Od zera do bohatera – czyli jak przyciągnąć odbiorców i organicznie zwiększać ich liczbę

 
 

Pozyskanie większej ilości stałych odbiorców niestety nie jest proste. Zdobywanie i utrzymywanie uwagi publiczności wymaga wiele wysiłku i ciągłej pracy, a nie jedynie czekania z założonymi rękoma na samoistny wzrost. Nawet jeśli staramy się, jak możemy, nasze próby często odbijają się od ściany, co nie jest ani przyjemne, ani motywujące. Jednak nie zniechęcaj się! Tylko dlatego, że coś nie może być zrobione szybko, nie oznacza, że nie może być zrobione w ogóle. Oto kilka sprawdzonych strategii, których możesz użyć, aby zwiększyć liczbę odbiorców w rozsądnym czasie, a co najważniejsze, w naturalny sposób. Badania potwierdzają, że 53% ruchu na stronie pochodzi z wyszukiwania organicznego.

 

Czego oczekujesz?

 

Jeżeli oczekujesz od swoich klientów, żeby poświęcali swój cenny czas na zapoznanie się z twoimi treściami i działaniami, najpierw to ty musisz poświęcić czas na zapoznanie się z nimi. Nie możesz rzucać treściami na ślepo w przypadkowych przechodniów. Musisz zagłębić się w ich zainteresowania, wiedzieć czego szukają, na jakie treści reagują najlepiej i w jaki sposób się komunikują. Zrozumienie potrzeb i zachowań potencjalnego klienta jest wytrychem do dalszych działań.

 

Oryginalność nie wyszła z mody

 

Jestem w pełni świadoma, że bycie oryginalnym, kiedy ma się wrażenie, że wszystko już zostało stworzone, jest trudne. Prawda jest taka, że twoi odbiorcy (lub potencjalni odbiorcy) uwielbiają oryginalność, szczególnie jeśli chodzi o treści. Spoglądając na sprawę chłodnym okiem, okazuje się, że konkurencja staje na rzęsach, żeby dostarczyć najbardziej unikalne, a co za tym idzie, klikalne treści, więc chcąc nie tylko im dorównać, ale wręcz okazać się lepszym, musisz zacząć myśleć nieszablonowo. Poza tym, tworzenie treści pozwala na dostosowanie marki do tego, co ludzie czują, kiedy wchodzą z nią w interakcję. Spójrzmy prawdzie w oczy, zdjęcia Stockowe nie są szczytem twoich możliwości. Wyobraź sobie reakcję odbiorców na coś, co stworzysz od podstaw!

 

SEO twoją mocną stroną

 

Czas zadać to pytanie. Czy wykorzystujesz potencjał SEO? Zgadza się, nie jest to może najbardziej „organiczny” sposób na świecie na przyciągnięcie uwagi odbiorców, ale za to absolutnie warty uwagi. Choć to oczywiście super ważne, żeby optymalizować swój content pod użytkowników, optymalizacja pod silniki wyszukiwania jest tym, co fizycznie przyciągnie odbiorców do twojej strony.  92.96%  globalnego ruchu pochodzi z wyszukiwarki Google, Zdjęć Google i Map Google. Optymalizacja pod kątem SEO nie jest bardzo czasochłonna, a może pomóc w zwiększeniu widoczności, co z czasem przełoży się na ruch organiczny.

 

Gierki psychologiczne

 

Kto nie lubi psychologii? Zwłaszcza psychologii stosowanej w marketingu. Jakiś czas temu napisałam kilka artykułów o bardzo ważnych z punktu widzenia marketera zasadach – Wzajemności i Niedostatku. W skrócie pierwsza z nich mówi, że jeśli wyświadczysz klientowi przysługę (np. dasz mu kupon rabatowy), on poczuje chęć odwdzięczenia się, dokonując zakupu w twoim sklepie. Druga zasada dotyczy strachu przed niedostępnością (FOMO), więc gdy oferta jest limitowana, klient poczuje presję i najpewniej dokona zakupu. Oczywiście istnieje wiele innych gier psychologicznych, stosowanych na często nieświadomych konsumentach. Należą do nich:

 
  • zasada autorytetu – skłonność do podążania za rekomendacjami ekspertów lub influencerów,
  • zasada nowości – chęć do kupienia czegoś, co jest nowością na rynku, 
  • paradoks wyboru – ograniczanie opcji wyboru, ponieważ ludzie zazwyczaj czują się zagubieni, gdy muszą wybierać spośród wielu opcji, 
  • mentalność stada – konsumenci chętnie wybierają to, co ogólnie uznane jest za modne,
  • efekt potwierdzenia – tendencja do skłaniania się ku informacjom, które wspierają twoje przekonania, przy jednoczesnym odrzucaniu informacji, które im zaprzeczają.
 

To tylko kilka z przykładów użycia psychologii w marketingu. Gdy używa się ich z głową, mogą zdziałać prawdziwe cuda w kwestii powiększania liczby odbiorców, aczkolwiek należy to robić bardzo odpowiedzialnie i nie naginać zasad etyki.

 

Chcesz do mnie wpaść?

 

Każdego miesiąca około 409 milionów ludzi przegląda ponad 20 miliardów stron. Poprzez współpracę z innymi twórcami, umieszczając na ich stronach czy profilach swoje treści gościnnie, zwiększasz swoje szanse na bycie zauważonym przez tych, którzy jeszcze nie natknęli się na twoją własną stronę internetową/stronę w mediach społecznościowych/profil. Zwiększając widoczność na innych stronach lub współpracując z ludźmi z szerszą gamą odbiorców, zwyczajnie poszerzysz swoje szanse na bycie zauważonym.

 

Kinematografia w nowym wydaniu

 

W dzisiejszych czasach zwyczajny tekst czy statyczne obrazki nie są raczej tym, co napędza popularność strony. Obecnie, to treści wideo rewolucjonizują rynek, stając się niemalże wymaganym elementem kampanii, które mają za zadanie przyciąganie odbiorców. Czy są na to jakieś dowody? Owszem! YouTube ma ponad miliard użytkowników, co stanowi prawie jedną trzecią wszystkich internautów! Poza tym statystyki pokazują, że treści wideo przeżywają rozkwit. Mogłabym sobie zażartować, że to dlatego, że kina są teraz w większości zamknięte, więc ludzie szukają zastępników tam, gdzie tylko mogą. W każdym razie 70% marketerów chce zwiększyć budżety wydawane właśnie na tego typu treści. Jednak nie tylko ruchome obrazy królują na marketingowym horyzoncie. Ankiety wskazują na to, że 75% Amerykanów interesuje się też podcastami! Tak więc inwestując – czy to w treści wideo, czy audio, możesz zaskarbić sobie uznanie publiki.

 

Czemu, u licha to się tak długo ładuje?

 

Napisałam już sporo o taktyce contentowej, na którą powinno się zwrócić uwagę, ale co z kwestiami technicznymi, które powodują, że użytkownicy wycofują się z niesmakiem, zamiast chętnie zagłębiać się w treści? 53% wizyt na stronach mobilnych, kończy się odłożeniem smartfona po 3 sekundach,  jeszcze zanim użytkownik w ogóle spojrzy na to, co dana strona ma do zaoferowania. Dzieje się tak dlatego, że zwyczajnie, witryna ładuje się za długo, a użytkownicy nie są szczególnie wybaczający, jeżeli chodzi o takie opóźnienia. Co więcej, bardzo długo ładująca się strona może być negatywnym czynnikiem rankingowym dla Google, powodując, że ludzie po prostu nie zobaczą danej pozycji podczas wyszukiwania.

 

Możesz osiągnąć więcej!

 

Nie są to oczywiście jedyne rady na przyciągnięcie i zwiększenie liczby odbiorców. Poszłabym nawet krok dalej, mówiąc, że nie ma uniwersalnej reguły na sukces w tej dziedzinie. Jednocześnie korzystając z wymienionych wyżej rad, można jeszcze oczywiście szukać ukrytych perełek w kwestii tego jak działać, aby ułatwić sobie pracę i poprowadzić swoją działalność od zera do bohatera, wkładając w nią swoje zaangażowanie, aby poprawić jej widoczność w sieci i przyciągnąć uwagę.

Angelika Filipczyk
Research & Content Manager

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]