O czym musimy pamiętać by automatyzacja była skuteczna

źródło: http://www.technicallymarketing.comAutomatyzacja marketingu jest narzędziem cennym dla sprzedawców, ale i klientów. Firmy z pewnością zwiększą współczynnik konwersji, a klientom dostarczą ciekawszych treści, wzbudzając wśród nich większe zaangażowanie i zadowolenie. Poniżej kilka wskazówek, o których nie możemy zapomnieć jeśli chcemy by automatyzacja była skuteczna.

 

 

 

 

Dobra segmentacja

Absolutną podstawą są dobrze zdefiniowane kategorie – dzięki dobrej segmentacji jesteśmy w stanie lepiej dotrzeć do naszych odbiorców. W przeciwnym wypadku natomiast nasze wysiłki nie spotkają się z żadnym zainteresowaniem.  Warto więc postarać się by dotrzeć do odpowiedniej grupy – w odpowiednim czasie i z odpowiednim komunikatem.

Bieżąca obserwacja

Byłoby cudownie gdyby można było po prostu wszystko sobie ustawić, a potem raz na zawsze zająć się już innymi sprawami. Niestety, najwięcej z automatyzacji zyskać możemy gdy stale czuwać będziemy nad bieżącym dostosowywaniem ustawień do rezultatów. Odnosi się to także do mediów społecznościowych – można z łatwością zaplanować sobie posty z wyprzedzeniem raz na miesiąc. W czasie gdy są publikowane mogą być już jednak całkowicie nieistotne.

Strategia i content

Należy dobrze przemyśleć zawartość, którą chcemy dzielić się z naszymi klientami. Narzędzia do automatyzacji zapewniają widoczność i funkcjonalności niezbędne do zrealizowania strategii – bez niej jednak takie działania nie mają sensu. By automatyzacja była efektywna, po prostu musisz zadbać o dobry content. W tym celu należy więc całkowicie wczuć się w potrzeby klienta i stale myśleć w jaki sposób lepiej dostosować zawartość by dostarczać mu coś naprawdę wartościowego. Klienci na pewno to docenią.

Jest również niezwykle istotne, by jasno określać i mierzyć swoje cele. W przeszłości pomiędzy działem marketingu a sprzedażą mogły występować pewne napięcia. Na szczęście dla obu zespołów, marketing automation może pomóc w rozwiązaniu wszelkich sporów. Z pomocą narzędzi do automatyzacji dział marketingu będzie w stanie dostarczyć sprzedaży lepszej jakości leady. Dodatkowo umożliwia też proces integracji i analityki które to mogą pomóc w ustalaniu wspólnych celów i przyszłych kampanii.

Korzystaj z danych

Marketing automation nie stworzy za Ciebie zawartości Twoich komunikatów – wskaże Ci jednak odpowiedni kierunek w jakim należy podążać. Zasadniczo, narzędzie to działa jako pośrednik pomiędzy Tobą a Twoimi klientami. Nie bój się korzystać z dźwigni, jakiej może dostarczyć Ci odpowiednie wykorzystanie ogromnych zasobów danych i analityki dostępnych w programie. Śledź na bieżąco efekty i mierz je aby zrozumieć lepsze i gorsze elementy Twoich kampanii i w pełni wykorzystać narzędzia które posiadasz. Im lepiej wykorzystasz wszystkie dane behawioralne, tym lepiej dopasowana, a tym samym skuteczniejsza będzie Twoja strategia.

Nie SPAM-uj klientów

Marketing automation oferuje wiele możliwości w zakresie wysyłek e-maili, w tym również i setek jednakowych wiadomości, niekoniecznie mile widzianych przez klientów. Może to być bardzo ryzykowne i zagrać na naszą niekorzyść. Spróbuj zrobić z tej funkcji jak największy użytek – doskonałym przykładem są newslettery i dostosowanie następnych działań do indywidualnych reakcji na pierwotną wiadomość. Nie wystarczy dostosować imienia odbiorcy by wiadomość była lepiej odebrana. Najlepiej jest spersonalizować całkowicie treść i zawartość, zapewniając klientowi jak najbardziej atrakcyjną dla niego wiadomość. Klienci muszą czuć, że wiadomość skierowana jest właśnie do nich.

 

Cały czas musimy mieć w pamięci, że marketing automation to technologia, a nie strategia sama w sobie. Narzędzie to pozwoli uzyskać większą efektywność a także skupić się na innych częściach biznesu, dzięki odciążeniu marketerów od wykonywania czasochłonnych do tej pory zadań. Czas który nam pozostanie należy jednak wykorzystać na układanie ciekawych treści i stałe monitorowanie efektów. Tylko stała obserwacja pozwoli nam ocenić czy naprawdę są one ciekawe. I skuteczne.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]