia się pytanie skąd mówca ma czerpać wiedzę, do kogo przemawia i jakie informacje zostaną przez tłum najbardziej docenione? Sprzedawca powinien sprzedawać konkretnej osobie o określonych potrzebach i tylko wtedy sprzedaż będzie przebiegać optymalnie, jeśli sprzedający jest w stanie zaoferować produkt adekwatny do potrzeb kupującego. Problem anonimowości zostaje rozwiązany poprzez zastosowanie narzędzi Marketing Automation. Narzędzie SALESmanago scala anonimowy ruch internautów w serwisie z przekształcaniem i selekcją wartościowych leadów. Niezaprzeczalną zaletą tego systemu jest to, że jest narzędziem stale modernizowanym i ma największą bazę funkcjonalności pośród podobnych tego typu systemów na rynku.

3. Co jest źródłem zysku Netresearch jako partnera SALESmanago: usługi czy odsprzedaż oprogramowania?

Dla Netresearch.pl najważniejszą sprawą jest rozwiązywanie problemów klienta. Głównie są to problemy leżące po stronie marketingu i sprzedaży. Dlatego też pracujemy całościowo nad tymi procesami w firmie i szukamy błędów w ich przebiegu. Zawsze jednak jest jeden cel naszych działań naprawczych – zwiększenie wolumenu sprzedaży klienta! SALESmanago jest jednym z narzędzi, które pomaga nam w doprowadzeniu klienta do tego celu. Stosujemy także systemy diagnostyczne, analityczne i testujące, które łączymy w celu dogłębnej analizy działalności biznesowej klienta.

4. W jakim kierunku, Twoim zdaniem, będzie się rozwijał rynek agencji marketingowych? W jaki sposób mogą się bronić przed coraz wyższymi oczekiwaniami klientów oraz ewidentnym trendem, żeby wykazywać ROI z działań marketingowych?

Podstawowym błędem tego założenia jest, że przed wymaganiami klienta należy się bronić. Działalność każdego biznesu kręci się tylko wokół jednej osi – klienta, który wyznacza kierunek wszelkich działań rynkowych. Zasadą każdej działalności biznesowej jest przynoszenie zysku niezależnie od koniunktury rynkowej. Może tylko podczas kryzysu bardziej pilnujemy rentowności wskaźników analitycznych. O niemierzalnych efektach możemy mówić w niewielu aspektach działalności biznesowej, np. budowie wizerunku marki czy działalności społecznej. Netresearch.pl zajmuje się przede wszystkim procesem sprzedażowym w firmie, więc pracujemy na konkretnych wskaźnikach pokazujących ZYSK, zgodnie z naszym hasłem „Follow the money” jest to jedyny sensowny kierunek wszelkich działań biznesowych.

5. Co polecasz agencji, która chciałaby rozpocząć oferowanie SALESmanago i usług automatyzacji w ramach swojej oferty?

Zaczynając pracę z systemem SALESmanago trzeba mieć świadomość, że jest to narzędzie bardzo szybko się rozwijające. Oznacza to ,że aby móc mieć możliwość posługiwania się w pełni jego funkcjonalnościami, trzeba cały czas się go uczyć i ćwiczyć. Drugą bardzo ważną cechą jest umiejętność patrzenia całościowego na procesy zachodzące firmie klienta, analizowanie, znajdowanie punktów krytycznych i wyciąganie wniosków. Zespół agencji powinien składać się z doświadczonego marketingowca, wytrawnego sprzedawcy i dobrego analityka. Dopiero praca zespołowa przy umiejętnym wykorzystaniu narzędzi automatyzacji przyniesie wymierne efekty dla klienta i agencji.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]