Oscary okiem marketera: 7 interesujących faktów  

A Group of Shiny Golden Prizes

Już w niedzielę wielka gala rozdania Oscarów. Jednak zamiast obstawiać zwycięzców, postanowiliśmy spojrzeć na to wydarzenie z nieco innej perspektywy. Co Oscary oznaczają dla marketerów? Jaką mają publiczność? Czy wciąż mają tak fundamentalne znaczenie dla kultury, czy też w dobie digital marketingu i mediów społecznościowych powoli odchodzą do przeszłości?


Wygraj Zero Moment of Truth z Marketing Automation. Pobierz darmowego ebooka!


 

1. Największe widowisko

Oscary to nie tylko święto kina, ale i event o gigantycznym marketingowym potencjale. Skupia rekordową publiczność: 43 miliony w 2014r., w zeszłym roku liczba ta spadła nieoczekiwanie o 18%, do 37.3 mln (mowa jedynie o widzach z USA; źródło).

Taką widownię gromadzą jedynie wydarzenia sportowe (nawet finał Przyjaciół miał niższą oglądalność), w związku z czym ceremonię nazywa się czasem “damskim Super Bowl”.

 

2. Oscary nie kończą się po ceremonii

Na YouTube materiały związane z Oscarami są wyszukiwane 25 razy częściej w poniedziałek po ceremonii, a nie podczas samej gali.

 

3. Oscarowy multiscreening

Według badań Google’a, Oscary to idealne show na multiscreening:  podczas oglądania ceremonii na bieżąco wyszukujemy na drugim ekranie (najczęśniej na smartfonie) informacji o zwyciężcach czy nominowanych. Większość wyszukań dotyczących aktualnie pokazywanych gwiazd pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych (źródło).

 

4. Materiały How to

W związku z oscarową ceremonią nie szukamy jedynie informacji o aktorach czy filmach: w ostatnich latach wzrosła też popularność wyszukiwań typu ‘How to”. Chcemy móc zrobić sobie makijaż czy fryzurę jak gwiazda czerwonego dywanu, chętnie kupimy jej zegarek czy sukienkę (a raczej tańszy odpowiednik).

 

To doskonała okazja dla marek. Pokaż, jak przy pomocy Twoich produktów klient może poczuć się jak celebryta.

 

5. Kryzys Oscarów? Widownia się starzeje

Wielu obserwatorów pyta, czy rola Oscarów w cyfrowym świecie nie spada. Dziś już nominacja czy statuetka nie mają tak kluczowego znaczenia dla powodzenia filmu jak kilka lat temu. Filmowcy, szczególnie niezależni, znajdują inne kanały komunikacji ze swoją publicznością.

 

Szczególnie niepokojący jest fakt, że widownia gali składa się z coraz starszych ludzi. Mediana wieku widzów Oscarów wynosi 52,8 lat i systematycznie od lat wzrasta (źródło: MarketWatch). Próby uspołecznienia czy usieciowienia ceremonii wciąż nie przekonują młodych użytkowników. Czy ta nagroda będzie mieć jeszcze znaczenie dla wyborów kinowych millenialsów?

 

6. Marki zaangażowane

Oscary przyciągają ogromną widownię, a zatem i reklamodawców. Marki dwoją się i troją, by upchnąć w pobliżu czerwonego dywanu swoje produkty, jednak część z nich wykorzystuje tę okazję do przekazania ważniejszego komunikatu.

Tak zrobiła marka Dove, która chciała zwrócić uwagę na to, jak mówimy w mediach społecznościowych o wyglądzie innych (szczególnie kobiet). Z wielu komentarzy sączy się nienawiść czy frustracja. By zwrócić uwagę na problem, drużyna Dove wyłapywała hejterskie komentarze do Oscarowej gali i odpowiadała na nie – osobiście, pisanymi przez ludzi, nie automatycznymi tweetami.

 

7. Jak dać Leo Oscara, czyli marketing Zjawy

Kampania Zjawy od samego początku adresowana w tej samej mierze do widzów, co do członków Akademii. Jej podstawowy komunikat brzmiał: “To jest film, który w końcu przyniesie Leonardo upragnionego Oscara”. Drugą osią kampanii było podkreślanie ekstremalnych warunków, w jakich kręcono film. Innaritu w każdym wywiadzie konsekwentnie powtarzał, jaki wysiłek cała ekipa musiała włożyć w stworzenie dzieła. Używanie tylko naturalnego światła, kręcenie poniżej zera czy jedzenie surowej wątroby bizona to tylko niektóre z wyzwań, którym musieli stawić czoła.

Innymi słowy, kampania odbywała się pod dwoma hasłami: “Oscar dla Leo” i “Ekstremalne warunki”. W niedzielę trzymamy kciuki!

 

Komu kibicujecie w niedzielę? I czy w ogóle oglądacie ceremonię, czy też typy Akademii nie mają dla Was większego znaczenia?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]