Jakub Dąbkowski z NetResearch opowiada nam jak rozpoczęcie współpracy partnerskiej zmieniło portfel usług firmy. Dowiadujemy się również w jaki sposób agencja marketingowa zarabia dzięki wdrażaniu narzędzia SALESmanago u swoich klientów. Udzielający wywiadu dzieli się z nami swoimi przewidywaniami co do przyszłości rynku agencji marketingowych oraz czekających je wyzwań. Z respondentem rozmawiał Marek Broda.
1. Chciałbym się dowiedzieć czym zajmuje NetResearch.pl ?
NetResearch.pl pomaga firmom, zarówno z branży B2B, jak i B2C, sprzedawać lepiej, więcej i … taniej. Szczególną naszą umiejętnością jest pokazywanie przedsiębiorcom, jak można połączyć pracę działów sprzedaży i marketingu celem lepszego wykorzystania ich potencjału w procesie generowania zysków ze sprzedaży. Przeprowadzamy analizy procesów sprzedażowych i marketingowych w firmach celem optymalizacji i maksymalizacji zysku. Wdrożone zmiany testujemy i udoskonalamy. Pracujemy nad generacją leadów, optymalizujemy ich pozyskiwanie i uczymy jak pracować z leadami, żeby zamieniać je w wartościowych klientów. Uczymy korzystania z narzędzi, jakie pomagają zdobyć i zatrzymać w firmie klienta: tworzenia treści ,e-mail marketingu, komunikacji za pomocą mediów społecznościowych,. Pomagamy wdrożyć najnowsze technologie służące optymalizacji procesu sprzedażowego, między innymi system automatyzacji marketingu. Prowadzimy szkolenia z marketingu internetowego, zamknięte i otwarte, odpowiadając konkretnym potrzebom klienta. Na szkoleniach pokazujemy konkretne narzędzia, które pozwalają na zwiększenie skuteczności wszelkich działań marketingowych i sprzedażowych w procesie sprzedaży: jak pozyskiwać klientów, gdzie ich szukać, jak wykorzystać media społecznościowe, jak pracować z klientem w Internecie. Uczymy email marketingu – jak rozpoznawać i odpowiadać na potrzeby klienta, jak powinien wyglądać proces dialogu z odbiorcą, jakie treści przekazywać.
2. W jaki sposób narzędzie automatyzacji marketingu SALESmanago zmieniło ofertę Waszej agencji. W jaki sposób rozwija Wasz portfel usług?
Specjalizujemy się w diagnostyce i działaniach usprawniających procesy sprzedażowe w przedsiębiorstwach. Narzędzie SALESmanago pełni podstawową funkcję we wspieraniu integracji i koordynacji pracy wszystkich działów zaangażowanych w proces sprzedaży naszych klientów. Wytłumaczę to na przykładzie działu marketingu i sprzedaży:
Zadaniem marketingu jest dotarcie, z informacją o produkcie czy usłudze, do jak największej liczby odbiorców. W przypadku marketingu internetowego oznacza to przyciągnięcie jak największego ruchu do serwisu internetowego. Niestety, ten ruch internautów jest anonimowy, a mówienie do anonimowego tłumu jest czynnością mało efektywną. W tym momencie pojawia się pytanie skąd mówca ma czerpać wiedzę, do kogo przemawia i jakie informacje zostaną przez tłum najbardziej docenione? Sprzedawca powinien sprzedawać konkretnej osobie o określonych potrzebach i tylko wtedy sprzedaż będzie przebiegać optymalnie, jeśli sprzedający jest w stanie zaoferować produkt adekwatny do potrzeb kupującego. Problem anonimowości zostaje rozwiązany poprzez zastosowanie narzędzi Marketing Automation. Narzędzie SALESmanago scala anonimowy ruch internautów w serwisie z przekształcaniem i selekcją wartościowych leadów. Niezaprzeczalną zaletą tego systemu jest to, że jest narzędziem stale modernizowanym i ma największą bazę funkcjonalności pośród podobnych tego typu systemów na rynku.
3. Co jest źródłem zysku Netresearch jako partnera SALESmanago: usługi czy odsprzedaż oprogramowania?
Dla Netresearch.pl najważniejszą sprawą jest rozwiązywanie problemów klienta. Głównie są to problemy leżące po stronie marketingu i sprzedaży. Dlatego też pracujemy całościowo nad tymi procesami w firmie i szukamy błędów w ich przebiegu. Zawsze jednak jest jeden cel naszych działań naprawczych – zwiększenie wolumenu sprzedaży klienta! SALESmanago jest jednym z narzędzi, które pomaga nam w doprowadzeniu klienta do tego celu. Stosujemy także systemy diagnostyczne, analityczne i testujące, które łączymy w celu dogłębnej analizy działalności biznesowej klienta.
4. W jakim kierunku, Twoim zdaniem, będzie się rozwijał rynek agencji marketingowych? W jaki sposób mogą się bronić przed coraz wyższymi oczekiwaniami klientów oraz ewidentnym trendem, żeby wykazywać ROI z działań marketingowych?
Podstawowym błędem tego założenia jest, że przed wymaganiami klienta należy się bronić. Działalność każdego biznesu kręci się tylko wokół jednej osi – klienta, który wyznacza kierunek wszelkich działań rynkowych. Zasadą każdej działalności biznesowej jest przynoszenie zysku niezależnie od koniunktury rynkowej. Może tylko podczas kryzysu bardziej pilnujemy rentowności wskaźników analitycznych. O niemierzalnych efektach możemy mówić w niewielu aspektach działalności biznesowej, np. budowie wizerunku marki czy działalności społecznej. Netresearch.pl zajmuje się przede wszystkim procesem sprzedażowym w firmie, więc pracujemy na konkretnych wskaźnikach pokazujących ZYSK, zgodnie z naszym hasłem „Follow the money” jest to jedyny sensowny kierunek wszelkich działań biznesowych.
5. Co polecasz agencji, która chciałaby rozpocząć oferowanie SALESmanago i usług automatyzacji w ramach swojej oferty?
Zaczynając pracę z systemem SALESmanago trzeba mieć świadomość, że jest to narzędzie bardzo szybko się rozwijające. Oznacza to ,że aby móc mieć możliwość posługiwania się w pełni jego funkcjonalnościami, trzeba cały czas się go uczyć i ćwiczyć. Drugą bardzo ważną cechą jest umiejętność patrzenia całościowego na procesy zachodzące firmie klienta, analizowanie, znajdowanie punktów krytycznych i wyciąganie wniosków. Zespół agencji powinien składać się z doświadczonego marketingowca, wytrawnego sprzedawcy i dobrego analityka. Dopiero praca zespołowa przy umiejętnym wykorzystaniu narzędzi automatyzacji przyniesie wymierne efekty dla klienta i agencji.