O czym nie możesz zapomnieć tworząc kampanię e-mail marketingową?

Postman with envelope and e-mail signE-mail marketing po okresie pewnego zastoju spowodowanego zmęczeniem otaczającym nas z każdej strony spamem znów wraca do łask nie tylko przedsiębiorców, lecz także odbiorców naszych treści. Po początkowym zachwycie mediami społecznościowymi, w szczególności komunikacją z potencjalnymi klientami za pomocą Facebooka, znów zaczynamy korzystać z innych, równie skutecznych form dotarcia do potencjalnych klientów.

Coraz więcej firm inwestuje czas i pieniądze w budowanie efektywnych baz adresowych, coraz częściej też zdarza mi się subskrybować interesujące mnie sklepy internetowe czy firmy usługowe. Nadal jednak jest to sytuacja bardzo wyjątkowa. Większość przedsiębiorców nadal ma olbrzymi problem z przeprowadzeniem skutecznej kampanii e-mail marketingowej. O czym powinniśmy pamiętać rozpoczynając przygodę z tą formą reklamy?

Daj użytkownikowi powód…

Dlaczego powinienem zapisać się właśnie na Twój newsletter? Jaką wartość z tego tytułu otrzymam? Korzystając ze sklepów internetowych zauważam smutną tendencję do prezentowania suchej informacji, mówiącej o możliwości pozostawienia własnego adresu e-mail. Rezygnuję w zdecydowanej większości przypadków. Nie otrzymując w zamian żadnej wartości dodanej nie mam powodu, by pozostawiać swój adres w kolejnym miejscu w sieci.

Jakie korzyści można zaproponować użytkownikowi? Możliwości jest zazwyczaj wiele. Instrukcje, poradniki, darmowe materiały, e-booki, wiedza dzięki której staniemy się czymś więcej, niż tylko kolejnym sklepem internetowym z podobnymi do siebie produktami. Zostawię swój adres e-mail jeżeli w zamian otrzymam coś, co będzie miało dla mnie jakąkolwiek wartość.

Tytuł wiadomości to połowa Twojego sukcesu

Dobrym tytułem jesteśmy w stanie nie tylko zachęcić odbiorcę do otwarcia naszej wiadomości lecz także przekonać do skorzystania z naszej oferty. To pierwszy element, z jakim mamy styczność odbierając wiadomość w programie pocztowym. To on zazwyczaj decyduje o tym, czy tą wiadomość w ogóle przeczytam. Co ciekawe, promowane w wielu miejscach triki związane z formułowaniem tytułu zazwyczaj się nie sprawdzają.

W wielu poradnikach znaleźć można sposoby na wyróżnienie się z tłumu wiadomości, jakie trafiają do nas każdego dnia. Znaczki, symbole czy zbyt natarczywe słowa nie tylko mogą zostać uznane przez filtry jako spam lecz także negatywnie wpłynąć na odbiór samej wiadomości. W tym miejscu warto zaznaczyć, że tytuł wiadomości nie powinien być dłuższy niż 50 znaków. Aplikacje mobilne czy też niektóre programy pocztowe nie wyświetlają tytułów dłuższych niż podana powyżej wartość.

Newsletter to nie miejsce na długie treści

Zdarza mi się otrzymywać wiadomości mailowe, których przeczytanie wymaga ode mnie poświęcenia ogromnej ilości czasu. Eseje zawierające co najmniej kilka akapitów, odczytywane w programie pocztowym, to nie najlepsza forma komunikacji. Niejednokrotnie zdarzyło mi się usunąć wiadomość bez zapoznania się z jej treścią. Jeżeli nadawca nie był w stanie uszanować mojego czasu, nie doceniłem również jego starań.

Tworząc wiadomość, którą mamy zamiar przekazać osobom znajdującym się w naszej bazie adresowej skupmy się na najważniejszych treściach, dzięki którym zwrócimy uwagę naszego odbiorcy. Dłuższe materiały warto zamieścić na naszej stronie internetowej bądź blogu i wykorzystać newsletter do promocji tych właśnie adresów. Pomimo różnych badań nie istnieje sztywna granica dotycząca ilości znaków, jakie powinniśmy użyć w wiadomości. Warto więc zachować rozsądny umiar, testując skuteczność kolejnych wiadomości.

Testy i analiza podstawą udanej kampanii

Nigdy nie jesteśmy w stanie już podczas pierwszej wysyłki naszego newslettera z góry przewidzieć reakcji odbiorców naszej listy adresowej. Nadal jednak zaskakująca większość właścicieli z sektora małych i średnich przedsiębiorstw nie używa podstawowych narzędzi analitycznych, mających szansę pomóc w rozwoju naszego biznesu. Przeprowadzając najprostsze testy A/B, polegające na wysyłce dwóch różniących się od siebie kilkoma elementami maili, jesteśmy w stanie stwierdzić która z wersji generuje nam bardziej satysfakcjonujące statystyki.

Bez względu na uzyskiwane wyniki zawsze istnieją elementy, które jesteśmy w stanie poprawić. Większość narzędzi do e-mail marketingu udostępnia nam nie tylko podstawowe statystyki, dzięki którym jesteśmy w stanie wyciągnąć wnioski co do skuteczności naszych działań. Poprawa współczynnika otwarć czy też liczby przekierowań na naszą stronę internetową jest więc jak najbardziej możliwa nawet bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy analitycznej.

***

Wymienione powyżej elementy to tylko część strategii prowadzącej do sukcesu naszej kampanii e-mail marketingowej. Z doświadczenia wiem jednak, że nadal są to najczęściej popełniane błędy w trakcie prac nad własnym newsletterem, szczególnie w sytuacji, gdy nie zlecamy tych działań profesjonalistom. Warto więc zwrócić szczególną uwagę na główne czynniki wpływające na efektywność naszych działań. Kiedy opanujemy podstawy działań e-mail marketingowych, przejść możemy do bardziej złożonych rozwiązań.

 ————————————–

Autorem tekstu jest Artur Smolicki – specjalista marketingu internetowego, pasjonat mediów społecznościowych oraz możliwości tworzenia biznesu w sieci.

artur smolickiOd ponad 5 lat współpracujący z wieloma polskimi oraz światowymi markami budując ich wizerunek oraz doradzając w kwestii podejmowanych działań marketingowych. Analityk internetowy, skupiający się na efektywnym wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego. Ze szczególnym zainteresowaniem śledzi trendy zachodzące w sektorze MŚP oraz branży e-commerce. Subiektywny bloger, poruszający tematy związane z biznesem, reklamą oraz szeroko pojętą aktywnością w Internecie. Prelegent oraz szkoleniowiec, uczestnik konferencji branżowych w Polsce oraz za granicą. Autor wielu publikacji oraz artykułów, prezentowanych w takich magazynach jak Marketing w Praktyce, Marketer Plus czy też Bloomberg Businessweek Polska.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]